Hoofdsponsor

1/35 Evacuation Antwerp 1914

Waarom rare kleurkeuze Erwin?

Vond het eerder op een primer kleur lijken dan op een carrosserie kleur, rekening houdende dat voertuigen in die tijd toch meestal redelijk felle en blinkende kleuren hadden of zwart waren geschilderd.
Nu ik de foto gezien heb die Pascal gepost heeft begrijp ik zijn keuze.
 
Ziet er goed uit.
Toch nog even de vraag om het eindresultaat naast het origineel (afbeelding bouwdoos) te zetten. Ik blijf het een pracht van een scratchbouw vinden.
Ik sluit mij aan bij de opmerkingen over de stand van de koplampen. Wat uitzicht/kleur betreft komt het met een vernislaag zeker in orde.
 
Intussen laten vallen en als straf 10 nondetjukes en 10 verdommekkes .:angryfire::34::cry::rolleyes::LOL::ROFLMAO:
Na herstelling blijft dit resultaat over en is hij klaar om te verweren.
Wat sleet en stof zal nog aangebracht worden.
Toch nog even de vraag om het eindresultaat naast het origineel (afbeelding bouwdoos) te zetten
P3060005.JPG

P3060001.JPG

P3060011.JPG

P3060012.JPG

P3060013.JPG

P3060015.JPG

P3060017.JPG

P3060021.JPG

P3060019.JPG

Zelf ben ik best tevreden met het resultaat gezien mijn weinige kennis van auto's.
Nu nog wat verouderen en vuil maken.....
 
Mooi, een klein beetje weathering (niet te veel) maakt dit af. Alleen met de treeplank heb ik een beetje moeite en vind ik iets minder geslaagd. Voor de rest een pracht van een bouw.
 
Toch een leuk karretje geworden.

Misschien moet je eens proberen als je spuit je verf wat meer te verdunnen ik heb steeds het idee dat deze te dik is.
 
Alleen met de treeplank heb ik een beetje moeite en vind ik iets minder geslaagd
Ik ga het ook niet meer zo doen voor andere reden dan het uitzicht.
Heb het mezelf voor niets moeilijk gemaakt omdat de verbinding zwak blijft.
Misschien moet je eens proberen als je spuit je verf wat meer te verdunnen ik heb steeds het idee dat deze te dik is.
Daar heb je groot gelijk Ron en het stoort mezelf ook.
Het is niet de verf die te dik ligt maar de vernislaag die het steeds verknoeit.
Heb dit met spuitbus waardoor ik die niet meer gebruik.
Maar met de airbruch doe ik het ook al niet beter en vraag mezelf af wat ik fout doe.
Daar ik dit weet had ik de vernis al goed verdund maar heb nog steeds hetzelfde probleem.
Denk dat ik teveel spuit in 1 beurt.
Zal eens werk maken om van alles met vernis te proberen op oefenstukken want het stoort mezelf ook enorm.
 
Laatst bewerkt:
Welke verf en vernis gebruik je en hoeveel verdun je nu ? En wat is de werkdruk ?
 
Leuk autootje geworden, in recordtempo. Echt knap hoor.
 
Vellejo gloss varnish 6 druppels tegen 3 thinner valejo.naald 0.2 mm (1.5 bar).
Compressor speelt ook een rol maar ik veronderstel dat je met een voldoende sterke compressor met expansievat werkt. Verlaag je druk even naar 1 kg of minder. Zelf verwerk ik Vallejo verf op 0,8 bar (is dus de helft van de druk die jij gebruikt) met compressor EURO TEC 30A.
Verdunning : normaal 30 % Vallejo thinner toevoegen.
Je kan de opgegeven verhoudingen even testen en eventueel een klein beetje bijsturen tot je het gewenste resultaat bereikt.
Testen kan je doen op een PET fles van mineraalwater. Dit is ideaal testmateriaal. Succes.
 
Laatst bewerkt:

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan