Hoofdsponsor

1/12 Ducati 1199 panigale S

Merci Ron.

De ketting hangt onderaan strak maar bovenaan hangt ze wel best wat los maar dat kan je moeilijk zien.
Het is moeilijk om het exact goed te krijgen. Een schakel extra en ze zou veel te los hangen. Een schakel minder en ze gaat niet toe.

Bij een volgende bouw, als ik ooit nog eens aan zo'n ketting wil beginnen natuurlijk, dan ga ik proberen om ze bovenaan strak te leggen en onderaan wat los. Dat oogt wat mooier al komt het in het echt allebei voor afhankelijk van hoe je de motor beweegt. Vooruit via de motor of vooruit al duwend geeft een andere soort kettingstand.

Ik was dat bij deze ook van plan maar het is anders uitgedraaid maar vind het niet zo erg omdat dit evengoed voorkomt.

Bij het rijden als er kracht komt op het voorste tandwiel dan trekt dat op de ketting bovenaan en zal de ketting dus bovenaan strak zitten en onderaan wat los. Maar als je na het rijden de motor vooruit verplaatst met de hand, dus motor stil, dan zet je kracht op de ketting met het achterste tandwiel.
Zo zal de ketting onderaan strak komen te staan en bovenaan wat los. Tenminste als je de motor vooruit beweegt. Naar achter is het net andersom.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet er alles van Michel heb zelf een kleine 30 jaar motor gereden in weer en wind tot het niet meer mocht voor de gezondheid :cry:

Maar inderdaad een schakel meer en de ketting zal te slap hangen denk ik, een optie was misschien geweest de gleuf waar de steek as in zit iets vijlen zodat de ketting iets meer speling had gehad maar dat is achteraf gelul. Maar al met al blijf het tot nu een mooie build.
 
Die foto met ketting boven aan getoond is wel cool.
 
Je bent er iets prachtigs van aan het maken, dat ziet zelfs een leek als ik :)
 
Merci.

Ron, die 30 jaar heb je toch maar gehad moet je denken. Ik ben nog maar 3 jaar aan het rijden maar ben al te oud om er 30 jaar van te maken...
 
Ik heb vandaag bouwinstructie nummer 6 afgewerkt.
Het betreft de versnellingspedaalconstructie en de achterophanging+rempedaal constructie:



Het linkse onderdeel van de schakelpedaal is uit de doos maar het rechter onderdeel met de ophanging is een combinatie van kit onderdelen (waar wat zaag, boor en snijwerk aan moest gebeuren), een onderdeel van de tamiya upgrade set en onderdelen van de top studio set allemaal samen gebracht tot 1 geheel. Was best wel wat werk en dacht dat komt niet goed maar ben er toch tevreden over.
 
Ziet er al knap uit.
Zal deze proberen te volgen.
 
ola, zijn dit de echte als voorbeeld hoe het moet worden of ... was mijn eerste reactie.
Prachtig (y)
 
Merci mannen. Volg gerust mee Camaro.

Stap 7 ook nog kunnen doen. Het betreft monteren van onderstaande delen:





 
Mensen zijn soms een beetje angstig om PE te gebruiken maar als je er rustig voor gaat zitten lukt het prima. Weer mooie vorderingen Michel (y)
 
wow Michel vol bewondering kijk ik naar deze machtige bouw
Marc
 
Ben geen motor fanaat maar volg wel graag de werken.
Altijd indrukwekkend als die motors goed gemaakt worden.
 
Machtig mooi Michel, ik heb nog geen half uur geleden ook nog een Tamiya moto kit in de stash in mijn handen gehad om te openen... maar bedacht dan dat ik letterlijk geen enkele van de nodige kleurtjes in voorraad had...
 
Merci mannen.

Zeker de moeite om te bouwen Dany. Ze gaan mooi in elkaar.
 
Zeker de moeite om te bouwen Dany. Ze gaan mooi in elkaar.
Weet ik wel hoor Michel, in het verleden heb ik er ook al een paar gebouwd, oa. de Yamaha R1 waarin ik dan ook lampje gebouwd had, en de Bimota Tesi (die gaat niet zo gemakkelijk in elkaar vanwege de erg vreemde constructie). Verder ook nog zo'n race machine van Honda en de Yamaha YZF.
Maar ik denk dat de laatste moto toch al zon'n kleine 20 jaar geleden is...
 
Nooit dergelijk motoren gebouwd maar het lijken mij soms grote 3D puzzels. Knap werk!
 
Nooit dergelijk motoren gebouwd maar het lijken mij soms grote 3D puzzels. Knap werk!
Modelbouw is ook een soort van 3d puzzel. :-)

Knappe vordering met de motor.
 
Merciekes.

Voor mij zal het een 30 jaar geleden zijn dat ik een motor gebouwd heb. Toen als kind met enkel wat lijm, wasknijpers, een aardappelmesje en een paar potjes verf met borstel. Zonder internet had ik geen enkele info dus alles mezelf wat aangeleerd.

Het is een heel andere wereld geworden nu...
 
Ik heb ondertussen stap 8 gedaan. Het was een hele kleine bouwstap maar wil elke stap weergeven in dit topic.

Onderstaande onderdeeltjes mochten aan de motor bevestigd worden:





Hierbij ook het eerste waar ik niet zo tevreden van ben en dat is het witte remvloeistofreservoir.
Het is wat grof omdat ik het met acryl heb geverfd zonder deze wat te verdunnen.
Er is niets meer aan te doen want ga het niet meer afbreken. Wel is het op de foto wat uitvergroot.

Volgende keer dus de verf (AK acryl) wat verdunnen. Een leermomentje.
 
Ach met de carrinage erop zie je dat potje wellicht niet eens meer...
Voor zo'n klein onderdeeltje, maak ik eerst mijn penseel nat met verdunner (of water voor acryl) en neem dan een beetje verf op, is dan meteen verdund bij het aanbrengen.
Correctie : je ziet het wel nog, maar op de foto van de echte, is dat potje niet in het wit, maar wel in het zwart.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan