Hoofdsponsor

1/250 Droogdok HMV voor Fuso (klaar)

ERVARING
Vanaf 2020 in papier
BOUWWIJZE
Bouwplaat met eigen 3d en lc
BOUWBUDGET
Niets
BOUWSTATUS
Afgerond
COMMENTAREN
Zeker
De eerste lc steun, ook weer geverfd en geroest in lijn met de roest elders. Nog niet zo mooi als de hmv roest. Belangrijk is de binnenkant mee te nemen want daar kan ik straks niet bij. Het dek licht nog niet vast
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    338,3 KB · Weergaven: 3
  • image.jpg
    image.jpg
    304,2 KB · Weergaven: 3
  • image.jpg
    image.jpg
    339,2 KB · Weergaven: 3
Vind het heel interessant dat je de tijd en initiatief neemt om het papier te laten roesten zoals het in het echt ook zou zijn.
 
image.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpg
Ik plaats aan bakboord de loopdekken. De eerste doe ik niet slim: ik monteer eerst de zwarte rand en plak dan het dek. Gevolg is dat die onderrand uitsteekt. Je ziet me hier halverwege het wegsnijden. Bij de rest plak ik de zwarte strip eerst aan de onderkant en plak dan het geheel. Het komt nog vrij kritisch aan de randen (geen oversteek), maar hier komen nog hekken die het waarschijnlijk nog strakker laten uitzien.
 
image.jpg
Toch weer slopen. Die extra las staat me niet aan. De beschadiging komt wel weer goed
 
612216D6-22F6-4E98-A592-67087F0B4680.jpegD186BF5D-D1BE-4735-99D0-A82C8C349FA2.jpeg5C9E349E-E8A9-4475-A5E7-C8EF8A269F71.jpegBD0487E4-FA59-4C78-9CA2-EEE3AD4E2C67.jpeg

Zo, de randen, ik neem aan een soort stootranden, zijn gemaakt. De onderste flink roestig gemaakt, maar ook de bovenste een beurt. Buiten in het mooie weer onder de parasol, heerlijk knutselen, maar eigenlijk niet optimaal om te zien wat je doet
 
Buiten werken kan zalig zijn zolang je niet te veel zon hebt.
Zal toch ook de moeite waard zijn om eens goed te bekijken.
 
Erg mooi, ziet er zeer realistisch uit Eric, al zie ik niet echt goed wat het probleem precies was.
 
Bizar wat je hier aan het wegzetten bent Erik, zo vreselijk mooi!

Fred
 
image.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpg
Aan de ene kant nu de houten stootbumpers. Bijna jammer, want daarmee verberg ik het achterliggende raamwerk. Verder preparatie van de loopbruggen. Masr dat wordt morgen verder!
 
Bizar wat je hier aan het wegzetten bent Erik, zo vreselijk mooi!

Fred
Dank je Fred, ik word er verlegen van. Gewoon blijven proberen, durven slopen bij onvrede, veel kijken en verslagen van anderen lezen (daar las ik bv de tip elk plankje van de stootbuffer te ritsen, heb ik ook gedaan, geeft net weer iets extra’s), en zonder mijn ZMBC.NL club en het netwerk van papierbouwend NL liep ik vast nog flink achter in tips en truuks. Zo gebruikte ik Duplo blokken voor de spanten van de Fuso. Ergens gezien. Werkt geweldig! Weet niet meer waar 😉
 
Ik weet niet meer wat zeggen behalve dat ik dit een verschrikkelijk mooi stuk papier werk vind. Dat imitatie hout is prachtig!
 
De credits gaan naar HMV, die hiermee naar mijn mening inderdaad een toppertje afleverden. Te vaak is hout egaal bruin gevuld met stift of computer, hier zie je de nerf zitten.
Ik weet niet meer wat zeggen behalve dat ik dit een verschrikkelijk mooi stuk papier werk vind. Dat imitatie hout is prachtig!
 
Buiten werken kan zalig zijn zolang je niet te veel zon hebt.
Zal toch ook de moeite waard zijn om eens goed te bekijken.
Die uitvinding heet: parasol. Dat werkt prima. Wat lastiger is, is als het waait. Daar heb ik niks tegen 😢
 
Die uitvinding heet: parasol. Dat werkt prima. Wat lastiger is, is als het waait. Daar heb ik niks tegen 😢
Inderdaad, en wanneer het zoals bij ons zo'n "zwevende" parasol is, is het nog lastiger want dat ding hangt dan ook nog eens te schommelen.
 
Fantastisch werk
Over drie terug of meer heb ik in een hete zomer een hele garage in papier gebouwd ( Route 66 ) maar als er een windje op kwam ja dan vloek je even en bij ons in de tuin is er altijd zo een licht briesje komt denkelijk hoe de huizen rondom ons gebouwd zijn ergens een open plek en ge krijgt een trek dus altijd wind he
Even verder wat ik hier zie is toch wel fenomenaal hoor
Marc
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan