Hoofdsponsor

Forumupdates

Nee dat niet, maar wel het resultaat krijgen zoals dat in de instructie staat weergegeven. Bouwvolgorde mag anders.
 
Als onderwerp groepsbouw bedoel je?

Bij de aanstaande groepsbouw kan er natuurlijk 1/35 worden gebouwd.
 
1/72 werd als optie gegeven omdat dat dé schaal is waar het grootste palet aan mogelijkheden bestaat. Of het nou militair, civiel, plastic, resin, papier, hout betreft… fantasy, real life… op elk gebied van de modelbouw is wel een 1/72-kit beschikbaar.

Maar 1/35 als groepsbouw is zeker een te overwegen idee.
 
Ik begrijp wel niet waarom er een softwaretechnische reden zou zijn om die velden required te maken. Voor zover ik kon vaststellen waren ze vorige keer al aanwezig en hebben al een aantal mensen ze niet moeten invullen. Toen ik het verslag van de Tyrannosaurus schreef, waren ze er bijvoorbeeld al en ik heb niets moeten invullen om het te kunnen posten, zelfs geen asterisk. Ik ga alles niet 2 keer vertellen, het staat er heus wel in. Nu kan ik dat plots niet meer. Ook zou ik nog graag de beperking op aantal afbeeldingen en films willen zien verdwijnen als het kan, het is nogal een gedoe om een als een geheel geschreven verslag met 60 foto's zoals ik er nu net een probeer te kopiëren van ergens anders en hier te posten, in stukken te moeten gaan hakken om het er op te krijgen (en dan hebben we het nog niet over het verslag van Veldhoven, met honderden foto's...). Probeer in een invulveld van 15 regeltjes maar eens te tellen wanneer je juist over 30 foto's gaat als er ook tekst tussenin staat, da's echt geen lachertje. Verder vind ik de forumindeling wel geslaagd en beter dan vroeger.
 
Laatst bewerkt:
De oplossing is nu gemaakt om er een asterisk te plaatsen mocht men dat wensen, laten we die discussie niet een maand later opnieuw gaan voeren.

De beperking op het aantal afbeeldingen heb ik gisteren toevallig verwijderd, omdat ik er ook mee in de knel kwam in het 'nieuwe uitgaven'-topic. Heb je het vandaag daadwerkelijk geprobeerd en lukte het niet?
 
Ik heb nu aanvullend ook het aantal bijlagen op ongelimiteerd gezet (stond op 30), hoewel ik denk dat dat het verschil niet zou mogen maken als je de foto's elders gehost hebt. Maar laten we eens kijken hoe het loopt.
 
Tja, net te laat, ik had van de uitbreiding naar 30 nog niet gelezen dus heb ik alles verdeeld in pagina's op Word en het zo gepost. Maar top dat het nu ook in 1 keer kan. Zo vermijd je volgens mij ook dat mensen denken dat er een dag tijd tussen de posts zit.
 
@StevenVD ik heb de zes posts samengevoegd tot één. Geheel terzijde, is dan wel de vraag in hoeverre je door zo'n extreem lange en veelfacettige openingspost (zie hier) je kijkerspubliek niet te zeer inperkt. Besef dat je focust op modelbouwers die ofwel bovengemiddelde interesse hebben in het onderwerp, ofwel bovengemiddelde algemene interesse hebben, ofwel die op zoek zijn naar informatie over precies het te bouwen model. Ik heb in het verleden ook dat soort lange posts gemaakt en ikzelf worstelde met de vraag waar de 'gulden middenweg' zou liggen. Maar dit is iets wat je in de eerste plaats voor jezelf uitmaakt natuurlijk.
 
Ik smaak die lange posts wel maar ik denk dat er mensen zijn die die niet eens lezen of bekijken maar dat is hun probleem maar omdat ik op gebied van oorlog , schepen en vliegtuigen nog veel te leren ( lezen ) heb vind ik dit wel interessant omdat het steeds een beknopte versie is een boek waar ik nooit zal aan wagen
Marc
 
Bedankt, Roy. Het zal me maar een paar keer per jaar overkomen dat het zo'n epistel wordt, maar het maakt voor het opstellen ervan toch een stuk makkelijker. Degenen die het willen lezen zullen het dan voor lief moeten nemen. Maar het kan nog erger, kijk maar eens naar mijn primaire bron voor dit topic https://www.history.navy.mil/research/histories/ship-histories/danfs/c/columbia-vi.html en dat met zelfs bijna geen afbeeldingen...
 
In dit subforum maak ik vandaag een aantal topics aan, elk ziende op een week aan nieuwe uitgaven (new tool). Het begint vanaf week 35 en eindigt week 40. Het meeste is al in een ander topic te zien geweest, maar dit wordt de nieuwe indeling. Het is de bedoeling dat er een wekelijkse update zal worden geplaatst. Dit is behapbaar voor zowel lezer als opsteller.

Excuses voor de overlast gedurende deze (korte) werk in uitvoering :)
 
Uit de 'oude' doos, ter vermaak... zo zag de forumindex er 10 maanden geleden uit: 133 zichtbare onderdelen met extra teksten.
Ter vergelijking: nu zijn het 37 onderdelen, zonder extra teksten. Driekwart minder dus. Ook te zien: de zijbalk is nu veel minder druk en het logo is kleiner.

 
Inderdaad een heel pak compacter natuurlijk, maar omdat ik nu veel minder moet scrollen, krijg dus minder lichaamsbeweging wat dan weer niet goed is voor mijn gezondheid.
En ik maar denken dat ik teveel eet op het werk, nu blijkt dus dat het door de aanpassing van het forum komt...
 
Geen update, maar een tip: soms staat er een boodschap voor de forumleden, bovenaan in het scherm. Zoals nu, over de bijgewerkte beursagenda. Wanneer je het bericht gelezen hebt, kun je het verbergen door op het kruisje rechts naast de boodschap te klikken.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan