Hoofdsponsor

Een vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.
S

Sam

Guest
Wij, mijn neef en ik, vragen ons af of je bij gebruik van die chroomstiften op koper of messing eerst een primer moet zetten of niet?
 
Ik denk dat je dit beste even nakijkt aan de hand van het soort / merk van chroomstift die je gebruikt.
Bij sommige staat er dat je ze moet aanbrengen op een glad oppervlak. In geval van messing / koper ondergrond zou in dat geval dus geen primer nodig zijn.
Als je dan eerst bvb een matte primer zet zal het resultaat niet optimaal zijn vrees ik.

Verder zou ik het ook even testen op een stukje kper / messing dat je niet nodig hebt.

Welke chroomstiften gebruik je ?
 
Op dit moment nog geen, voordat we ze aankopen willen we eerst voldoende info om er zeker van te zijn dat we geen kat in een zak kopen.
Het is wel de bedoeling om er op termijn aan te kopen en ze ook daadwerkelijk te gebruiken.
 
Molotow stiften ( hier bij onze huisleverancier te verkrijgen ) gaan overal op zelfs op karton prachtig product , het prachtige van de zaak is als er een vlekje of foutje zit kan men er terug overgaan en de verf (? ) loopt mooi ineen net echt chroom en je kan de punt eruit halen en met een penseel mee schilderen
Let op uw gebruikte materiaal met cellulose thinner ( is gewone huishoud thinner verkrijgbaar in Brico, Gamma enz ) of aceton uitspoelen of de penselen worden hard
Marc
 
( hier bij onze huisleverancier te verkrijgen ) Eigenlijk was die vraag dan ook aan hem gericht.
 
stukje testen ej je koper of messing licht met fijn opschuren
 
Hey Sam, ik moet eerlijk zijn dat ik daar niet echt een sluitend antwoord op weet.

Wat ik wel kan zeggen is dat ik tests heb gedaan op een glad stukje plastic en dat de inkt uit die stift (het is niet echt een verf) zonder problemen op zo'n glad oppervlak hechtte. Ik kan me niet voorstellen dat je op koper of messing (zoals PE onderdelen) geen chrome zou kunnen aanbrengen met die stiften.

Ik denk dus niet dat je primer of vernis moet aanbrengen voor je de stift gebruikt.
 
Een paar uiteenlopende reacties, ik vrees dat er niets anders zal opzitten om het gewoon te proberen.
Baat het niet, dan schaadt het niet!
Misschien is het voldoende om het messing buisje goed te ontvetten?
 
Dat zou ik inderdaad toch altijd doen, ook met plastic onderdelen die je schildert.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan