Hoofdsponsor

Die Berliner Mauer 1962. Schaal 1/35 (Diorama)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tomas

Well-known member
Registered
Lid geworden
25 mrt 2009
Berichten
885
Mijn keuze voor deze wedstrijd, niet echt een toonbeeld van "The golden sixties" maar toch een serieus stukske geschiedenis.

De Berlijnse muur, opgericht in de nacht van 12 op 13 augustus 1961 was eigenlijk niet meer dan een hoop prikkeldraad en tankbarricades op strategische plaatsen. Vanaf dit moment werd er verder gewerkt aan de eigenlijke muur die bestond uit betonnen blokken met enkele lagen holle steen erop gemetst, afgewerkt met prikkeldraad op gebogen ijzeren staven.

In 1962 werd de muur verhoogd met twee lagen beton en werd de prikkeldraad beter bevestigd in Y-steunen die vastzaten in de betonnen balken.

Vanaf 1965 werd gestart met de derde fase van de muur. Deze bestond uit gegoten betonnen delen met daar bovenop een rioolbuis zodat erover klimmen praktisch onmogelijk werd.

In 1975 is dan de laatste fase van start gegaan. Dit hield in dat de betonnen platen vervangen werden door prefab betonelementen met de bekende ronding bovenaan.

De laatste muur was 3,65 meter hoog, de eerste muur 3,20 meter prikkeldraad inbegrepen.

Mijn bedoeling is dus om de tweede fase van de muur in een diorama te verwerken met een figuurtje erbij.

Deze foto zal als inspiratie dienen:
berlin_wall_03.jpg

De fraulein gaat vervangen worden door een herr; een figuurtje dat ik net besteld heb en de nodige aanpassingen zal moeten ondergaan.
 
Heel mooi verhaal laat je hier zien,deze ga ik zeker op de voet blijven volgen....
 
Heel mooi verhaal voor een dio Tomas.

Veel bouw plezier en succes met deze wedstrijd.

Fred
 
Hoi Tomas,

Succes met de bouw en de wedstrijd.;)
 
Veel bouwplezier en succes
 
Er is hier niet veel nodig om een pakkend verhaal te vertellen. Zeer goede keuze van onderwerp !
 
Wat een keuze.
Hoe kom je erop?
Ben benieuwd wat je er van gaat maken.
Veel plezier.
 
En we gaan ook eens een beginnetje maken voor deze spannende wedstrijd.

Eerst maar eens aan ons Fonske beginnen.
Berlinermauer002.jpg

Na een beetje opkuisen
Berlinermauer008.jpg
 
Dit wordt een heel origineel project, veel plezier en succes.

PS : voor de puristen : het is die Berliner Mauer, niet der Berliner mauer ;)
 
Idd zo is dat,Maar daar vallen we hier niet over gelukkig.Ben van zwitserse afkomst en spreek nog aardig een mondje duits.Ga ervoor Tomas dit word een boeiend project.Patje.
 
Dit wordt een heel origineel project, veel plezier en succes.

PS : voor de puristen : het is die Berliner Mauer, niet der Berliner mauer ;)

[Mod]Bedankt voor de verbetering Sellery, ik heb deze aangepast in de hoofding ;)[Mod]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan