Hoofdsponsor

Flight deck - Tips gevraagd

ERVARING
2maand
BOUWWIJZE
zoveel mogelijk zelf
BOUWBUDGET
beperkt, kopen kan altijd
BOUWSTATUS
WIP
COMMENTAREN
alles is welkom
Eindelijk terug kunnen beginnen aan mijn project, maar zit al direct vast.
Ik ben dus het flightdeck aan het maken met houten roerstokjes. Dit gaat allemaal prima.
Maar nu wil ik die photo etch strips op het hout lijmen met CA. Maar dat gaat fout. De lijm trekt gewoon het hout in :mad:
Wat kan ik het beste doen ? eerst alles schilderen en waar de foto etch moet komen vernissen ? of kan ik een andere lijm gebruiken ?
Ik heb niet veel strips, dus ik wil er niet te veel verprutsen
Wie heeft dit al eens gedaan :unsuree:
 

Bijlagen

  • IMG_20240608_151632899.jpg
    IMG_20240608_151632899.jpg
    340,1 KB · Weergaven: 5
Je kan altijd eerst je dek schilderen dan trek de lijm ook niet zo snel in het hout. Je kan de PE ook verlijmen met vernis want ik neem aan dat er geen krachten op komen te staan Gaat denk om die tiedowns?
 
Yep, die zijn het en het moet niks vasthouden. (y)
Ik zal het eens proberen.
 
Je mag de strips niet op het hout kleven, dan is er een hoogteverschil en de breedte zal ook niet overeen komen met de stokjes. Gebruik contactlijm om PE op hout te kleven, dat zal wel houden. Maar denk er aan dat de planken naast de transverse girders lagen, niet er onder. Er zal dus ook geen stukje plank naast liggen, de afstand tussen twee strips komt uit met de breedte van de planken.
 
Steven,

Bedankt voor de tips. Het zal dan bijna accuraat zijn :cool:
Het is dus versie 1.0 . De rest valt redelijk goed mee. Foto deck zonder de photo etch
 

Bijlagen

  • IMG_20240608_193632194.jpg
    IMG_20240608_193632194.jpg
    490,9 KB · Weergaven: 6
Laatst bewerkt:
Beplanking wordt meestal pas met een herhaling van vier gelegd, dus om de vier planken ligt de korte kant gelijk. De kleur mag in een blauwe wash, die bleekte wel snel af.
 
Deck vordert, het is wel niet 100% accuraat. Het is ook de eerste keer dat ik zo doe :winking:
De Photo etch kleefde wel toen ik het hout geschilderd en gevernissed had.

1 probleem de onderlaag is foamboard van een 1 cm. en die is in de hoeken omhoog gekomen. Kan hem wel op de kader kleven dan is het oplost.

Zegt iets meer met een vliegtuig. Nu nog een paar figuurtjes erbij.
Het is versie 1.0, kan zijn dat ik later terug opnieuw begin om de huidige problemen weg tewerken. Eerst wat laten rusten :giggle:



IMG_20240609_173443444.jpgIMG_20240609_173505913.jpg
 
Heel mooi werk zover.
Ik ben benieuwd naar de figuren.
 
Bedankt, ik heb momenteel het dek onder wat gewicht gelegd zodat het terug recht komt.
ik ga twee figuurtjes van deze set nemen. Navy piloten zullen wel niet totaal verschillen zekers
 

Bijlagen

  • IMG_20240612_155214012.jpg
    IMG_20240612_155214012.jpg
    245,3 KB · Weergaven: 4
Het resultaat van het flight deck is wel geslaagd. Alleen vind ik het een beetje te klein voor het toestel dat er op staat en zeker als je er nog enkele figuurtjes wil bijplaatsen. Maar als eerste versie (test) mag het er wezen.
 
Kadertje van action is niet groter en past juist in mijn kast :cool:
Figuurtjes komen juist naast het vliegtuig, geeft ook wat meer referentie naar de grote van het beest.

Maar dat de vleugeltippen wat oversteken zie je toch meer, of ben ik mis ?
 
Is enkel een persoonlijke indruk. Voor mijzelf zou ik de grondplaat iets groter hebben genomen maar dat is een persoonlijke keuze. Beschikbaarheid van (grootte) kader en ruimte in vitrinekast kan natuurlijk ook een rol spelen voor gemaakte keuzes. Uiteraard is het geen probleem dat de vleugeltippen een beetje buiten de grondplaat vallen. Hoe dan ook, het geheel ziet er meer dan OK uit.
 
Laatst bewerkt:
Moest je de randen van kader doorgetrokken hebben met je dek had dit er volledig anders uit gezien mijn aanvoelen.
Blijft mooi werk en het is altijd wat zoeken in een setting
 
Zelf vind ik het verschrikkelijk om naar te kijken als iets buiten een kader uitsteekt maar buiten dat vind ik het er goed uitzien (y)
 
Van de cover van Warbirds Illustrated 36:
 

Bijlagen

  • 20240617_131030.jpg
    20240617_131030.jpg
    304,6 KB · Weergaven: 4
Moest je de randen van kader doorgetrokken hebben met je dek had dit er volledig anders uit gezien mijn aanvoelen.
Blijft mooi werk en het is altijd wat zoeken in een setting
Bedoel je de randen ook flightdeck maken ?
 
Van de cover van Warbirds Illustrated 36:
Thanks, Want het was niet helemaal duidelijk welke kleuren voor het uniform te gebruiken want mijn figuurtjes zijn eigenlijk voor de airforce
De poses zijn mooi maar ik vrees dat ik die diegene in de cockpit niet kan namaken. toch eens proberen.
 
Zelf vind ik het verschrikkelijk om naar te kijken als iets buiten een kader uitsteekt maar buiten dat vind ik het er goed uitzien (y)
Ik vrees dat ik momenteel geen nieuw kast kan kopen maar snap de opmerking :winking:
Ik bekijk dit een beetje zoals in de fotografie, daar worden soms ook stukken van het lichaam of onderwerp weggelaten omdat iedereen weet dat het er in de wewrkelijkheid wel is.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan