Hoofdsponsor

Enkele voorbeeldjes... [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
C

Carl56

Guest
In het topic 'figuren' was er nog een enkel bericht verschenen,
daar gaan we dus wat aan doen.
Hieronder ter introductie enkele voorbeelden om het figuurschilderen
proberen te promoten ;)
1_winter_02.jpg

1_figures5.jpg

Voor de geïnteresseerden ga ik een nieuw topic aanmaken bij de 'bustes'een soort 'how-to'

Laatst bewerkt door een moderator:

pantani

Well-known member
Registered
Lid geworden
3 dec 2007
Nice man

Dit ziet er zo echt uit, is echt mooi gedaan hoor.
Ben benieuwd naar uw houten scheepje die je zal bouwen, zal voor de volgende keer zijn want vandaag vertrek ik terug voor 6 weekjes.

Doe zo verder

Mvg
Pantani

ExSerCo

Well-known member
Registered
Lid geworden
6 dec 2007
Voor de geïnteresseerden ga ik een nieuw topic aanmaken bij de 'bustes'een soort 'how-to'

Mooi, mooi, mooi....
Ik denk wel dat je hier enkele geïnteresseerden zult vinden, want ik ken er hier al een paar. In elk geval, ik ben er zeker één van.
Hoe groot zijn deze trouwens?

C

Carl56

Guest
Bedankt hoor!
De eerste is een 120mm van Verlinden productions, de Japanse krijgsheer is een 90mm van Poste Militaire,
een producent die spijtig genoeg niet meer bestaat!

Furioza

Well-known member
Registered
Lid geworden
9 dec 2007
Geweldig die figuren. Kan niet anders zeggen. We zouden eens een soort van gallerij moeten maken voor dit soort meester werkjes. Ik zal dit even doorgeven aan excerceso.

C

Carl56

Guest
Nog een voorbeeldje uit de kast gehaald, deze keer van een Mongoolse 'kapitein' in schaal 70mm

1_IMG_0110.jpg

Groetjes

Carl

Furioza

Well-known member
Registered
Lid geworden
9 dec 2007
Ook hier heeft u weer een juweeltje neergezet. :)Zo zien wel toch dat er bij u ook weer verschil zit in de wijze van schildernen. De schaduwen die u hier heeft aangebracht in de het blauw zijn nu vrij hard. Ik houd daar wel van. ;)

C

Carl56

Guest
100 % gelijk Rik, de schaduwen zijn harder dan gewoonlijk, de highlights dan weer
wat subtieler, het hangt af van de inspiratie van het moment zal ik maar zeggen :D

ExSerCo

Well-known member
Registered
Lid geworden
6 dec 2007
Verdikke Carl,

je maakt me nog gekker dan anders. Alleen heb ik véél te weinig tijd hiervoor.

Knap werk.

S

siemenraets

Guest
zien er geweldig uit Carl,

vooral die Japanse krijgsheer vind ik mooi. heb je die tekens zelf gedaan? chapeau

mooie highlights

C

Carl56

Guest
Bedankt Siemen, en ja, alle tekens met de hand geschilderd cute

C

Carl56

Guest
Nog wat doorgaan met voorbeeldjes...

Nog wat figuurtjes uit de kast gehaald. Ik zet ze even in dit topic omdat het hier
niet echt gaat om 'projecten', een figuur is heel wat simpeler dan houten schepen en/of
RC boten e.d. ...
Eerst een Middeleeuwse boogschutter, een figuur van Verlinden Productions in 120mm,
zoals gewoonlijk bij Verlinden volledig in resin.

1_boogschutter_2.jpg

1_boogschutter_3.jpg

Achteraf gezien had de helm wat meer verwering kunnen hebben en wat meer details op de tuniek en speer...

Een heel ander voorbeeld, van het ter ziele gegane Poste Militaire, een Japanese Warrior.
Zoals altijd bij hen een figuur in white metal en in 90mm :

1_chinese-warrior-1.jpg

1_chinese-warrior-2.jpg

1_chinese-warrior-3.jpg

Zoals altijd (opbouwende ;) ) kritiek welkom, ik leer altijd graag bij!

Groetjes

Carl

Droop

Well-known member
Registered
Lid geworden
6 apr 2008
... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ...
... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ...

Droop (Die van bewondering efkes sprakeloos is)

Furioza

Well-known member
Registered
Lid geworden
9 dec 2007
Ook nu weer een tweetal geweldige figuren. De enige tip die ik kan geven is toch de schaduw van de chinese figuur. Het is een 90 mm. Dus als ik naar zijn vingers kijk zou daar nog wat meer diepte in mogen. Maar dit is dan ook zo bij de tenen. Voorderest heb ik geen opmerkingen. Heeeel mooi gedaaaaan. :D

K

Klein Loewietje

Guest
Echt de moeite! Hier wordt ik ook stil van... Mooi gedaan!

Johan

R

ruben

Guest
vooreerst ik weet niet of figuren schilderen moeilijker is dan een schip bouwen want ik heb er bewondering voor wat jij presteert met je penseel hoor

newbie

Well-known member
Registered
Lid geworden
21 feb 2008
carl zegt :
Nog wat figuurtjes uit de kast gehaald. Ik zet ze even in dit topic omdat het hier
niet echt gaat om 'projecten', een figuur is heel wat simpeler dan houten schepen en/of
RC boten e.d. ...

en ik sluit mij aan met wat ruben zegt,

vooreerst ik weet niet of figuren schilderen moeilijker is dan een schip bouwen want ik heb er bewondering voor wat jij presteert met je penseel hoor

aan een schip in hout durf ik nu gerust beginnen,maar aan deze figuurtjes blijf ik af,dit is boven mijn petje.

Furioza

Well-known member
Registered
Lid geworden
9 dec 2007
Even het topic lenen voordat we weer on topic gaan.

aan een schip in hout durf ik nu gerust beginnen,maar aan deze figuurtjes blijf ik af,dit is boven mijn petje.

eigenlijk is alles in het begin moeilijk, maar je moet alleen niet zo moeilijk denken. Dan begin je vaak te moeilijk. Gewoon een makkelijk figuur zoeken. En dan gewoon beginnen. Als je nu eens een start maakt doen wij de trukendoos wel open om ook jou tot een leuk figuur te sturen. :D

C

Carl56

Guest

En alleen al aan het denken aan een schip in hout krijg ik het al héél warm :)

Maar de enige bedoeling van deze voorbeeldjes is juist wat meer mensen warm te krijgen
voor deze (in mijn ogen tenminste) boeiende tak van de modelbouw. Het is echt niet zo moeilijk
hoor, gewoon aan beginnen, ik kan niet garanderen dat het allemaal van de eerste keer allemaal
uitdraait zoals je het graag wil hebben maar wij zijn er hier toch om mekaar te helpen en raad te geven!

Gewoon eens proberen... please :p

Groetjes

Carl

S

siemenraets

Guest
je weet dat ik je volg met figuurschilderen :d
maar wat jij hier toont, GEWELDIG. ik weet neit hie je het flikt, maar ik heb er respect voor.

en van dat schip, gewoon aan beginnen. ik heb het ook gedaan, en ik ben 15. dus als ik dit zie, dan wordt dat schip vast een beauty

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan