Terug aan het bouwen, hoewel aan een traag tempo (Moet het ook toegeven, waar ik met de vorige vriendin meer naast elkaar leefde dan met elkaar, geniet ik wel meer van het laatste) dus ook een huis gekocht, met een obligate verhuis die erbij hoort en recent ook het nieuws dat er een klein Bartje op komst is... dus nog minder tijd om te bouwen in het verschiet. Nu nog vol spanning afwachten op het resultaat van de NIPT-test deze week..
De vriendin is ook de drijvende kracht achter het weer bouwen, ook omdat ze ziet dat het weer begint te kriebelen.
Voor de jaarlijkse clubbouw was het thema 50j F-16 of De landing in Normandie.
Voor het gedeelte F-16 heb ik gekozen voor de FoxOne kit van de F-16I in 1/144. De F-16I Sufa is een Israelische upgegrade variant van een late tweezits F-16. De kit zelf is resin, maar ziet eruit als een gewone kit. Detail is ok, maar er is veel werk aan om alles passend te maken. Trailing edges van de vleugels zijn 1mm dik, dus dienen taps geschuurd te worden, aansluitvlakken van de verschillende delen moeten bijgewerkt worden om grote spleten te vermijden, enz... wat soms toch niet te vermijden is ondanks droogpassen.
De doos:
De losse delen heb ik niet meer, stonden op mijn vorige telefoon, maar die is gesneuveld voor het vaderland.
Wel heb ik nog een schets van de inhoud:
en de constructie tot nu toe:
De rug ziet er ruw uit, maar ik heb de vergroting op de rug terug moeten verwijderen omdat ik de canopy niet gemonteerd kreeg
Wapens worden apart verkocht,
maar zijn niet meer beschikbaar, dus :
wordt vervolgd
De vriendin is ook de drijvende kracht achter het weer bouwen, ook omdat ze ziet dat het weer begint te kriebelen.
Voor de jaarlijkse clubbouw was het thema 50j F-16 of De landing in Normandie.
Voor het gedeelte F-16 heb ik gekozen voor de FoxOne kit van de F-16I in 1/144. De F-16I Sufa is een Israelische upgegrade variant van een late tweezits F-16. De kit zelf is resin, maar ziet eruit als een gewone kit. Detail is ok, maar er is veel werk aan om alles passend te maken. Trailing edges van de vleugels zijn 1mm dik, dus dienen taps geschuurd te worden, aansluitvlakken van de verschillende delen moeten bijgewerkt worden om grote spleten te vermijden, enz... wat soms toch niet te vermijden is ondanks droogpassen.

De doos:

De losse delen heb ik niet meer, stonden op mijn vorige telefoon, maar die is gesneuveld voor het vaderland.
Wel heb ik nog een schets van de inhoud:

en de constructie tot nu toe:

De rug ziet er ruw uit, maar ik heb de vergroting op de rug terug moeten verwijderen omdat ik de canopy niet gemonteerd kreeg
Wapens worden apart verkocht,

maar zijn niet meer beschikbaar, dus :

wordt vervolgd