Hoofdsponsor

Anders / onbekend De jonge krijgerin [wip]

Grijze Wolf

Well-known member
Registered
Lid geworden
28 dec 2012
Berichten
2.443
gezien ik met mijn figuren niet mag smijten en ze volgens jullie ze dan eventjes aan de kant moet zetten, heb ik dit weekend maar iets anders gekneed. Moet nog een paar foutjes wegwerken en het wapen is volgens mij te groot, dus daar moet ik ook nog een oplossing voor vinden.
En dan ga ik nog een beetje schilderen anders weet ik niet meer hoe dat moet binnen kort.

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

Grtx Jan
 
Prachtbuste Jan ;)
Wapen ziet er inderdaad een beetje te groot (dik?) uit. Maar dat los jij wel op ;)
 
Het is wel naargelang hoe groot het meisje is , is ze klein wat wel meer voorkomt in die tijd vind ik niet opvallend groot hoor en je moet eens kijken naar een samoerai zwaard hoe groot is dat handvat dan wel twee handen naast elkaar denk ik
Jan doe in feite wat je zelf wil , dit is mijn bevinding maar , verder ziet het weer veelbelovend uit
Prachtig
grt
Marc
 
Sterk begonnen Jan , precies ...nog wat aanpassingen voor de boeg en er zal terug een prachtbuste verschijnen.
De neus en mond zijn mooi, maar ik zie nog iets aan het linkeroog van de dame zelf (niet links op de foto hé) die je waarschijnlijk nog zal verbeteren.
Ziet er iets vreemd uit ,of wel is dit de bedoeling die blik.
 
Mooi werk zo te zien. Toch lijkt me, afgezien van het iets te grote wapen, het voorhoofd wat te laag en te schuin naar achteren lopend.
Maar heel knap gedaan verder, ik weet hoe lastig het is om een mooi vrouwenhoofd te maken.
 
Het ziet er mij maar een kwade madam uit.
Het handvat lijkt inderdaad te zwaar/dik en wat dat linkeroog betreft lijkt het dieper te liggen dan het rechter maar dat komt waarschijnlijk door de meer uitgesproken wallen onder het oog.
 
Mooie madam Jan persoonlijk vind ik het handvat van het zwaard iets te breed denk het smaller mooier oogt....
 
Bedankt voor de fijne kritiek, ik heb onmiddellijk het mes genomen en de voorstellen ingebracht.

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

Grtx Jan
 
rechter oog zit lager dan het linker oog
 
Ziet er inderdaad beter uit nu Jan.

Krutje heeft wel een punt denk ik, maar hij bedoeld rechts op de foto, dus het linkeroog ;)
Of het kan ook gezichtsbedrog zijn..??
Ik had er nog niet op gelet tot nu :O
 
Jan,

Ik heb zo het gevoel dat er iets niet helemaal juist zit met de verhoudingen van het gezicht, ze heeft zo een heel lange neusbrug. Volgens mij komt dit omdat de ogen iets te hoog zitten, denk ik. Zwaard zier er inderdaad beter uit nu.

grtn Eric
 
Zwaard is inderdaad beter op deze wijze.
betreffende de ogen en neus, deze strijders waren zeker geen foto modellen, wat mij betreft is het een karakter kopje en is het best mogelijk dat er iemand rondgelopen heeft op onze planeet met dit gelaat. Ik zou er dus geen foto modelletje van maken met een perfect gezicht omdat dit het karakter van de figuur niet ten goede zou komen.

ik geniet alvast van je werk en kijk uit naar jeschilderkunsten.
vgr Marc
 
Opnieuw begonnen, misschien lukt het me ooit wel.

attachment.jpg attachment.jpg

Grtx Jan
 
ik vind het knap wat je allemaal maakt. Je probeert tenminste en blijft perfectioneren
 
ge zijt een geval apart hoor Jan , ongelooflijk !
Heb eens een vraagje ( het zal misschien wel al ergens gevraagd geweest zijn ... ) wat soort materiaal gebruik je om te " boetseren " ?
want het ziet er ongelooflijk gaaf uit .

grt Nicolas
 
Nicolas, momenteel gebruik ik Super sculpey Firm (grijs) voor de grote delen en Apoxy sculp of green stuf voor de fijne delen die uitsteken.
Met sculpey is eenvoudig werken, word zacht als je het kneed maar indien je het geen warmte toevoegt (je lichaamstemperatuur) gaat het bijna onmiddellijk terug over naar de start consistentie. bij firm is dit vrij hard wat vermijd dat je reeds geknede stukken bij de minste aanraking terug vervormd.

Grtx Jan
 
Jan,

Tuurlijk lukt het je ooit wel, na al wat ik hier reeds van je gezien heb ben ik daarvan overtuigd.

Mooi begin en sorry dat ik misschien telkens wel opmerkingen heb maar ik zeg liever eerlijk wat ik zie (of denk te zien...), denk dat je hiermee meer geholpen bent.
Bij je laatste hier misschien nog eens kijken naar de onderkant van de ogen, bij het rechteroog is het rond afgewerkt, bij het linkse ziet de overgang er wat scherper uit (driehoekje). De overgang tussen wenkbrouwen en bovenste ooglid lijkt volgens mij ook wat 'onnatuurlijk' scherp.

Of topic

ge zijt een geval apart hoor Jan , ongelooflijk !
Heb eens een vraagje ( het zal misschien wel al ergens gevraagd geweest zijn ... ) wat soort materiaal gebruik je om te " boetseren " ?
want het ziet er ongelooflijk gaaf uit .

grt Nicolas
Hehe Nicolas, toch zin in meer na je eerste probeersel :), ik zou zeggen doen.

grtn Eric
 
Bedankt voor de kritiek, altijd welkom.
Ergens op een gegeven moment moet men zo een ding bakken, anders blijft men dingen verduwen.
Kleine verbeteringen zijn altijd mogelijk met dit spul, men snijd het verkeerde eraf en modelleert het opnieuw en daarna terug de oven in.
Alleen grote dingen zijn iets moeilijker zoals een oog verplaatsen, maar het blijft fun.

Grtx Jan
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan