Hoofdsponsor

1/12 Ducati 1199 panigale S

Mooie werken ook hier weer.
 
Merci Pascal :)

Stap 15 zit erop. Het betreft twee zijpanelen.

Spijtig dat de onderdelen die in een andere kleur moeten niet apart gegoten zijn. De panelen zijn 1 geheel namelijk.

De panelen hier in semi gloss black gespoten. De groene pijlen duiden onderdelen aan die een andere kleur moeten krijgen:



Dus veel afplakwerk en daar zag ik wat tegenop maar na een paar uurtjes was het voorbij.

Hier een foto van tijdens het afplakken:



Ik vond geen referentiefoto's dus heb de kleuraanduiding van tamiya gevolgd.

De kleur die voorgeschreven staat is semi gloss black / german grey (1/1)
Dus dat maar gedaan maar het is zo gelijkend op zwart dat je het kleurverschil nauwelijks ziet.

Op onderstaande foto is het dus niet te zien:



Op deze dan weer wel:



In het echt is het alleen te zien als de juiste lichtval er is en de juiste achtergrond. Net zoals op de foto's dus.

Ergens spijtig van al dat afplakwerk...

De twee panelen helemaal klaar:







Dan gemonteerd op de motor:





Op naar stap 16.
 
Wist niet dat er zoveel technisch gedoe verborgen zat in een "brandstof" tank.
 
Subtiele kleurenverschillen maken het toch wel meer interessanter en realistischer.
 
wow Michel dees is wel prachtig echt knap gedaan
Marc
 
Merci mannen. Van die panelen ga je achteraf niets meer zien vrees ik. Maar mocht ik later de kuipen er eens afvijzen zijn ze wel zichtbaar.
 
Ik heb dit weekend stap 16 afgewerkt wat maar een hele kleine stap is. Namelijk een soort kap dat ook het contactslot bevat en dan het hitteschild van de uitlaat onder het zadel. Anders wordt het poepje wat te warm :D

Volgens de instructies moest het hitteschild helemaal in satijn zwart maar referentiefoto's tonen aan dat het aan de binnenkant metaalkleurig is.
Dit heb ik dan maar gedaan.





Er zijn wat stofjes of iets dergelijks gekomen in de metaalkleur maar na passen op de motor blijkt dat je deze niet ziet bij gewoon kijken naar het model. Met een zaklamp op de juiste plaats en goed weten waar je moet kijken zie je het een beetje maar ik kijk zo niet naar mijn modellen :)
Dus heb het zo gebruikt.

Op de motor gelijmd:



Hier zie je de metaalkleur maar zoals je ziet zit dat in schaduw en vallen de stofjes niet op:





Ik heb een andere satijn zwart gebruikt deze keer om een kleine variatie te hebben met het achterspatbord.

Dan de kap met contactslot. Enkel in pimer spuiten, satijnzwart en een decal erop en klaar. Het monteren was eenvoudig in een polycap.



Op de motor:



Vanaf nu ga ik afwijken van het stappenplan van tamiya omdat ik het in een andere manier wil gaan doen.

Volgende update kan wel wat duren want er is best veel werk voor de boeg daarvoor.

Groetjes.
 
Mooie werken, Michel, ik heb deze doos vandaag nog bij Domino's in mijn handen gehad, maar ja, we waren daar voor verfjes en aangezien ik deze maand een nieuw 3D printertje zou willen kan ik niet te zot gaan doen hé.
 
Merci Dany,

Ja het leven is duur aan het worden hé. Het is een leuke kit om te bouwen. Alles past goed tot nu toe.
3D printen daar heb ik al mooie dingen van gezien maar het zelf doen ligt niet in mijn interesse. Heb er ook geen plaats voor.
 
Mooie en nette details.
 
Zo een lange tijd geleden maar ik heb nog eens vorderingen gemaakt die een update waardig zijn.

De tank en het achterste frame met nummerplaathouder zijn gedaan en gemonteerd.









Het volgende is het zadel en daar heb ik wat aanpassingswerk aan heb ik gezien maar dat is voor de volgende keer.
 
Michel , ik zie geen verschil tussen ne echte en deze oftewel zijn het beregoede foto's ( wat ook is ) ofwel hebt ge knap werk geleverd ( wat ook weer juist is )
tof kerel
 
Ben onder de indruk van mooie fotos en vooral het werk dat al gedaan is.
 
Merci mannen. De kwaliteit van de foto's is gewoon geluk want ken daar niks van.
De motor daar is ook wel wat geluk bij maar niet helemaal :)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan