Hoofdsponsor

1/12 Ducati 1199 panigale S

Michel welk merk verf heb je eigenlijk gebruikt op het blok en dan met name de aluminium kleur?
 
Tamiya flat aluminium laquer.
 
Liep eerst aan Aclad te denken daar lijkt het sprekend op op de foto, helaas voor mij ook weer een een soort verf wat er hier niet inkomt :cry:
 
Ik had ook een test gedaan met vallejo metal colors, misschien zijn die verfjes een alternatief voor je.

Hier een voorbeeld van Vallejo metal colors duraluminium op minuut 4.55 :

 
Laatst bewerkt:
Ik heb veel werk verricht voor 1 onderdeel. Namelijk de ketting.
Ik heb een kettingset van top studio in elkaar proberen te krijgen en dat heeft me denk ik toch een uur of 10 bezig gehouden al hou ik de uren nooit exact bij.

De set bestaat uit pinnetjes voor de ketting en schakelplaatjes. In totaal bestaat de ketting uit een 250 a 300 onderdeeltjes. Je gebruikt een PE jig en de ketting wordt niet gelijmd maar geklemd door de pinnetjes plat te hameren in de jig. Ik heb er geen tussentijdse foto's van maar als je het wil zien dan is er onderstaand gedetailleerd filmpje van op youtube:

[video=youtube]

Zo nu wat foto's:





Als je op de foto's klikt kan je wat inzoomen.

De ketting is niet helemaal recht maar na montage ga ik het rechthouden en met wat dunn CA of verdunden houtlijm fixeren in de rechte stand.

Ik heb aan de hand van de ketting van de kit de afstanden tussen de tandwielen overgezet op een plankje om de lengte te controleren:



De lengte is denk ik net goed. Het zal heel strak staan, hopelijk is ze niet tekort. Een schakel extra zou het doen hangen wat ook niet goed is.

Een vergelijking met de kit ketting:



De ketting van de kit is van opzij gezien eigenlijk ook niet slecht maar bovenaanzicht is gewoon vol plastiek en met de PE ketting zie je pinnetjes en openingen daarrond zoals je in de eerste foto's kan zien.

Hopelijk komt het allemaal goed.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ron
Wat een prutswerk moet dat niet zijn! Wel knap ! Ik denk dat het ook normaal is dat de ketting wat doorhangt… als ze teveel ‘spant’, verslijten de tandwielen enorm snel
 
Ja is een hoop werk weet ik een ketting maken uit ervaring :winking: maar is wel een 100% verbetering ten opzichte van het plastic geval.

8e5041bb53a9adf9e90b062bb35fe5e6-jpg.386501
 
Mijn ketting was van een ander merk en een stuk makkelijker te monteren dan die jij heb gebruikt. IK werd al niet goed van het filmpje laat staan als ik dit systeem ketting zelf zal moeten maken :LOL:
 
Hey Michel die ketting is toch wat anders dan die plastiekenhe knap werk man
Marc
 
Merci mannen. Ja het was niet eenvoudig. Welk merk was jouw ketting Ron?
Die ziet er heel erg mooi uit.
 
Respect, voor beide.
ik ben meestal reeds na vijf minuten gefrustreerd als ik met PE moet werken.
 
Alle respect voor mensen die tot het uiterste gaan. Het zijn die details die meestal wel het verschil maken.
Knap werk!
 
Dat is nog eens geduld hebben maar zeker een meerwaarde.
 
Merci mannen.

@ grijze wolf: dit is ook voor mij maar de tweede kit dat ik PE gebruik. En alles is moeilijk in het begin he.

@ papershaper: tot het uiterste is dit nog niet hoor, je hebt er zelfs die alle kabels met stekkers aanbrengen :)
 
MIchel mijn ketting is van MFH (model factory hiro)
 
Stap 5 van de bouwleiding heb ik afgerond.














Met de motor rechtopstaand en achterbrug in juiste positie ziet het er zo uit:

Komt wel overeen met de referentiefoto vind ik.







Groetjes,

Michel
 
Die laatste foto is net echt Michel ,hoe ben je aan dat kleine handje gekomen? :laugh:

Maar mooi werk weer vind alleen de ketting er iets te strak opzitten (ook bij het origineel)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan