Wel om het wachten op de decals van de BMW dan maar aan iets nieuws begonnen , ergens 1 van mijn favoriete richting van Customs en dergelijke , namelijk een rasechte Hotrod deze auto's zijn voortgevloeid door de armoede na de tweede wereldoorlog , bij gebrek aan onderdelen en nieuwe wagens maakte de jeugd in die tijd hun eigen sprintwagens en dat waren doorgaans Ford A , Ford T , Chevy's en in het begin werden de 4 cilinder motoren voorzien van meerdere carburatoren om wat meer pit te krijgen
Wat later resulteerde in zwaardere motoren van 6 cil. tot de huidige zware V8 motoren die pk's leveren tot boven de 1000 pk voorzien van een injectiesysteem en roots compressoren wat ze hun uiterlijk drastisch veranderde op de duur werden echte verchroomde juweeltjes met mooi carrosseriewerk en uiteraard enorme brede banden achteraan en vooraan bijna fietswielen , maar de huidige trend is zich aan het veranderen van mooie glimmende bolides naar oude roestige met vijzen en stukjes staalplaat aaneen gezet " Rat rod " genaamd en hier bij is alles wel toegelaten van biervat als benzinetank tot hoefijzers , lopen van machinegeweren
Deze kleine voertuigjes diende in den beginnen om " drag races " te houden dat is per twee auto's om als eerste een afstand van 400 meter af te leggen , maar later groeide er dan weer de echte Dragsters uit die rare langwerpige auto's met vooraan bromfietswielen en achteraan enorme pletwalsen die haalden op die 400 met enorme snelheden dat ze een parachute moesten gebruiken ( soms twee ) om te stoppen
hier houd ik het op een kleine uitleg over wat het inhoud een Hotrod , ik weet het zal bij vele mensen raar of lelijk bestempeld worden maar ik vind die wagentjes enig omdat er van iedere eigenaar karakter inzet en met veel liefde gebouwd zijn
We starten als gewoonlijk met de boxart
Een gazet van een bouwplan onhandig en moeilijk te ontwarren
zoals je ziet 2 complete voertuigen je kan er drie versies van maken , een echte oldtimer Ford A een custom versie en een hotrod
deze uitvoering zal het worden een pickup
de zwaar opgevoerde motor met boven aan een rootscompressor dat is in feite niet meer dan twee rubberen getorste worsten die in elkaar draaien ( trekt heel hard op zo een toestel in de carwash om zeemvellen uit te wringen maar dan in een gesloten ruimte die zo druk opbouwen naar de cilinders
De ophanging zal ik later over uitwijden omdat deze ook een specialekke zal worden
Dat was het dan voor nu
Marc