Hoofdsponsor

Forum Wedstrijd De Woods Dual Power

Status
Niet open voor verdere reacties.
P

PA FIFI

Guest
Mocht u denken, dat Honda's Prius de eerste gemengd hybride benzine-elektrische auto was?
Nee, een die auto was er al in 1917.

Namelijk de Woods Dual Power:

attachment.jpg

De Woods Dual Power uit 1917, werd aangedreven door zowel een benzine- als een elektromotor.
Met alleen elektrische aandrijving haalde de auto iets meer dan 30 km/u, op beide motoren circa 56 km/u.

De Dual Power bestond slechts een jaar als de fabriek sloot.
Pas tachtig jaar later produceert (introduceert) Toyota met de Prius weer de hybride auto.

Dit wordt dan mijn project voor de wedstrijd. Hoe ik deze ga bouwen weet ik nog niet. Heb juist mijn keuze gemaakt en moet alles nog bekijken.
 
Kijk eens aan... een electrische auto uit... 1917???
Toch niet te geloven wat je met modelbouw allemaal te weten komt, als dat geen innovatie is (was)?

Bestaat deze in bouwdoss of.... ?
 
Fantastische keuze!


Walesha, moet je eens "first electrical car" ingeven op google. Je gaat versteld staan denk ik ;)
 
:wow: Ben benieuwd hoe je dit gaat aanpakken.
Veel plezier met de bouw en succes in de wedstrijd.

Fred
 
Fantastische keuze!


Walesha, moet je eens "first electrical car" ingeven op google. Je gaat versteld staan denk ik ;)
Jawadde, hier spreken ze al van rond 1835, wist niet eens dat een electromotor al zolang bestond en nu halen ze dat terug vanonder het stof, ruim 170 jaar later???
Die oliebaronnen gaan er content mee zijn :laugh:
 
Veel plezier en succes met deze.
Ben benieuwd hoe je dit gaat aanpakken.
 
PA FIFI, succes met de bouw van je project.
 
Idd de elektrische wagen is geen nieuwigheid bestaan al bij de prille jaren van de automobiel.
De elektrische wagen is eigenlijk gebouwd destijds met het doel om de auto toegankelijker te maken voor de vrouwen, remember dat destijds de automobiel moest aangeslingerd worden, wat voor vrouwen een hele klus was. Het einde destijds van de elektrische auto kwam er doordat Cadillac de eerste auto was met elektrische starter in 1912 en later in volle productie door andere merken, die Cadillac starter was tevens ook dienstig als dynamo, iets wat nu herhaald wordt tegenwoordig. Voilà sé een klein beetje automobiel historie... ;)
 
Mooi onderwerp....




​pssssst het is een toyota prius... :)
 
Ziet er een leuk project uit met veel scratchen. Succes.
 
Knappe keuze moatje ,succes met de bouw! ;)
 
Papa FIFI wat een pracht van een projekt ..zo een mooie :wow: sukses er mee......;););)
 
Dank u mannen
@ lil32b, bedankt voor de uitleg.
@ Walesha, idd velen denken dat elektrische en hybride auto's nieuw zijn. Maar die bestonden dus al langer dan de gewone wagens.

Bestaat deze in bouwdoos of.... ?
Denk van niet, want heb hem nog niet tegen gekomen.
Ziet er een leuk project uit met veel scratchen
Zal idd heel veel scratchen zijn....maar dat is dan ook de uitdaging hé.

Daar ik alleen maar enkele foto's van deze heb. Zal het bouwen zijn alla Doomwad op het zicht en gevoel :unsure:
Het is dan ook niet alleen speciaal voor deze wedstrijd, maar vooral om mezelf eens te testen wat ik kan.
 
Ja PA FIFI, ik was idd verbaasd dat een electrische auto al zolang bestond, maar als je hem helemaal gaat scratchen vraag ik me af, gezien de foto, of je niet als basis een model van de Ford T kan nemen???
 
Mooi bakske papa fifi
Jij kan tenminste nog de kleur kiezen.
Succes met de bouw
Grts
Scalemarc
 
mooie een elektriche !!! het weer veelzijdig aan inbreng
 
maar als je hem helemaal gaat scratchen vraag ik me af, gezien de foto, of je niet als basis een model van de Ford T kan nemen???
Zou ik eventueel kunnen, heb alvast al rondgekeken naar modellen die er op gelijken.
Maar zoals ik al zei bij het openen van deze topic, ik moet het allemaal nog bekijken.
 
Zou ik eventueel kunnen, heb alvast al rondgekeken naar modellen die er op gelijken.
Maar zoals ik al zei bij het openen van deze topic, ik moet het allemaal nog bekijken.
Tja, zeg nu zelf... hij lijkt er toch op, toen ik de foto (of is het een tekening) zag, dacht ik dat een Ford T was.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan