Hoofdsponsor

1/16 Dieter 1/16 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Reneduret

Well-known member
Registered
Lid geworden
1 okt 2009
Berichten
1.391
Jawohl.

het is weer tijd voor een nieuw Duits figuur.

Dieter zal een Tarnjacke dragen, losjes open hangend met daaronder het bekende overhemd.
Pantalon veldgrijs en een paar laarzen.
Y-straps.

DSCF0446.jpg

DSCF0445.jpg

DSCF0443.jpg

DSCF0439.jpg


reeds bak ik hem af met de arm omlaag, de helm dragend, kan ook munitiekistje zijn.
Variant kan figuur met alleen de veldblouse en erwtenpantalon zijn.

eventueel veldmuts of losse haren op het hoofd.
Handen krijgen wat meer aandacht, komen er later pas bij.

ga met Magic Sculpt werken.
Voor de rest vind ik het een behoorlijk arrogante pose, nu al :)

tot de volgende,

René
 
Aha ! Sculpting time ! Leuk Rene, dat je dit onderdeel weer nieuw leven inblaast !
 
Doen ons best ;)

heb deze keer de mal van Jimmy benut, verkleind tot 120 mm en een framewerk opgezet te bezien in zijn tutorial.
 
1e probeersel:

DSCF0459.jpgScannen0002.jpg

't zit allemaal een beetje strak, denk dat ik het wat ruimer ga laten vallen.
Als ik voor deze kies.

groeten,

René
 
Dat ziet er erg goed uit al. Je bent zo te zien gewoon een waar artiest. Blijf je op de voet volgen.

Maak je die tekeningen ook zelf?
 
het zijn bewerkte kopieën van het skelet, wel met potlood en pen, om te kijken hoe het valt maar ook om een goede keus te kunnen maken. Eigenlijk ook wel om de 'feel' met het figuurtje te krijgen.
waar ik dan eerst een gerestringeerd uniform neerzet, blijk ik het toch leuker te vinden voor een stukje zelfkant van het Duitse leger te gaan.
Werk figuur 2 uit, maar met de pantalon van figuur 1.

zal wel aanpakken zijn en op mijn handen zitten, armen met natuurlijke handen wil ik graag zelf maken.

wish me luck,

René
 
wederom niks schrikbarends, meet een handje aan dat ik nu afbak.
Zit framepje van dun ijzerdraad in zodat ik later een wat fermere grip op de mg grijg.
Vingers hebben ook de neiging te breken zonder steun, vandaar.

DSCF0466.jpg



DSCF0468.jpg

groeten,

René
 
Deze is nog niet afgebakken.
Ben nog op zoek naar de juiste plooi maar kom met de fimo, de tandenstoker en een kwastje met thinner een heel end.

DSCF0469.jpg


DSCF0470.jpg

DSCF0473.jpg

U heeft het allemaal goed gezien, het wordt Freddy Kruger ,mijn grote held...

Het wordt inderdaad niet Freddy Kruger, dan had ik hem een mooie hoed opgezet.
Het wordt gewoon Dieter met een lekker loshangend Tarnjacke.

thanks for watching,

R.
 
Laatst bewerkt:
Hoi Rene, dit wordt wederom een zeer geslaagde sculpt. Het enige waar ik een beetje op bleef haken met de ogen, is dat de mouw bij de hand breder lijkt dan ter hoogte van de elleboog. De later toegevoegde mouw vind ik geslaagder omdat daar de plooien tevens minder uitgesproken 'vallen'. Maar dat zijn slechts de opmerkingen van iemand die alweer een tijdje niet meer aan sculpteren toegekomen is. Ik weet zeker dat dit top wordt.
 
Ha Guy,

kan zijn dat ik de met plooien verzadigde mouw wat opvul met putty nog.
Voor de rest werk ik bij deze niet te krampachtig, meen dat de anatomie beter is nu en zet de plooien lekker op gevoel aan.
Blijft toch een voordeel van fimo. Na aanzetten fijn aanstrijken met thinner. Gaat goed.
Zou moeten zeggen dat het er nu het weer niet voor is, verkies toch het figuur in mijn hokje..

groeten,
René
 
vind de schouderpartij wat prominent. Lijken beetje jaren 80 schoudervullingen in te zitten, beh, kijk nog wel.

vooralsnog wederom niet afgebakken, een opzet voor de voorzijde.
Toch eens wat spulletjes bijeen rapen waar ik hem mee bekleed, fijn als het zaakje dan nog te plooien valt.

Rustig zitten voor de y-straps nog.

DSCF0484.jpg

DSCF0486.jpg
 
De romp heb je prachtig gedaan Rene, ik hou van de strakke plooien naar de riem toe, zeer mooi !
 
Dank je, Guy.
mogelijk verleg ik de elastieken band iets naar boven, de riem moet om middel passen de stiek lijkt te laag te zitten.
Over de plooien heb ik wel iets ontdekt in Tan's 'modelling ss-soldiers'. Staat veel stil bij details, ook sculpt van dit uniform. Zag dat je ook dunne gerolde puttystrips kan aanbrengen die je aanstrijkt.
Is wel mooi, duw je niet zo in de klei en vervorm je deze niet zo. Die twee langere plooien op de borstkas zijn er een voorbeeld van en ga deze techniek wel uitzoeken.

groet,
René
 
amai het wordt inderdaad beter en beter.

Nu nog een zedelijke broek :)
 
De voorkant hersteld.
Even een frisur geprobeerd, heb nog niets van mijn nachtelijke bezigheden afgebakken.

DSCF0487.jpg

DSCF0488.jpg

DSCF0491.jpg

DSCF0492.jpg

DSCF0493.jpg

DSCF0494.jpg

Pwaâh pwaâh pwhaáááh pwòh pwèh pwaâah...hm, lijkt ook wel een beetje op een jediknight...a real Sith ...

René
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan