Hoofdsponsor

1/48 KLAAR: Fw-190 TL II schwerer jaeger: Mega kitbash... Me-262, fw-190 en ar-234

ERVARING
39
BOUWWIJZE
Kitbash
BOUWBUDGET
Geen idee.
BOUWSTATUS
Idee
COMMENTAREN
Shoot.
Jij noemt het een meerwaarde, ik devaluatie; maar die diversiteit aan meningen is alleen maar mooi en toont hoe verschillend de menselijke smaak is. We hebben beiden gelijk noch ongelijk.

Lees dit artikel eens van begin tot eind door als je zin en tijd hebt en als je met je volgende model aan de slag gaat (of misschien kun/wil je het al gebruiken in je huidige). Het voert te ver om dat artikel hier dunnetjes over te doen, maar ik weet zeker dat je er -of je het nu met me eens bent of niet- inspiratie uit kunt halen want er wordt uitgelegd hoe je op andere wijze eentonigheid kunt bestrijden.
Ah, fyi, heb laatst zwarte primer aangekocht om eens black base uit te proberen. Heb al meerdere werken gezien op Reddit die met deze techniek gemaakt zijn.
Dacht de c-130 hiermee te schilderen 👍.
Leuk artikel btw.
 
Ben benieuwd!

En let niet teveel op mij, ik voer al zolang ik op dit forum zit al een soort hetze tegen preshading maar eigenlijk is dat wat overdreven; alles heeft z'n voors en z'n tegens. In combinatie met de black base, zou je zeker ook eens olieverfjes kunnen proberen. Enfin, ik verwijs gemakshalve naar hier voor een iets uitgebreidere mening over deze zaken. Bij die bouw voelde ik een beetje plaatsvervangende pijn, weet ik nog, omdat de bouwer zo onnoemelijk veel werk had besteed aan de bouw van het model... al die klinknageltjes... vandaar mijn misschien wat gevoelige reactie daar.
 
Overzicht van het model. Volgende fase is de eerste kleur bovenkant.IMG20230511204828.jpgIMG20230511204837.jpgIMG20230511204842.jpgIMG20230511204854.jpgIMG20230511204911.jpgIMG20230511204931.jpg
 
Dit gaat goed komen zo te zien.
 
Strak, als je dit soort preshade doet kan je ook met post-its de lijn dichtst tegen de voorrand afplakken/bedekken. Zo kan je het iets getrouwer doen. Ook eens andere kleuren dan zwart/grijs overwegen.

Bij de corsair is de gull-wing er gekomen om toch een kort landingsgestel te hebben bij de enorme propellor, zodat het landingsgestel een carrierlanding zou overleven....
 
16935744862297609959347142955296.jpg16935745385049022523450628492438.jpg
Staat in de Camo, nu nog wat details er op, glanslaag en decals
 
Speciaal wel.
Vind het knap worden.
 
Welke verf en verhouding verf/thinner heb je hier gebruikt?
Verflaag vertoont precies een beetje appelsien effect. Misschien de verf iets meer verdunnen en iets lagere werkdruk gebruiken.
 
Welke verf en verhouding verf/thinner heb je hier gebruikt?
Verflaag vertoont precies een beetje appelsien effect. Misschien de verf iets meer verdunnen en iets lagere werkdruk gebruiken.
Denk eerder probleem met de primer. Mss met het verweren nog wat te maskeren.
 
Welke verf en verhouding verf/thinner heb je hier gebruikt?
Verflaag vertoont precies een beetje appelsien effect. Misschien de verf iets meer verdunnen en iets lagere werkdruk gebruiken.
Ik ondervind dit als ik vernis uit spuitbus gebruik.
 
Ik ondervind dit als ik vernis uit spuitbus gebruik.
Ik veronderstel dat de druk van het drijfgas in de spuitbus verandert bij gebruik. In het begin misschien iets te veel drijfgas (en iets te veel druk) en op het einde wanneer de spuitbus bijna leeg is iets te weinig drijfgas (en dus te weinig druk).
Gebruik van een goede compressor met drukvat is voor mij de meeste comfortabele manier van werken.
 
Beste Jerre ik ken dit fenomeen , heb ooit eens een BMW 2002 gemaakt die wat wit gespoten en heb daar ook een laag vernis over gespoten en kreeg ook dit effect
Ligt het aan de vernis ? Ligt het aan de verf ? Of aan beide ? Heb er ook geen verklaring voor
Misschien als de vernis goed uitgedroogd is kan je bv met een 12000 papier lichtjes schuren zodat de scherpe kantjes van die rare structuur minder scherp worden en dan kan je een laag matte of wat dan ook over zetten
Proberen misschien he
Marc
 
Of je spuitbus eerst een badje geven in lauw water, zodat ie iets warmer wordt.
 
Ik veronderstel dat de druk van het drijfgas in de spuitbus verandert bij gebruik. In het begin misschien iets te veel drijfgas (en iets te veel druk) en op het einde wanneer de spuitbus bijna leeg is iets te weinig drijfgas (en dus te weinig druk).
Gebruik van een goede compressor met drukvat is voor mij de meeste comfortabele manier van werken.
Hier heb je wel gelijk.
De eerste keer dat ik vernis gebruikte met compressor was er veel kuis mee gemoeid.
Luiheid nam de bovenhand.-nono-
Ben er intussen ook uit dat het met de compressor veel beter gaat en het juist verdunnen spaart veel kuiswerk en geeft beter resultaat.:wiggle:
 
De afgewerkte kit was al in Waregem te bewonderen. Hier de eindfoto's.
IMG20231224143146.jpgIMG20231224143158.jpgIMG20231224143213.jpgIMG20231224143229.jpgIMG20231224143243.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Ron

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan