Hoofdsponsor

1/35 Evacuation Antwerp 1914

Ziet er al indrukwekkend uit Pascal!
 
Eeh groot gelijk Pascal, een prachtige muur...
 
Dat gedraaid handvat aan de deur vind ik prachtig gevonden, het zijn die kleine details die het doen hé.
 
Dank u wel en zijn we intussen bij het dak beland wat niet vanzelf ging.
De eerste poging was een mislukking daar ik het karton niet genoeg bewerkt had om vocht te trotseren.
Ook de afmetingen waren ver van goed maar dat nam ik er in het begin bij tot ik de foto's zag.
De eerste foto is de mislukking die ik toch maar toon om een idee te geven.
De kleuren zijn het resultaat v/h proberen nu het toch verloren was.

DSC03284.JPG

Met de ervaring opgedaan met probeersel ben ik helemaal opnieuw begonnen en nu ben ik wel tevreden van het resultaat.

Beoordeel jullie zelf maar.

DSC03330.JPGDSC03331.JPGDSC03340.JPGDSC03345.JPG

De volgende stap zijn de ramen en deur.
 
Pascal, eerlijk gezegd, als je hier niet mee tevreden had geweest...... ziet er gewoon PRACHTIG uit.
Zowel het maken als het schilderen. Applaus
 
Bedankt Marc.
Intussen is tweede huis ook klaar om in de primer te zetten maar wou het even kaal tonen om de werken meer te tonen.
De huizen zijn tot nu toe volledig gemaakt met overschotjes ven profielen ,karton enz...
Aan het dak moet ik nog verder werken nu de erkers erop staan.

DSC03375.JPGDSC03377.JPGDSC03379.JPGDSC03386.JPGDSC03391.JPGDSC03392.JPGDSC03393.JPGDSC03397.JPG
 
Jawadde,

Als ik een nieuw huis nodig heb mag jij dat altijd komen bouwen voor mij hoor:-)

Heel mooi gedaan, dat kunnen zomaar foto's zijn van een echt pannendak (y)

Grtz.

Luc :cool:
 
Fraai stukje werk weer Pascal (y)
 
ongelooflijk zo goed als echt zeker de beelden buiten vind ik enorm en het is nog niet af
 
Pascal de Bouwer zou misschien iets beter passen. Ik weet op den duur niet meer wat ik moet zeggen maar één ding ben ik zeker: jouw bouwkwaliteiten mogen gerust in de "boekskes" gepubliceerd worden.

Toch een vraag: ga je die vlaggenpost niet verbinden mits een V aan de erker? Vrees dat hij nu te lang is om zonder extra steun te blijven staan.
 
PRACHTIG in hoofdletters, en al die kleine detailtjes echt de moeite om dit te publiceren en aan het grote publiek te late zien.
 
Bedankt voor binnen te springen .
Hoe heb je trouwens dat deurhandvat gemaakt?
Met overschot van de prikkeldraad van vorig diorama .
Toch een vraag: ga je die vlaggenpost niet verbinden mits een V aan de erker? Vrees dat hij nu te lang is om zonder extra steun te blijven staan.
Klopt Erwin en blij dat je het weer ziet want zelf had ik het niet in de mot.
Op de oude foto zie ik het niet maar na uw opmerking eens gaan kijken in boek met oude huizen en inderdaad zijn ze alom aanwezig en ook logisch eigenlijk.
Dus bij deze bedankt en is het aangebracht.

DSC03410.JPG

Verder heeft de baksteen een andere kleur om het Belgisch te houden en verschillende stijlen naast elkaar te benadrukken.

DSC03408.JPGDSC03412.JPG
 
Onwaarschijnlijk knap zeg, als je dat zou "plakken" in een foto van een dorpsgezicht, zou niemand merken dat het modelbouwhuisjes zijn.
 
Blij dat het jullie bevalt tot nu toe.
Intussen na wat overleg hier ten huize vonden we dat er nog en derde bij mocht.
Dus nam ik de overschotjes weer boven en volle goesting ertegen aan gegaan.
tussendoor zullen jullie het huis in twee gedeeld zien.
Dit komt omdat ik te lang gewacht had met de zijmuren en is de gevel wat rond komen staan.
Uit vorige ervaringen en om dit te counteren werk ik steeds in delen en valt de reparatie heel goed mee.
Omdat de oude foto niet zo duidelijk is heb ik me wat kunnen laten gaan.

DSC03441.JPGDSC03418.JPGDSC03420.JPGDSC03426.JPGDSC03429.JPGDSC03431.JPGDSC03442.JPGDSC03443.JPGDSC03444.JPGDSC03447.JPG
 
Verdorie Pascal, waar blijf jij die ideeën halen man, heel knap weerom.
Juist dat bakje met dat sleutelgat in aan de deur uiterst rechts: op de grote foto is dit toch niet helemaal schoon recht uitgesneden.
 
Altijd weer ben ik verwonderd bij deze bouwsels....en het straffe is dat met wat verbeelding ga je in het dio op en beleef je die tijd.....pfff heerlijk vertoeven in dat historisch verhaal ,ik zou zelfs mijn grootvader er kunnen zien lopen in het begin zijn oorlogsjaren want die woonde toen ergens in Antwerpen.....en diende in het 25 ste Linie.... Eigenlijk zouden we nog eens goed moeten kunnen praten samen en ideen uitwisselen ...er zijn bepaalde technieken en dingen die je laat zien die ik zelf wel wil gaan leren voor mijn modellen te verbeteren.
 
Laatst bewerkt:
Hey

Heel knap zulle, maar persoonlijk zou de meest versierde deur, de rechtse in uw geval, aan de winkel plaatsen, dit geeft meer stijl aan de winkel zelf en het leent hem er naar toe omdat je ook nog met de twee zijramen zit...., is uiteraard maar mijn vijf frank he...
Het zou meer de art nouveaux/deco stijl laten uitkomen.
Verder geen comments zulle... ;)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan