Hoofdsponsor

1/48 Fokker D VII civiel OO-AMH

Kleine update: alle struts zijn weer hersteld en verlijmd en zowel de vleugels als het landingsgestel staan mooi uitgelijnd.
Dit had wel tot gevolg dat er enkele herstellingen dienden te gebeuren aan de verf en dat valt niet altijd goed weg te steken.

Bekijk bijlage 425415

Bekijk bijlage 425416

Morgen een extra laag Klir en dan kunnen we eindelijk aan de decals beginnen.
Proficiat Erwin, alles mooi uitgelijnd. Willy.
 
Het is dan ook een gebruikt toestel wat sporen nalaat he.
Vind het een knap vliegtuig en de decals gaan het nog meer verfraaien.
Ben fan van die tijd.
 
De decals staan er op en ik wil jullie de foto's niet onthouden.
Let wel dat het toestel nog niet volledig is afgewerkt. Er zijn enkele spandraden aangebracht die nog moeten geschilderd worden en er moet een beetje verwering bij komen.
Tevens zal het volledige toestel eerst een laag blinkende vernis krijgen gevolgd door een laag matte vernis want zeildoek blonk niet.

Decals 1.jpg

Decals 2.jpg

Decals 3.jpg

Decals 4.jpg

Decals 5.jpg

Decals 6.jpg

Als het toestel volledig zal afgewerkt zijn dan zal ik foto's nemen in de buitenlucht om de kleuren beter tot hun recht te laten komen.

Van deze zijn we bijna af, oef !!
 
Vind hem zeker ook geslaagd.
 
Hey,

E, dat ziet er wel goed uit zulle, het was een gevecht maar toch goed uitgevoerd.
Knap werk.
 
Ik beschouw de OO-AMH als afgewerkt en zoals beloofd hierbij enkele foto's in open lucht.

Fin 1.jpg

Fin 2.jpg

Fin 3.jpg

Fin 4.jpg

Fin 5.jpg

Fin 6.jpg

Mijn conclusie:
- Geen goede kit, er bestaan betere maar die betere (zoals deze van Dragon) zijn ook niet volledig ideaal.
- Het was natuurlijk geen bouw out-of-the-box maar een eigen scratch conversie welke gepaard ging met ups en downs.
- Als verf heb ik mij laten leiden door de instructies welke meekwamen met het decal sheet en heb ik gebruikt wat ik liggen had in referentie tot de instructies. Hierdoor kan er een afwijking zijn in kleur maar het is zuiver giswerk want er bestaan geen kleurenfoto's van het echte toestel en alles is gebaseerd op interpretaties van een zwart-wit foto.
- Het eindresultaat lijkt bevredigend zolang je niet in detail gaat kijken maar het zal zijn doel op de tentoonstelling zeker halen.

Nog eentje bouwen? Neen, dank U, het was een ervaring die ik meeneem naar de bouw en afwerking van de OO-AMI en hoop dat die een betere afwerking en eindresultaat zal hebben. Vrees dat het een tijdje zal duren vooraleer ik nog een tweedekker zal bouwen.
 
Op de mooie foto's afgaande zou je niet geloven dat het zo een lastige onderneming was.
Het resultaat mag er weer wezen.
Als jullie beurs zeker doorgaat ga ik er alles aan doen om langs te komen en kan ik de werken van dichtbij bekijken.
 
Ik beschouw de OO-AMH als afgewerkt en zoals beloofd hierbij enkele foto's in open lucht.

Bekijk bijlage 425424

Bekijk bijlage 425425

Bekijk bijlage 425426

Bekijk bijlage 425427

Bekijk bijlage 425428

Bekijk bijlage 425429

Mijn conclusie:
- Geen goede kit, er bestaan betere maar die betere (zoals deze van Dragon) zijn ook niet volledig ideaal.
- Het was natuurlijk geen bouw out-of-the-box maar een eigen scratch conversie welke gepaard ging met ups en downs.
- Als verf heb ik mij laten leiden door de instructies welke meekwamen met het decal sheet en heb ik gebruikt wat ik liggen had in referentie tot de instructies. Hierdoor kan er een afwijking zijn in kleur maar het is zuiver giswerk want er bestaan geen kleurenfoto's van het echte toestel en alles is gebaseerd op interpretaties van een zwart-wit foto.
- Het eindresultaat lijkt bevredigend zolang je niet in detail gaat kijken maar het zal zijn doel op de tentoonstelling zeker halen.

Nog eentje bouwen? Neen, dank U, het was een ervaring die ik meeneem naar de bouw en afwerking van de OO-AMI en hoop dat die een betere afwerking en eindresultaat zal hebben. Vrees dat het een tijdje zal duren vooraleer ik nog een tweedekker zal bouwen.
Je bent er toch in geslaagd om het af te werken ondanks alle perikelen. Geen tweedekkers meer voorlopig, misschien een driedekker ? Grapje Erwin. Willy.
 
hey ik verwachte dat er iemand aankwam en instapte dees zijn echt mooie beelden
 
Op de mooie foto's afgaande zou je niet geloven dat het zo een lastige onderneming was.
Het resultaat mag er weer wezen.
Als jullie beurs zeker doorgaat ga ik er alles aan doen om langs te komen en kan ik de werken van dichtbij bekijken.
Dit vliegtuig en broertje OO-AMI zal niet te zien zijn op onze Artevelde Challenge (zaterdag 5 november 2022) maar zal vanaf half mei deel uitmaken van een tentoonstelling in het Archeocentrum te Velzeke.
Deze tentoonstelling zal ongeveer één jaar duren en daarna verhuizen ze bij de inrichter er van.
 
Tof model geworden. Men zal blij zijn bij de tentoonstelling.
 
om eerlijk te zijn, op de foto's buiten genomen ziet het er nog beter uit.
PRACHTIG
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan