Hoofdsponsor

1/48 KLAAR: Fw-190 TL II schwerer jaeger: Mega kitbash... Me-262, fw-190 en ar-234

ERVARING
39
BOUWWIJZE
Kitbash
BOUWBUDGET
Geen idee.
BOUWSTATUS
Idee
COMMENTAREN
Shoot.

Jerre

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
9 apr 2011
Berichten
594
Het idee voor deze kitbash heb ik op scalemates gevonden: https://www.scalemates.com/nl/kits/...ke-wulf-fw-190-tl-ii-schwerer-jaeger--1093052

1010264-17841-99-pristine.jpg
Laat ik nu net nog een extra fw190 hebben. In de doos van m'n he-162/me-262 mistel zat nog een volledige romp van een me-262 en voor een ar-234 had ik de quickboost motoren gekocht.

Een dryfit geeft dit:
IMG-20230323-WA0010.jpg
Het is bijna tamiya kwaliteit kwa fit. De moeilijke puntjes ga ik bijschaven en met bvb milliput bij boetseren.
Heb de neus van de me-262 gepast, kan goed zijn dat ik de staart van de me-262 als 'neus' voor de FW ga gebruiken omwille van mogelijk beter aansluiten aan de neus van de FW.
Zot zijn doet geen zeer...
Wordt vervolgd.
 
Laatst bewerkt:
Zot zijn doet geen zeer...
Inderdaad het juist hartstikke leuk.

Ik heb geen idee waar je het verder over heb wat je aan het doen ben :ROFLMAO: buiten dat je met een kitbash bezig ben. Ik volg wat hier word gebouwd.
 
Inderdaad het juist hartstikke leuk.

Ik heb geen idee waar je het verder over heb wat je aan het doen ben :ROFLMAO: buiten dat je met een kitbash bezig ben. Ik volg wat hier word gebouwd.
Op een Fw-190A4 ga ik een deel van een me-262 nemen als neus.
Als motoren ga ik twee jumo's van een Ar-234 jetbomber gebruiken.
Uiteindelijk zou het er enigszins uit moeten zien zoals de eerste foto 😁
 
Ben benieuwd wat het gaat worden.
 
Ben benieuwd wat het gaat worden.
Ik ook 😁.
Idee: zou ik de Stabilo en dubbele staart van een he-162 gebruiken. Vanuit aerodynamische overwegingen zou je kunnen stellen dat bij uitval van één van de motoren er extra moet gecompenseerd worden met het staartvlak. De he-162 had op uiteinden Stabilo staartvlakken. Of gaat dat 'too much' zijn?
 
Laatst bewerkt:
Knap... met die motoren zo ver naar buiten gaat wel een beetje raar zijn...
 
Als ik dat toestel op de eerste foto zie, moet ik wel meteen & vooral aan de Messerschmitt denken. Wil je iets totaal onherkenbaars maken, dan zou ik de invloed van dat toestel op het totaalbeeld proberen te verminderen.

Ook vind ik de (Arado-) motoren wel bangelijk ver richting vleugeltip geplaatst. Ik snap het wel, wegens het naar binnen inklappend landingsgestel (dat van de FW190 neem ik aan), maar het is niet het toppunt van logica.

(Edit: ik lees dat Silenoz dezelfde opmerking heeft)

Wel een interessant project.
 
Laatst bewerkt:
Heb hier nog een paar dozen vol met van die rare Duitse dingen:

Exp 1.jpg

Exp 2.jpg

en moet nog een doos met Heinkel prototypes hebben ook.

Alle bouwsels niet van mijn hand maar van een overleden clublid die hoofdzakelijk Duitse toestellen bouwde.
(Indien ongewenst in dit topic mag dit item verwijderd worden.)
 
@Jerre die Heinkel 162 op de foto van Erwin kan ook inspiratie bieden...

Deze dus:


Als je de cockpit van je Messerschmitt 262 nu eens wat naar voren zou kunnen schuiven en je plaatst beide straalmotoren* naast elkaar achter de cockpit, dan ziet het er wel spectaculair anders uit. Iedereen zal op het eerste ogenblik meteen denken aan de Heinkel 162, maar dan blijken er bij nader inzien twee motoren naast elkaar te zitten; bovendien wordt het al gauw duidelijk dat de romp de haaiachtige vorm van de Messerschmitt 262 heeft.

Anders dan bij de Heinkel, kun je niet volstaan met één motor, omdat het kielvlak van de Messerschmitt centraal zit. De Heinkel heeft natuurlijk twee kielvlakken, waartussen de straalmotor z'n stuwing kan uitoefenen. Zou je op de Messerschmitt één zo'n centraal geplaatste motor zetten, dan zou het kielvlak in de weg van de stuwing zitten.

*Jumo? BMW? De Arado is ook geleverd geweest met Jumo's. Kijk 's goed of de Arado-kit niet precies dezelfde motor heeft als de Messerschmitt; anders denk je te gaan mixen terwijl dat in werkelijkheid niet zo is.
 
Laatst bewerkt:
@Jerre die Heinkel 162 op de foto van Erwin kan ook inspiratie bieden...

Deze dus:


Als je de cockpit van je Messerschmitt 262 nu eens wat naar voren zou kunnen schuiven en je plaatst zo'n straalmotor* achter de cockpit, dan heb je misschien een wat minder krachtig vliegtuig maar het ziet er wel spectaculair anders uit. Iedereen zal op het eerste ogenblik meteen denken aan de Heinkel 162, maar het wordt al gauw duidelijk dat de romp de haaiachtige vorm van de Messerschmitt 262 heeft.

*Jumo? BMW? De Arado is ook geleverd geweest met Jumo's. Kijk 's goed of de Arado-kit niet precies dezelfde motor heeft als de Messerschmitt; anders denk je te gaan mixen terwijl dat in werkelijkheid niet zo is.
Mjah cockpit naar voor schuiven... Dan gaat er Evergreen en toestanden aan te pas moeten komen, de staart gaat in V-vorm moeten komen,... En daar heb ik geen surplus onderdelen voor. Of ik moet gaan serieus scratchen...
Ik heb vanavond op de modelbouwclub een aanpassing gedaan: als Stabilo ga ik deze van een he-162 gebruiken. Gaat er cool uitzien 🤭.
En zit te denken om hem Engelse cocardes te geven en een gele onderkant 👌
 
Ah ik wist niet dat je mijn post al gelezen had. Ik heb 'm inmiddels aangepast, i.p.v. V-vorm van de staart kun je twee motoren naast elkaar plaatsen.

Maar ik zie dat je je fantasie zelf ook al rijkelijk laat gaan.. ik ben benieuwd! :D
 
Mag het ook, ondanks dat het veel teveel is, blijven staan? :D
 
Even een update zonder foto's. Vandaag wat verder gepuzzeld en denk dat ik wel een goede richting heb om dit project af te werken.
Ga me nu even focussen op de bouw van het fw-190 gedeelte, zal gelijklopend zijn met m'n andere fw-190 dus ga het forum daar even niet mee belasten met foto's van nog een cockpitje.
De neus van de me-262 heb ik al meer 'passend' gemaakt en de Stabilo van de he-162 is ook al wat aangepast.
Eens de fw-190 klaar is ga ik het neusgedeelte aanpakken.
Daarna de ombouw van de ar-234 motoren. Deze zou ik als laatste doen om niet in de weg te staan van mogelijk schuur en boetseer werk.
Deze gaat ook iets trager want ben een c-130 op 1/48 ook aan het afwerken...
 
Ik ben benieuwd, ook naar het fotomateriaal natuurlijk.
 
interessant om te zien
Begint al op iets te trekken he
Succes verder
Marc
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan