Hoofdsponsor

1/24 Ford A Ratrod

Schaal 1/24 - 1/25

coachke

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
14 apr 2014
Berichten
10.870
Deel twee van deze kit nu een ratrod met originele motor
 
Nu ga ik in afwachting dat het lukt met de decals gewoon verder met de tweede auto uit de doos je kon namelijk kiezen uit drie versies , stock een oude Ford A , een custom , een racer of een echte hotrod ( de gele ) ook nog kon je verschillende versies van motoren bouwen
Nu ga ik een redelijk gewone Rat bouwen dat wil zeggen een opgedreven 4 cilindermotor ( origineel dus ) wel zonder de golvende spatborden
Heb op het internet een foto geleend om juist maat te tonen ( bij klachten word de foto ogenblikkelijk verwijderd ) en daar ga ik me aan optrekken zover het mogelijk is

Het voorbeeld



De start ervan




Hier heb ik iets geprobeerd om de door de zon verweerde look te krijgen versleten verf zonder roe






Ik heb nog wel iets in mijn kop steken hoe het gaat worden
dat was het voor nu
Grt
Marc
 
Beste bouwers in deze stille periode heb ik toch goed kunnen doorwerken moest niet buiten , mijn vrouwke lag ziek in bed ze had maar te roepen en ik was er ondertussen het huishouden zo goed als mogelijk gedaan , en de resterende tijd gebouwd
Hier enkele beelden
Even om te beginnen ik heb deze keer gekozen voor een originele 4 cilinder motor ( Flathead ) wel getuned opgezocht op het internet waar nog vele opties om dat motortje wat meer pit te geven , maar ik vind het iets hebben een zijkleppenmotor , de cilinderkop is in feite niet meer dan een platte dikke gietijzeren plaat die de cilinders afdekt want de in en uitlaatkleppen zitten opzij in het motorblok




even een dryfit gedaan





Hier ben ik bezig bougiekabeltjes te maken ( even gegoogeld en gezien dat het gewoon koperdraden zijn recht van de stroomverdeler )




Hier krijg je al wat meer zicht op de zaak , de luchtaanzuigbuisjes heb ik zelf gemaakt van een stukje sprue











Dat was het voor nu straks even op bezoek na lange tijd niet geweest bij mijne kameraad Marc ( Oldieman )
 


even een dryfit gedaan





Hier ben ik bezig bougiekabeltjes te maken ( even gegoogeld en gezien dat het gewoon koperdraden zijn recht van de stroomverdeler )




Hier krijg je al wat meer zicht op de zaak , de luchtaanzuigbuisjes heb ik zelf gemaakt van een stukje sprue











Dat was het voor nu straks even op bezoek na lange tijd niet geweest bij mijne kameraad Marc ( Oldieman )
 
Oei het staat er twee x op eentje mag verwijderd worden ik dacht omdat het zo lang duurde dat het niet gelukt was ( sorry )
Marc
 
Hier is hij de Ratrod , persoonlijk vind ik hem goed geslaagd , oordeel zelf maar







Een bekende erbij gehaald " Rat Fink " een beroemd kereltje in de Hotrod wereld



Zijn broertje erbij gehaald ter vergelijking


hotrod 005 by

Het was een amusant werkje om me wat bezig te houden om het wachten te verzachten op mijn zogezegde decals
Marc
 
Deze is ook goed gelukt maar toch een vraagje: moeten de openingen van die luchthappers niet naar voren gericht zijn?
 
Mooie kleur van een speciale bak.
 
Dat is alweer een super resultaat, mooi werk Marc.
 
Erwin niet dat ik weet op de meeste beelden staan die naar achter gericht bij die ratrods reden kan ik meer raden b.v. om geen rondvliegende bladeren of vuil binnen te slokken of misschien ( misschien belachelijk ) om het grom beter te horen want open carburatoren laten goed het lawaai horen van de motor en is helemaal anders dan een kapot chappement of sportuitlaat dat maakt een heel ander lawaai dan zonder luchtfilter
Ik had in mijnjonge jaren een BMW 2002 met twee dubbele Weber carburatoren en die ronkte en maakte geen storend lawaai en dat was wel leuk om te horen zeker in tunnels dan gaven we extra gas ( kippevel :love::LOL:moment )
Nu zonder luchtfilter rijden is niet zo gezond voor een motor dat weten we allemaal wel he
Marc
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan