Hoofdsponsor

1/72 Flying Boxcar C-119 (Italeri)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Tjah ik kan enkel via explorer zelfs gewoon die kleine kruisjes zien,mischien dat het aan de flashplayer ligt??


Kijk ik heb zojuist via chrome gekeken ,ook daar is enkel een icoon te zien van de afbeelding,word zoals een paint icoontje of zo weer gegeven.:ohmy:
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat het nu opgelost is Patje. Foutje van mij. Ik ben het nieuwe systeem van foto's plaatsen nog niet gewoon. Ze stonden niet in mijn album of zoiets.

Christophe
 
Ach maatje dat is niet erg he,dacht al dat het aan mijn ogen lag moehahahahaaaa.En btw foutje moet kunnen he.
Patje.


Ja kijk ik wil echt niet de lastpost zijn maatje........maar nog geen foto's zenne.:O:huh:
 
hey christophe. zoals patje aanhaalt kunnen we deze foto's nog steeds niet zien hoor. hoe heb je deze precies geupload en bij uw verslag geplaatst ???
 
hey christophe.

ik heb vandaag eens gekeken en denk het gevonden te hebben. de URL die u hier gebruikt zijn niet de correcte. als je naar uw albums gaat kan je zien dat deze wel zijn geupload maar een ander ID hebben dan in de URL. kan je deze even opnieuw invoegen aub. ik vermoed door ze in uw album te plaatsen deze een andere URL gekregen hebben. alvast bedankt voor de moeite.
 
christophe hoi
knap gedaan met die motor pas wel op dat ie niet weg vliegt :) succes met de bouw

Gr
Dirk
 
Bedankt om het even na te kijken Jonas. Ik hoop dat iedereen de foto's nu kan zien.

Christophe
 
Ziet er goed uit Christophe, altijd netjes bezig, zie ik graag, blijven we volgen :)
 
Christophe alle foto's zijn zichtbaar nu,tja vond dat ik het moest laten weten he.excuus voor de last maatje.
Patje.
 
Juist geen last Patje, bedankt om het te melden. Nu kan iedereen tenminste zien wat ik heb uitgespookt. Thx
 
Oke ,om terug ontopic te komen ja ik zou dat met alufolie doen ik zelf ja,net als op die foto van de film zelf.Lijkt mij althans het eenvoudigste om doen.
Patje.
 
Mooi werk man ,,,,, ik zeer benieuwd verder ,,,, en die zandbak komt er ook bij he ,,,:P
 
Hey Christophe;) hoe gaat het verder met deze mooie boxcar man? lijkt mij een toch niet zo eenvoudig project he.
Patje.
 
Geen tijd meer gehad Patje om eraan verder te werken. Nee het is niet zo eenvoudig al die aanpassingen, maar dat maakt het plezant hé.

Christophe
 
Ik weet het wel man wat het is,je zag het aan de doomrod he.
 
Skratch werk is wel leuk maar vraagt enorm veel tijd natuurlijk. Maar achteraf is het wel de moeite, en vind ik het wel mooier dan OOTB.
Alhoewel dat er op dit forum wel heel mooie OOTB werkjes te bewonderen zijn.

Christophe
 
Hey Christophe,

Wist je dat tijdens de opnames van de oorspronkelijke film, de Phoenix gecrashed is, de piloot Paul Mantz kwam hierbij om het leven. Filmpje staat hier : http://www.youtube.com/watch?v=n82nN_lqn58

In de tekst die erbij staat wordt ook uitgelegd met welke onderdelen de Phoenix gemaakt was.

Op deze foto is te zien hoe ingewikkeld de constructie van de Phoenix was (nieuwe versie) :

fightnewplane.jpg


Groeten

Pascal
 
Zondeer een analiticus te zijn, noch luchtvaartdeskundige, zou ik met zekere stelligheid durven beweren dat de "slanke" versie op de foto's de "oorspronkelijke" Phoenix was die enkele ogenblikken later crashte met een dodelijk gevolg voor de piloot, en dat het andere type een "mock-up" was om de film toch af te kunnen maken want in die tijd gold immers het motto : "the show must go on"... de piloot was ten slotte geen acteur hé, enkel een stuntman of zo :(
Ten slotte waren de "echte sterren" gelukkig ongedeerd en veilig :((

Da's dus het verschil tussen mensen die echt iets kunnen en doen, en mensen die hopen poen scheppen door te doen alsof ze iets kunnen.
 
Hey Pascal, mooi filmpje dat je daar hebt gevonden. Nu is het duidelijk waarom de oorspronkelijke Phoenix vervangen werd door een ander toestel.
En nu weet ik ook dat de Phoenix ook echt gevlogen heeft.
Dit is nog interessante info voor mijn project. Misschien dat ik mijn dio wel "Ode aan Paul Mantz" noem of zo.
Bedank in ieder geval.

Christophe
 
Hier weer een volgende update.

Ik ben begonnen aan de glijders, het onderstel van de Phoenix. Aangezien die onderdelen niet bij de kit zitten heb ik ze volledig moeten scratchen.

Hier een paar foto's van de film.

attachment.jpg

attachment.jpg

Hier zien jullie de onderdelen, de glijders en de steunen. De onderdelen die ze hiervoor gebruikt hebben waren de verstevigingsribben die binnen in de romp zaten van het vliegtuig.

attachment.jpg

attachment.jpg

Hier zijn er reeds twee steunen aan de romp vast gemaakt.

attachment.jpg

En dan volledig gemonteerd. Het onderstel is nog een beetje wiebelig, maar de spandraden moeten nog geplaatst worden.

attachment.jpg

attachment.jpg

Tot de volgende.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan