Hoofdsponsor

1/4 Ducati 1299 Final Edition

ERVARING
*
BOUWWIJZE
*
BOUWBUDGET
*
BOUWSTATUS
*
COMMENTAREN
*

Michel

Well-known member
Registered
Lid geworden
25 jul 2008
Berichten
3.694
Het is niet van mijn gewoonte om hier geen bouwverslag te maken van iets waar ik mee bezig ben geweest maar deze is dus een keertje zonder verslag.
Nu deze af is ga ik verder doen aan de Panel Van hier op t forum.































P





 
Amai, dat is dik in orde.
Pronkstukje.
 
Wow, en dat heb je voor ons verborgen gehouden ? Welke kit is dat ?
 
Jammer dat er geen verslag van is gemaakt want weet nu niet wat er zoal aan gedaan is aan dit bakbeest van een tupperware doos :ROFLMAO:

Maar ziet er mooi uit Michel.
 
Ik heb de eerdere versie al eens gebouwd en verkocht. Was niet echte de bedoeling maar kreeg er zo'n mooie prijs voor. Geld verdienen met je hobby, da's weer eens wat anders. Maar met de 'opbrengst' wel aansluitend de 'Final Edition' gekocht; die staat nog in de doos op me te wachten. Daar ook de Paul Koo Hardware Kit voor gekocht (vervangen van kruiskop schroeven voor hex schroeven e.d.).

Ben je nog lastige zaken tegengekomen die je mij als aandachtspunt kunt geven?
 
Hoi Marcel.

Deze versie verschilt niet veel van degene die je al gebouwd hebt. Dus je zal bijna alles al wel weten. Ik ga het dus niet hebben over wat er hetzelfde is.

Wat er verschilt is vooral de uitlaat en daar heb ik wel wat werk aan gehad. Ik had die mooi geplamuurd en gespoten maar bij plaatsing moet je wat wringen en dan is er een barst onstaan waar er 2 delen aan elkaar waren geschroefd en gelijmd. Ik had gewone modelbouwlijm gebruikt maar denk dat het ABS plastiek is want die lijm kwam los. Ik kon dat niet meer terug lijmen want had de schroefgaten al dichtgeplamuurd. Dus best andere lijm gebruiken als je ook wil plamuren en het strak wil krijgen. Gelukkig zit de barst niet echt in het zicht bij mij tenzij je met een zaklamp op zoek gaat.

Een tweede puntje is dat de neus van de kuip niet helemaal tegen de metalen steun komt waar de spiegels zitten bij het eerdere model. Bij het eerdere model klem je de neus tussen spiegel en steun. Maar bij deze versie heb je geen spiegels dus kan je de neus ook niet tegen de steun schroeven.

De rest zal hetzelfde zijn dan u vorige bouw.
 
Geef maar toe, da's een echte moto die je even gefotografeerd hebt 😉.
 
Hoi Marcel.

Deze versie verschilt niet veel van degene die je al gebouwd hebt. Dus je zal bijna alles al wel weten. Ik ga het dus niet hebben over wat er hetzelfde is.

Wat er verschilt is vooral de uitlaat en daar heb ik wel wat werk aan gehad. Ik had die mooi geplamuurd en gespoten maar bij plaatsing moet je wat wringen en dan is er een barst onstaan waar er 2 delen aan elkaar waren geschroefd en gelijmd. Ik had gewone modelbouwlijm gebruikt maar denk dat het ABS plastiek is want die lijm kwam los. Ik kon dat niet meer terug lijmen want had de schroefgaten al dichtgeplamuurd. Dus best andere lijm gebruiken als je ook wil plamuren en het strak wil krijgen. Gelukkig zit de barst niet echt in het zicht bij mij tenzij je met een zaklamp op zoek gaat.

Een tweede puntje is dat de neus van de kuip niet helemaal tegen de metalen steun komt waar de spiegels zitten bij het eerdere model. Bij het eerdere model klem je de neus tussen spiegel en steun. Maar bij deze versie heb je geen spiegels dus kan je de neus ook niet tegen de steun schroeven.

De rest zal hetzelfde zijn dan u vorige bouw.
Goede tips, dank je wel!
 
Knap knap !!
duur kitje 😅
Kvind alleen de uitlaat wat braafjes..
Maar voor de rest 👍🏻
 
Laatst bewerkt:
Heel strak werk... alleen komt de grootte niet uit de foto's, maar zet deze op een afstandje voor een muur voor je foto's neemt en je merkt nooit dat het geen echte is
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan