Hoofdsponsor

Diorama: Beringen 44 [!]

D

Ditzyke

Guest
Naam van het project:
Beringen 44

Foto / Info:
beringen1.jpg

Deze foto is genomen op 07 september door oorlogscorrespondent Sgt Midgley. Aan de voet van de brug hebben infanteristen van de Prinses Irene Brigade en de Irish Guards zich ingegraven. Een 6-pounder antitankkanon is in stelling gebracht en Shermans van het 1ste Bataljon Welsh Guards rollen het bruggehoofd binnen. (Uit ‘België 44 van Peter Taghon’)

Gebruikte kits:
tamiya35251.jpg
Tamiya 35251 M4A3 Sherman

TAMI-35223.jpg
Tamiya 35223 British Infantry on patrol

???? (6-Pounder antitankkanon

Startdatum:
11/08/2010

Wat heb ik nog nodig:
-6-pounder antitankkanon: Tamiya (#35005) - Tamiya 1/35 British 6-Pounder Anti-Tank Gun zoals reeds aangeraden in een ander onderwerp was niet beschikbaar in de modelbouwwinkel en volgens haar niet meer te krijgen.
Mensen die dus een winkel weten waar ik deze of soortgelijke kan vinden mogen het dus altijd laten weten

pantani

Well-known member
Registered
Lid geworden
3 dec 2007
Mensen die dus een winkel weten waar ik deze of soortgelijke kan vinden mogen het dus altijd laten weten

Kijk of vraag het aan een van onze sponsoren, je krijgt nog 10% korting ook als je zegt dat je van het modelbouw@be forum komt ;)

Famo

Well-known member
Registered
Lid geworden
23 jul 2009
Ge zoudt eens moeten gaan kijken op de website van Domino, en dan klikken op modelbouw ,dan heb je de keus uit allerhande merken en moet je maar eens zien wat je vind.

In ieder geval ziet je dio er veelbelovend uit. succes

D

Ditzyke

Guest
@pantani, thx voor de tip
@Famo, zeker bedankt voor de tip, bij Domino hebben ze deze nog liggen volgens hun site, mail is al verstuurd se ;)

D

Ditzyke

Guest
iemand die aan de hand van de bovenste foto een schatting kan maken hoe breed die baan is? (en hoe breed ze dan is op schaal 1/35)
Dus enkel de baan, de grasbermen enzo niet
Ik ben zeer slecht in wiskundige berekeningen om zulke dingen uit te rekenen :p

pantani

Well-known member
Registered
Lid geworden
3 dec 2007
Ik denk dat deze baan om en bij de 6 meter breedt is, op schaal 1/35 komt dit op 17.1 cm
Maar voor de zekerheid nog eens door iemand anders laten controleren, weet niet juist hoe breedt, iemand anders kan andere cijfers in gedachten hebben.

Om schaal te berekenen.
Neem nu 6 meter zoals het zie :) en schaal is 1:35 dan doe je gewoon het volgende:

6 meter is 600 cm dit deel je door de schaal, namelijk 35 = 17.14
Of 6 meter gedeeld door 0.35 = 17.14

Hopelijk helpt dit je een beetje op weg ;)

D

Ditzyke

Guest
thx voor het programmatje en de uitleg.

Dus zal ik een bodemplaat van om en bij de 30cm moeten nemen om daarin dan nog een graskant te verwerken.
Zal een groot ding worden heb ik de indruk :p
Dat staat dus vast, een bodemplaat van 30cm op 40cm

Een kasseiweg, hoe zou ik die het beste maken, ik heb al mensen gezien die dit met kurk doen, met depronplaten,...;
Mijn voorkeur gaat toch uit naar de depronplaat denk ik, lijkt me (zeker voor een beginner) de makkelijkste oplossing (en dat heb ik toevallig liggen ook)

Zijn er toevallig mensen die een programmatje weten waarmee ik de foto zou kunnen uitvergroten zonder dat het beeld teveel van zijn kwaliteit verliest?

koekie

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
9 dec 2008
Hier kan je de 6 ponder vinden aan een zeeer aantrekkelijke prijs (€ 6,30- met verzendingskosten)

http://www.luckymodel.com

Zoeken naar: Tamiya nr 35005

Laatst bewerkt:
D

Ditzyke

Guest
thx
Ben al zeker dat ik hem toch nog ga vinden ergens blijkbaar die 6-pounder

Ondertussen al aan het makkelijkste werk begonnen, het in elkaar steken van de British Infantry On Patrol mannetjes (heel makkelijk werk en misschien wel ideaal om er na zo lang uit te zijn terug in te komen.)

De inhoud van de doos:

De eerste 3 mannetjes (zonder bewapening en accesoires)

JOHN DE ROOY

Well-known member
Registered
Lid geworden
26 feb 2008
Hoi Ditzyke,

het ben is gemaakt veel suc6 verder!
Blijf het in stilte volgen en laat de mensen die er meer vanaf weten je begeleiden.

Scotty

Well-known member
Registered
Lid geworden
11 jun 2008
als je hem niet direct nodig hebt
geef een seintje
gaat zeker een mooie dio worden
de foto spreekt voor zich

R

Ron

Guest
Dit kan een mooi diorama worden en als ik het niet vergeet zal ik zeker wel eens komen kijken hier.

Kleine opmerking over de Sherman, ik zal toch kijken voor een vervanger voor de gedateerde Sherman van Tamiya, Tasca en Dragon hebben beteren modellen in hun programma wel iets duurder helaas maar voor kwaliteit moet je nog steeds betalen helaas.

Ron

D

Ditzyke

Guest
als je hem niet direct nodig hebt
geef een seintje
gaat zeker een mooie dio worden
de foto spreekt voor zich
Echt dringend is het niet dat ik die nodig heb, heb al genoeg werk met de ondergrond en de sherman zelf, dus eer die klaar gaan zijn spreken we van toch al even wat verder he.
Zou u er ook aan kunnen raken en wat zou dit dan kosten (ik zie dat u forumsponsor bent)

Dit kan een mooi diorama worden en als ik het niet vergeet zal ik zeker wel eens komen kijken hier.

Kleine opmerking over de Sherman, ik zal toch kijken voor een vervanger voor de gedateerde Sherman van Tamiya, Tasca en Dragon hebben beteren modellen in hun programma wel iets duurder helaas maar voor kwaliteit moet je nog steeds betalen helaas.

Ron

Ik begrijp wat je bedoeld, maar het gaat toch deze sherman worden hoor :p
Waarom deze en geen andere, omdat deze wat goedkoper was en ik niet direct een duur model wil verprutsen (het is al lang geleden dat ik gebouwd heb hoor)

D

Ditzyke

Guest
De 5 British Infantry On Patrol mannetjes steken in elkaar (buiten de details zoals de wapens, schuppen,...
Vermits de rugzakken volgens de tekeningen dezelfde kleur hebben als de rest van het uniform (klopt dit eigenlijk wel?) heb ik ook de rugzakken er al op gekleefd.
1 van de mannetjes heeft ondertussen al zijn basis uniform kleur gekregen wat nog best goed gelukt is zonder zichtbare penseelstrepen ofzo.
Morgen als ik van mijn werk kom eens kijken om de rest van dat mannetje te schilderen in zijn basis kleuren en dan eens beginnen experimenteren met waches enzo (nog nooit washes gedaan, dus dit mannetje zal mijn proefkonijn zijn :p )

Tips voor wachen enzo zijn allemaal welkom he.
en fototjes volgen morgen

Scotty

Well-known member
Registered
Lid geworden
11 jun 2008
ik snor het even op
je hebt alvast je 10% korting omdat je forum lid bent he
tis toch een britse zes ponder he
de tamiya 35005 staat inderdaad niet meer in de prijslijst
ik neem kontakt op met de verdeler
we zien wel