Hoofdsponsor

1/48 Eduard Mig-21 SMT [DONE]

FrankenBreather

Well-known member
Registered
Lid geworden
6 okt 2015
Berichten
174
Hallo,

Nogmaals bedankt voor de warme ontvangst hier op het forum.
Met deze zou ik graag mijn eerste tread starten, Eduard's Mig-21 SMT in 1/48ste.
De bouw ervan ben ik al een tijdje bezig, dus kan spijtig genoeg maar weinig foto's
van de bouwfase posten ...
Desalnietemin een paar foto's van de huidige fase, en ik probeer het verder verloop
beter te beschrijven in volgende posts ..

groetjes

Patrick

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Ah dat ziet er mooi uit hoor, goeie binnenkomer! Mooi neuswiel + gestelconstructie. Zie ik het goed dat je een stukje remleiding hebt toegevoegd? Of heeft Eduard dat er zelf bijgeleverd? Kan ook zijn dat ik het niet goed zie hoor.
 
Hey Roy, bedankt ...

Nee, het zal wat gezichtsbedrog zijn vrees ik, dit is een project op mijn ADS (Advanced Modelling Syndrome) te onderdrukken, dus helemaal "out of the box" :)

Groetjes

Patrick
 
Mooie werken, benieuwd naar het vervolg
 
Een uurtje ordenance plakken ... Eduard heeft een groot aantal wapen-opties in deze kit zitten, dus de keuze is niet zo eenvoudig ...
Ik heb de voorbije dagen op het nieuws regelmatig de FAB-100 zien droppen, dus die keuzen werd onderbewust gemaakt.
Ook de S-24 (Air-2-ground) blijkt vandaag de dag nog in gebruik te zijn ... als de Russen iets maken moet het precies lang meegaan :)

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Mooie kit, succes met de bouw.
Wat die ziekte betreft denk ik dat het een soort virus moet zijn maar bij mij noemt ze AMDS (Advanced Model Detailing Syndrome)
Denk dat ik dat opgedaan heb tijdens een beurs of na het lezen van "vuile boekjes" zoals SAMI, Replic, SteelMasters, e.d. :worried: :8 :laugh:
 
Ah, dan heb ik inderdaad chronische AMDS .... :) ... momenteel ben ik in remissie (tot het volgende projectje)

Groetjes

Patrick
 
Dat ziet er netjes uit, ben benieuwd naar het vervolg ;)

AMDS is iets wat iedere modelbouwer ooit eens meemaakt denk ik :laugh: ;)
 
De KM-1 ejector-seat klaar om te verdwijnen in de gesloten cockpit ... niets fancy, maar veel ziet ge er toch niet van achteraf he :)

attachment.jpg
 
Mooie schietstoel, heel subtiel verweerd; daar wil men nogal eens in doorschieten maar jij kennelijk niet. Erg mooi.
 
Het lijkt wel een kit op zijn eigen :O
Wel mooi gefabrikeerd ;)
 
mooi werk aan deze schitterende kit

FrankenBreather zei:
als de Russen iets maken moet het precies lang meegaan


of ze maken er direct genoeg van dat ze er een hele lange tijd mee wegkunnen ;-)
 
Inderdaad Silenzo :)

Nu, ik was gisteren vol enthausiasme begonnen aan het primen e.d. van de kleinere onderdelen, maar kreeg vanmiddag op't werk te horen dat ik morgen in de UK moet staan, dus het vervolg zal even op zich laten wachten ... Onderstaande alvast het hoopje dat klaar ligt.

attachment.jpg

Groetjes

Patrick
 
Zeer mooie en sterke start Patrick schietstoel top gedaan niet teveel verweerd heel subtiel en heel geloofwaardig,dat beloofd naar het verdere verloop van dit topic...😉
 
Mercikes Danny ..

Ik heb gisteren op een paar van de kleiner onderdelen eens een laagje Alclad (White Alu) gezet ...
Qua verwering heb ik eens iets nieuw geprobeerd (ideetje van onder de douche, zijn meestal de
betere :) ), nml. het sponsen van Dullcote op de metal-finish om zo de onregelmatige oxydatie van
het aluminium na te bootsen ..

Ik ben op zich niet ontevreden met het resultaat ... hoe het er op het gehele toestel gaat uitzien
is nog af te wachten natuurlijk ...

Groetjes

Patrick

attachment.jpg
 
Ziet er goed uit hoor, maar wat is Dullcote?
Een soort van wash? Of gaat het meer naar een soort smoke?
 
Heykes,

Dullcote is een matte vernis van Model Master, ik begrijp dat het 1 van de meest gebruikte is, en wordt normaal met de airbrush e.d. aangebracht ..
In dit geval is het dus met een stukje spons gedaan.

Greetz

Patrick
 
Ondertussen is de mig-21 ongeveer klaar om een primer te ontvangen, dus even nog een snel fotootje voordat de fuselage
verdwijnt onder een zwarte laag verf ...
Ik vond vandaag bij het opruimen nog een pitot-probe van Master Model waarvan ik helemaal vergeten was dat ik die had gekocht ... net
op tijd dus.

Qua bewapening ben ik nog aan het twijfel .. het bleek nml zowat onmogelijk om de FAB-100 bommen mooi onder het rack te krijgen, dus
de racks zullen leeg onder de vleugels worden bevestigd.
Aan het outboard point ga ik dan de UB-32 hangen (unguided missiles). Deze Brassin versies zaten bij de kit en het zou wat zonde zijn deze niet te gebruiken, vandaar.

Groetjes

Patrick

attachment.jpg
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan