Hoofdsponsor

1/32 Duo diorama Sovjet Lk lander 1/64 & 1/32 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

bubblegum

Well-known member
Registered
Lid geworden
26 mrt 2009
Berichten
2.434
Net zo als de Amerikanen hadden de russen in de jaren 60 ook een maanlander , de LK lander .
Deze is nooit aan bod gekomen om naar de maan te gaan , teveel problemen met de N-1 maanraket een soort apollo saturn v raket die de amerikanen gebruikten .
Ik denk zelf als de het budget van de russen in de jaren 60 hoger was en dat korolev meer kon testen , dan had het wel eens kunnen zijn dat de russen als eerste geland waren op de maan :wink:
Maar het concep Lk lander ten op zichten van de amerikaanse had toch wel wat verschillen , wat ik weet een cosmonaut aan boort , de lander was kleiner , er zullen meer dingen zijn , maar die weet ik dan niet allemaal :? .
de landing als het opstijgen va nde maan ging volgens mij bijna het zelfde , het onderste deel was nodig om het kunnen laten landen en het bovenste deel om op te stijgen .

http://www.youtube.com/watch?v=TCyEVD-lN3I

http://www.youtube.com/watch?v=7bZ6v7DgNFY

hier is goed te zien het verschil tussen de amerikaanse Lunar Module en de sovjet Lk versie .

lemvslk.jpg

Ook al ziet het er niet al te hightech uit als de amerikaanse lander , De echte blijft toch indrukwekend !!

LK-Soviet-Lunar_Lander.jpg lk-lander-8313f.jpg

Ik heb twee kit,s van dit model , de kleine versie 1/64 heb ik gekocht op ebay een ouder model alweer , maar kompleet .

008~62.jpg

012~41.jpg

Aan de tekening kan je zien dat het een echt garage kit is :mrgreen:

017~28.jpg

verder had ik nog een niet kompleet resin kit van de nederlandse ruimvaart garage kit maker Julius de Rho uit nederland ,
Ik kreeg deze resin onderdelen , maar niet meer kompleet , dus zelf maken de onderdelen .

het kanding gestel heb ik uit messing gemaakt en ga verder met de opbouw met de messing en styreen .

002~67.jpg

005~59.jpg

003~75.jpg

004~72.jpg

014~31.jpg

019~20.jpg

Tot zover
 
Dat is interessant, ik wist niet dat de Russen in die jaren ook een maanlander hadden.
Hoeveel astronauten (of kosmonauten) zaten hier in?

Het groter model dat je scracht vind ik wel de moeite, vooral het onderstel in koper vind ik al heel geslaagd... zo te zien nog heel veel werk aan.
Die cockpit, of hoe noem je dat bovenaan, hoe heb je die gemaakt?
 
Hoi bubblegum,

Ziet er alvast een leuke build uit. Toevallig de film Apollo 18 gezien? Daar kan je deze lander zien op het maanoppervlak :D
Of hem compleet natuurgetrouw is weet ik nie meer, maar kan mss wel helpen als visueel materiaal.

mvg

Patrice
 
Mooie modellen en een mooi stuk geschiedenis. Toch wel een groot verschil tussen de amerikaanse en de russische versie. De russische 1/1 lijkt zo uit de opname-studio van "Blake's Seven" te komen.

Veel plezier en veel succes.
 
Dankje luitjes ,,

nee apollo 18 heb ik nog steeds niet gezien ,, is dat die griezel versie ? met een alien figuur ? , die Lk lander duurt nog wel even voor ie af is ,
 
Idd bubblegum, das die "griezel" versie, moet je zeker checken om inspiratie op te doen.

mvg

Patrice
 
wat een spectaculaire machine, die sovjet lander :O
Wanneer je deze tentoonstelt als Venusiaanse Goudvernevelaar geloof je 't ook :huh:

Knap scratchwerk Bubble !

vollemaansgroet ;)
 
Nou Luitjes , afgelopen week niet zoveel gedaan ( Griep ) , maar toch een klein beetje met de kleine micro 1/64 Lk Lander .
alle parts zitten erop nu komen de details zoals bedrading en wat kleine hardware and the cosmonaut moet zij goede vorm krijgen ..

attachment.jpg attachment.jpg

attachment.jpg attachment.jpg

Tot zover ..
 
Hey Bub,

Zo'n grote vinger bij die maanlander.... :):)
Neen jong, prachtig tot nu toe en klein, mooie vorderingen, maar dit zijn we al gewend van je. Doe zo verder en verzorg je he, die grieptoestanden, het zal gaan beginnen met de tijd van het jaar...
 
Nou weer een stukje verder , het omgebouwd astronaut naar een cosmonaut is klaar , , daarna de laatste hardware details op de lander en toen kon ie in de filler en kleuren , hij is nog niet helemaal afgekleurd dat komt als laatste als ie final op de moonbase is verankerd .

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

het eind resultaat op kleine witte ronde base

bb.png


aa.png


008-1.png


010-1.png 011-1.png


012.png 017.png


015.png


019.png
 
Laatst bewerkt:
Nou het hele diorama is nu af , De N-1 sovjet saturn v is naast de LK lander geplaats , dit is een monster van een resin kit een paar kilo zwaar en bijna 80 cm hoog .
de resin trappen worden gescheiden door messing gesoldeert ringen , het moeilijkste is het waterpas opbouwen, een afwijking zie je meteen in deze van dik naar dun top uitvoering

003-1.png


003-2.png


002-2.png


003-3.png 004-1.png


005.png 008-2.png


013.png 011-2.png 015-1.png


016.png 017-1.png

018.png 022.png

021.png 020.png

027.png

projeckt close
 
...., het moeilijkste is het waterpas opbouwen, een afwijking zie je meteen in deze van dik naar dun top uitvoering

015-1.png

016.png

Hey Bubblegum, als grote fan van je werk en je kunnen, wil ik hier geen commentaar geven, maar op enkele foto's lijkt hij toch iets schuin te staan, of is dit gezichtsbedrog??
Anders niets dan lof hoor, respect voor je werk :)
 
Wat een knap resultaat.
Is zeer mooi geworden.
 
Dankje luitjes

Nee ligt aan de stand cam , hij staat zo strak als een speer , op de andere foto,s staat ie weer recht ^^
 
ja mooi hoor buble zeker niet makelijk om zo een beest recht te krijgen.
erg knap hoor 8)
 
Hey Bub,

Indd, ik heb geen comments, alleen maar aaaahhhhh en ohhhh's, voortreffelijk werk man. ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan