Hoofdsponsor

1/24 Ferrari 328 GTS (Hasegawa)

Schaal 1/24 - 1/25

Juteke11

Well-known member
Registered
Lid geworden
18 okt 2015
Berichten
363
De eerste van mijn Ferrari reeks die ik heb klaar staan om te bouwen.
Hoewel het een oude kit was, die al gedeeltelijk begonnen was door vorige eigenaar, toch nog plezier aan beleefd.
Decals wel op voorhand behandeld want anders gegarandeerd probleem geweest.
Ik heb wel vraagje aan de meer ervaren builders ivm PE-setjes.
Bij deze doos waren die er ook bij maar zo fijn gemaakt dat deze bij het minste plooiden en geruineerd waren.
Dus bij deze, wat gebruiken jullie van tools om dit eenvoudig te verwijderen en afschuren braampjes? Vasthouden v/d kleine stukjes?

PS: Ik had gisteren ook problemen om foto's te uploaden. Maar door idd de pixels naar 600 aan te passen via Paint, geen probleem meer!!!

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja ze gebruiken een bend tooltje dat is een vlakke waarop een andere gevlakte plaat en deze met twee boutjes kan vastgezet worden op elkaar dan zijner in de bovenste plaat uitsparingen van allerlei vormen om zo het stukje P.E. te kunnen vastklemmen aan een opening waar het moet geplooid worden
Prijzen varieren van+/- 30€ tot 80,90 € volgens grootte en vorm
Ik hoop dat ge mijne uitleg verstaat
Marc
 
Dan gaan we de volgende keer bij bezoek aan de winkel eens om vragen :D
Merci !!
 
attachment.jpg Juteke zo ziet er zo een bending tool uit



Foto gebruikt louter ter info bij enige klachten word de foto verwijderd
 
Je kunt ook een (goede en onbeschadigde) platbektang gebruiken.

Maar als je meer met photo etch gaat werken, is het tooltje zoals Marc aanraadt zeker de moeite waard.
 
Merci mannen.
Bij volgend bezoek aan Domino ga ik mij er eentje aanschaffen
 
Mooi resultaat, heb nog nooit een kit van dit merk gebouwd, hoe is de kwaliteit en pasvorm ?

Greetzzz Modest.
 
Je merkte wel dat het een oudere kit was maar op en al viel de pasvorm nog goed mee.
Ge kunt het nie vergelijken met Tamiya ;)
Mijn gebouwde Lancia was ook van Hasegawa maar iets recenter en was ook te merken.
Je moet zeker geen schrik hebben om een bouwdoos van dit merk te kopen.
Heb er nog een paar op mijn rek staan :D
 
Da's toch de wagen waarmee "Magnum" destijds rondreed hé ? hedendaagse waarde 2de hand toch nog een kleine 70K.... damn, dacht ik dat een nieuwe auto boven mijn budget zou zijn.... blijkt zelfs een oude occasie nog ver boven mijn budget, ik weet begot niet hoe ik vanaf maart naar mijn werk zal moeten gaan geraken hoor.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan