Hoofdsponsor

Ducati 1199 panigale S

dancooper

Well-known member
Registered
Lid geworden
15 dec 2007
Ach met de carrinage erop zie je dat potje wellicht niet eens meer...
Voor zo'n klein onderdeeltje, maak ik eerst mijn penseel nat met verdunner (of water voor acryl) en neem dan een beetje verf op, is dan meteen verdund bij het aanbrengen.
Correctie : je ziet het wel nog, maar op de foto van de echte, is dat potje niet in het wit, maar wel in het zwart.

Camaro69

Administrator/V.I.P.
Forumleiding
Administrator
Lid geworden
31 dec 2010
Volgende keer dus de verf (AK acryl) wat verdunnen. Een leermomentje.
Als ik met de borstel verf, gebruik ik tegenwoordig een wetpallet.
Ben er heel tevreden over.

Michel

Well-known member
Registered
Lid geworden
25 jul 2008
In het echt is het potje troebel doorschijnend plastic. Als de remvloeistof oud wordt dan wordt die heel donker zoals hieronder:

Hier met licht gelige vloeistof:

Michel

Well-known member
Registered
Lid geworden
25 jul 2008
Je hebt gelijk Dany, dat reservoir lijkt op de foto in men eerste post zwart te zijn of in ieder geval bijna zwart.

Conclusie: ik kan het gewoon zwart maken of anders tamiya smoke eroverheen.

ducati-1199-panigale-martini.jpg

Het reservoir aan het stuur van de voorste remmen is wel doorschijnend op die foto maar je hebt deze ook in smoke uitvoering :

Front-Rear-Brake-Fluid-Reservoir-For-DUCATI-Panigale-899-959-1199-1299-V4-1100-S-R.jpg

Hoe ik het vooraan ga doen ben ik nog niet uit maar heb ik nog tijd voor.

Michel

Well-known member
Registered
Lid geworden
25 jul 2008
Stap 9 heb ik even overgeslagen en heb stap 10 gedaan. Het betreft het achterwiel. De paddock stand heb ik ook gemaakt zodat ie rechtop kan staan en kans op beschadigingen kleiner worden.

De wielen van de martini duc zijn anders dan deze in de kit maar er bestaat een resin AM voor dus had deze besteld.
Nu is dit voor mij de eerste keer werken met resin en er was enorm veel opkuiswerk aan. Heel het wiel zat vol met flash en gietlijnen.

Na opkuisen ziet het er zo uit:

links het resin wiel en rechts het wiel van de kit.

Nu is het de beurt aan de voorvork.

Groetjes.

Rudi3290

Well-known member
Registered
Lid geworden
9 jul 2018
Die resin velgen zien er 100 keer beter uit dan diegene die std bij de kit geleverd werden he Michel. Goede keuze om deze te vervangen.

Pascal

Moderator
Moderator
Lid geworden
20 feb 2015
Toch wel knap en proper werk wat je laat zien .

Ron

Well-known member
Registered
Lid geworden
31 dec 2010
Ik zat al te kijken naar de originele kit velgen (waar niets mis mee is) wat er mis mee was maar kwam gelukkig de foto van de blauwe Duc tegen waar inderdaad andere velgen onder zitten geen idee of die standaard zijn maar wel mooier :giggle:

GraemeB

Well-known member
Registered
Lid geworden
24 sep 2012
This build is really looking good , nice clean building

Bovenaan