Hoofdsponsor

1/144 F-16I FoxOne Studio

ERVARING
Gemiddeld
BOUWWIJZE
met wat nodig is
BOUWBUDGET
/
BOUWSTATUS
WIP
COMMENTAREN
fire away

Silenoz

V.I.P.
V.I.P.
Terug aan het bouwen, hoewel aan een traag tempo (Moet het ook toegeven, waar ik met de vorige vriendin meer naast elkaar leefde dan met elkaar, geniet ik wel meer van het laatste) dus ook een huis gekocht, met een obligate verhuis die erbij hoort en recent ook het nieuws dat er een klein Bartje op komst is... dus nog minder tijd om te bouwen in het verschiet. Nu nog vol spanning afwachten op het resultaat van de NIPT-test deze week..

De vriendin is ook de drijvende kracht achter het weer bouwen, ook omdat ze ziet dat het weer begint te kriebelen.

Voor de jaarlijkse clubbouw was het thema 50j F-16 of De landing in Normandie.

Voor het gedeelte F-16 heb ik gekozen voor de FoxOne kit van de F-16I in 1/144. De F-16I Sufa is een Israelische upgegrade variant van een late tweezits F-16. De kit zelf is resin, maar ziet eruit als een gewone kit. Detail is ok, maar er is veel werk aan om alles passend te maken. Trailing edges van de vleugels zijn 1mm dik, dus dienen taps geschuurd te worden, aansluitvlakken van de verschillende delen moeten bijgewerkt worden om grote spleten te vermijden, enz... wat soms toch niet te vermijden is ondanks droogpassen.

1837613-11032-62-pristine.jpg

De doos:
10660300b.jpg

De losse delen heb ik niet meer, stonden op mijn vorige telefoon, maar die is gesneuveld voor het vaderland.

Wel heb ik nog een schets van de inhoud:
10660300b2.jpg

en de constructie tot nu toe:
1837604-11032-45-pristine.jpg

1837605-11032-83-pristine.jpg

1837602-11032-28-pristine.jpg

1837603-11032-70-pristine.jpg

De rug ziet er ruw uit, maar ik heb de vergroting op de rug terug moeten verwijderen omdat ik de canopy niet gemonteerd kreeg

Wapens worden apart verkocht,
990634-24411-52-pristine.jpg

maar zijn niet meer beschikbaar, dus :
1837601-11032-57-pristine.jpg

wordt vervolgd

Gefeliciteerd met een aantal facetten:

- De nieuwe woonstee.
- De nieuwe vriendin.
- Het verlaten van de oude vriendin.
- De kleine op komst!
- Het hervatten van werkzaamheden in de modelbouw. Nu je nog enkele honderdduizenden kitjes te gaan hebt, denk ik dat dit een reële stap is naar afbouw van je stash ;) De schaal van dit onderwerp is dan weer niet bemoedigend voor de-kwantificatie! Maar wel weer interessant.

Veel plezier vooral.

Kan het niet beter verwoorden als Roy.

Proficiat met de leuke en positieve zaken in je leven dat je hebt beschreven.
Fijn om te lezen :)

Oh ja en veel plezier met de F16 ook he :D

Een vrouw die je aanzet tot modelbouw? Je zit gebeiteld !!
Alle gekheid op een stokje, proficiat met het positieve nieuws en het hervatten van de hobby / bouw van een nieuw model.

Je kan zien dat het een Chinees product is, ze kunnen de R van Israël niet uitspreken maar duidelijk ook niet schrijven: ISLAEL. :biggrin: :biggrin:

Leuk om te horen dat het op velerlei vlakken zo goed gaat.
En nu benieuwd naar de creatie op 1/144 :winking:. Succes met de bouw.

Gefeliciteerd met diverse leuke zaken!
Voor jou veel plezier met dit vliegtuig en voor je vriendin succes met het 1:1 model.

Fred

Zoooo... alsnog bedank voor de complimenten. Tijd om deze eens af te stoffen, mensen met stofallergie mogen zich wegdraaien.. druk bezig in het huis, modelbouwtijd is schaars momenteel, waardoor er niet zoveel vooruitgang is, maar toch een beetje. Bij deze het hoofdlandingsgestel aangepakt:

De kit-onderdelen:
1873356-11032-40-pristine.jpg

en met behulpt van de Albion Alloys buisjes:
1873355-11032-90-pristine.jpg

een vijl en een boortje hielpen me om van deze:
1878722-11032-53-pristine.jpg

deze te maken:
1878723-11032-31-pristine.jpg

Tijd voor een beetje verf zodat het kan gemonteerd worden

Terug
Bovenaan