Hoofdsponsor

1/250 Droogdok HMV voor Fuso (klaar)

ERVARING
Vanaf 2020 in papier
BOUWWIJZE
Bouwplaat met eigen 3d en lc
BOUWBUDGET
Niets
BOUWSTATUS
Afgerond
COMMENTAREN
Zeker
Veel beter zonder de tekst dock 7....niet 6...

Fred
 
Inderdaad veel beter, en bij echte 1/1 van dergelijke constructies zitten er ook altijd wel kleurverschillen.
 
Yep. Die wittige strepen aan de randen zijn overigens potlood voor de kanten. Beetje jammer
 
image.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpg

Zo, mijn verrassing. Met een stokje omwikkeld met papier simuleer ik visueel een afscheiding. Niet zoals het was, maar nu zijn de voor mij storende lassen verdwenen. Stuurboord heeft er drie, bakboord 5 om dat tussenstukje te verbergen. Voor de symmetrie deed ik dat rechts ook.

Kijk, daar wordt een mens gelukkig van 👍🏻😀
 
image.jpgimage.jpg

Wijzer geworden monteer ik voor de binnenlassen stukjes papier om te egaliseren. Misschien gebruik ik ook hier de verbergtruuk, maar in ieder geval heb ik nu het ideale oppervlak om te plakken en de lassen aan te laten sluiten
 
Zeer mooie bouw, Erik. Ik blijf volgen.
Dank je papershaper. En …. Verrassing…. Inmiddels bouw ik parallel ook het dok in gezonken toestand. Foto’s volgen. En ik heb nog een tweede verrassing over jet DOCK 7 opschrift maar die verklap ik nog niet 😉.

Nu eerst wachten op de lc, anders kan ik niet verder. Vandaag al vast veel gesneden en gebogen. Ook voor het eerst geritst op de achterkant, zoals het eigenlijk hoort. Dit om beschadiging van de print te voorkomen
 
Vooral bezig geweest met wegwerken van de witte plakvlakken. Het is mij altijd een volkomen raadsel waarom die vlakken spierwit zijn. Je hoeft er maar iets naast te zitten en het lijkt meteen nergens op. Waarom niet gewoon de kleur doorgetrokken of vannmijnbpart een halve millimeter?

Van spierwit
image.jpg


Naar gevuld

image.jpg

Hier heel wat te plakken. Niet helemaal duidelijk wat die horizontale vlakken nou zijn. Looppaden? Ik denk het
 
Vervuild met potlood. Extra goed is het effect door wat na te strijken in verticale richting met een vochtige vinger.image.jpg
 
image.jpg
image.jpg

Verrassing! De nieuwe look met Japanse opdruk en bredere stukken tussen de delen, wat ik toch beter vind staan.
 
het blijft mij altijd verbazen voor alle papier bouwers trouwens dat jullie dat toch zo mooi voor mekaar krijgen en dan at uitsnijden dat alleen zal bezorgt mij de kriebels ben er eens 1x aan begonnen heel simpel autotje na enkele uurtjes alles verticaal geklasseerd
Respect voor jullie
Tof
Ik kijk weeraluit naar het vervolg
Marc
 
het blijft mij altijd verbazen voor alle papier bouwers trouwens dat jullie dat toch zo mooi voor mekaar krijgen en dan at uitsnijden dat alleen zal bezorgt mij de kriebels ben er eens 1x aan begonnen heel simpel autotje na enkele uurtjes alles verticaal geklasseerd
Respect voor jullie
Tof
Ik kijk weeraluit naar het vervolg
Marc
Uitsnijden is toch echt een makkie: het juiste (olfa, en dan de kleinste), een eenvoudige snijmat en voor de langere vlakken een lineaal. Leerde ik al op de kleuterschool 😉.
 
image.jpgimage.jpg
Aangezien dit een belgisch forum is ben ik maar eens met partner een lang weekend op bezoek in dat mooie land. Even geen Holland. En …. Mijn papierkoffer met wat gereedschap en een bouwplaat van een slepertje gaat gewoon mee.

Wie weet in welke stad deze kwak genuttigd wordt?
 
Santé, zou ik zeggen. Geen idee waar dit is overigens als het maar smaakt.
 
Volgens mij was je in Luik.
Een Kwak daarentegen is niet direct Luiks maar wordt gebrouwen door Brouwerij Bosteels in Buggenhout (Oost-Vlaanderen).
En ik zou niet te veel Kwak drinken tijdens het bouwen, je zal dan nog meer witte randjes blijven zien :winking:...
 
100 punten PaperShaper! Ik zal niet teveel “of topic” blijven maar inderdaad een weekendje Luik. Tip: werkelijk geweldig lekker vis/fruit de mer gegeten bij “La Brasserie de l'Elysée”. Echt een aanrader. Nou weer plakken 😉
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan