Hoofdsponsor

1/24 Citroën Typ H.

Schaal 1/24 - 1/25
Zeer mooi geworden, en inderdaad er was een tijd dat je een Franse wagen in het donker al van ver kon herkennen aan de typische gele lampen.
 
Zeer mooi geworden, en inderdaad er was een tijd dat je een Franse wagen in het donker al van ver kon herkennen aan de typische gele lampen.
Dat is een uitloper van WO1. De Fransen begonnen toen gele koplampen te voeren als herkenning dat het hun troepen waren.
 
Dat is een uitloper van WO1. De Fransen begonnen toen gele koplampen te voeren als herkenning dat het hun troepen waren.
Dat heb ik dus nooit geweten se, alweer iets bijgeleerd :)
 
Echt jammer wat heeel jammer van die proppen papier op het busje het haal heel je werk naar beneden terwijl zoals eerder door Dany was voor gesteld om ze op decal papier te printen (ja heb de rest ook gelezen). Jammer voor mij een gemiste kans dit busje.
 
Ik treed Rudi hier volledig bij.
Decal cheets zijn duur en ook geen garantie op succes omdat in mijn ondervinding ze snel verkleuren en bij minste verkeerd contact het moeilijk word ze te herstellen.
Het zal inderdaad wel nog beter ogen zoals Ron schrijft maar mij stoort dit niet en mag hij hier in de kast staan.
Beter had misschien geweest er houten panelen van te maken die er opgevezen waren wat het geheel anders en aannemelijker had gemaakt.
 
Laatst bewerkt:
@Pascal nu moet ik toch iets tegenspreken ik heb de decal vellen A4 met de 10 tallen besteld in China bijna gratis maar moet erbij zeggen dat deze wel zeer fragiel zijn maar ik heb er toch mooie resultaten mee gedaan en daarna direct vernissen dan kan er niet veel mee gebeuren
Testors heeft ook een setje natuurlijk verkopen ze die voor veel meer en het is een pakketje van 5 transparante en 5 witte decal velletjes maar dan wel op A3 een halve A4 dus de witte hadden dus ideaal geweest voor onze Erwin
Marc
Maar niet gelaten het ziet er geweldig uit knap echt ik meen dat
 
Ik vind hem er geweldig uitzien.Knap resultaat.
Marc S.
 
Netjes en strak gebouwd en gespoten.
De stickers heb je wel mooi in de groeven kunnen krijgen wat niet vanzelfsprekend is.

Decals hadden misschien wel mooier geweest maar weet niet hoe de reclame er in die tijd zou uitgezien hebben...
 
Bedankt om te volgen en voor de commentaren.
Decals waren inderdaad beter geweest maar dit voertuig werd gebouwd om in een toonzaal te staan én ik had hen gezegd dat ik hun labels ging gebruiken. Daarom mijn beslissing dit zo te bouwen.
Als ik ooit begin aan die andere foodtruck zal het er hopelijk beter uit zien.
 
Ik beschouw de Citroën Typ H (tijdelijk) als afgewerkt. Tijdelijk want bij het monteren van de reflectoren achteraan is er één weggesprongen op mijn werktafel en ik heb dit tot nu nog niet teruggevonden. Indien nodig zal ik het vervangen door andere.

Er was geen zon vandaag maar toch en eindfoto's buiten genomen.

Bekijk bijlage 424462

Bekijk bijlage 424463

Bekijk bijlage 424464

Bekijk bijlage 424465

Bekijk bijlage 424466

Bekijk bijlage 424467

Mijn conclusie van deze kit:
- Duur model van Ebbro in vergelijking met deze van Heller maar veel vlotter om met te werken.
- Alles past zonder veel moeite maar de pasgaten zijn heel nauw, een beetje verwijden is aangeraden.
- Heel mooie set ramen en lichten maar deze laatsten verf je beter aan de binnenzijde alvorens ze te plaatsen.
- Het geel van de koplampen heb ik zelf aangebracht, is een typisch Franse toets.
- Het model leent zich zeker om open gepresenteerd te worden doch vermits deze waarschijnlijk in een vitrine gaat terechtkomen is het beter alles gesloten te houden. Ben eens benieuwd hoe lang de achteruitkijkspiegels er gaan op blijven staan.

Bij deze is model 25 van 2021 afgewerkt.
Is een zeer mooi model geworden Erwin, ik zie dat alles veel beter aansluit dan bij het Heller model dat ik indertijd gebouwd heb. Willy
 
Hey,

Dju, ons Veronique zal content zijn zulle...., zo'n schone wagen in de etalage....
Als we nog eens naar ginds gaan zullen we hem kunnen bewonderen..... ;)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan