Hoofdsponsor

1/24 Fairwind 900 [wip]

Schaal 1/24 - 1/25
en dan de voorlaatste update,
vermits we op besteld materiaal moesten wachten , en we ondertussen wat anders waren begonnen heeft het langer geduurd dan bedoeld om dit schip volledig af te werken en vaarklaar te maken.
De waterdichting onder de verwijderbare kuip bestaat uit een tochtstrip en ik heb het gevoel dat ze netjes afsluit( meer moet dat niet zijn :) )

attachment.jpg

op het achter dek is inmiddels een schakelaar geplaatst waarmee je de volledige stroom kan aan of uit schakelen zonder eerst de kuip te moeten verwijderen.
Aansluitend een kijkje in het hart van de controle kamer.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Voor op de beurs tafels de nep zeil ophalers ( zal wel de verkeerde naam zijn want van zijlen ken ik geen snars)
alsook een vlag van de club waar ik aangesloten ben.

attachment.jpg

attachment.jpg

verder heb ik nog alle haakjes die bij de kit bijgeleverd waren vervangen door een ander exemplaar dat mijn inziens beter vast en los te maken is.
De bijgeleverde kreeg ik enkel vast en los met behulp van 2 punttangen en volgens een visser zijn deze even stevig.
attachment.jpg attachment.jpg

en als laatste de neerhaler die volgens mij veel te ver van de mast was geplaatst nog even wat op geschoven.

attachment.jpg attachment.jpg

voila, scheepje is nu klaar voor zijn eerste echte zeil tocht. Deze zal normaal plaatsvinden tijdens de opening van ons vaarseizoen begin april, duimen maar .
in de volgende en laatste update mag je hiervan wat foto's verwachten.
vgr Marc
 
Dat is weer af Marc
Om de wanten en stagen te koppelen aan je puttings kan je beter een kwiklink gebruiken, op mijn kotter zie foto heb ik deze ook gebruikt, de rechtse zwart gemaakt .
Deze kan je niet open trekken wat het pinnetje steekt ook in de verende flank.

001.jpg
 
Ik heb een 14tal jaren hier met RC modelvliegtuigen gevlogen, maar door aanhoudende problemen tussen stad en club er de brui aan gegeven. Maar ik heb nog steeds mijn zender. Misschien is deze zeilboot (of een ander model) iets voor mij om hier wat te varen. Probleem, hier in San Luis Potosí is niet zoveel water te vinden :wub:

Maar ik zou hem wel kunnen gebruiken op de vaart in Turnhout als ik mijn ouders ga bezoeken :8

In ieder geval, het is een prachtige boot Marc.
Veel plezier ermee...
 
Dat is weer af Marc
Om de wanten en stagen te koppelen aan je puttings kan je beter een kwiklink gebruiken, op mijn kotter zie foto heb ik deze ook gebruikt, de rechtse zwart gemaakt .
Deze kan je niet open trekken wat het pinnetje steekt ook in de verende flank.

https://lh3.googleusercontent.com/-...YIE0fLhPrRlT0g80TfE1gCUgCCo/s640-Ic42/001.JPG

mooi gemaakt mark maar bij de neerhouder zou ik een dubbele katrol steken zal gemakkelijker zijn en nog veel mooier
gr dirk d
 
deze hadden jullie nog te goed , enkele foto's op het water .

_863712980421791_8463219090192602416_n_zpskephul3i.jpg

_863713290421760_1776289328338512759_o_zpsbmhy14ra.jpg

_863713033755119_4338924928325883697_o_zpsrswxxl4k.jpg

voor mij is dit bouw verslag hiermee ten einde
tot op een ander verslagje,Marc
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan