Hoofdsponsor

1/48 Chance Vought Corsair F4U-1 [done]

Inderdaad heel mooi. Goed dat de wash is goedgekomen.
Proficiat!
 
Hey,

Inderdaad, kan me volledig aansluiten bij de rest. Knap resultaat die je behaald hebt. Met een wash/pinwash komt het model echt wel tot leven.
 
Heel knap, het gaat je blijkbaar beter af dan wat ik er voor het ogenblik van bak.
 
Bedankt voor alle feedback! Much appreciated :)

waanzinnig mooi , echt ik meen dat , knappe verwering ik wou dat ik het zo kon
Marc

Ik wil nog even terugkomen op de verwering. Als ik als totale beginner dit kan, moet iedereen dit kunnen.

De wash die ik gebruik van Flory Models is gebaseerd op water en klei. Dus in feite smeer je gans je vliegtuig in met modder. Je laat dit volledig opdrogen. Je model ziet er gewoon niet meer uit. Je kan hiervan een foto zien op de vorige pagina. Dan neem je gewoon een rol keukenpapier en massaal veel oorstaafjes. Je maakt een velletje keukenrol nat met een beetje speeksel (of water) en je begint in rondjes te draaien. De wash kan zo nog in de details kruipen zoals panel lines, maar voornamelijk ... de wash wordt terug geactiveerd en nadat je het meeste eraf hebt gedaan, begin je te wrijven in de richting waar de streaks naar toe moeten. Is er nog teveel vuil, gewoon even je papiertje terug nat maken en eraf wrijven. Het grootste gevaar is dat je er teveel zou af doen. Je mag geen schrik hebben om hier en daar vuil te laten ophopen. Heb je uiteindelijk teveel eraf gedaan? Terug nieuwe wash op aanbrengen. Na 20 minuutjes kan je terug beginnen.
 
Belofte maakt schuld ... 'k heb tijd kunnen nemen om wat foto's te nemen met wat ander materiaal. ;)

_DSC5601-Edit.jpg


_DSC5631-Edit.jpg


_DSC5613-Edit.jpg


_DSC5668-Edit.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Jawadde:wow:

Als je dit kan brengen als beginner dan kijk ik al uit naar wat je hier gaat tonen als je een ervaren bouwer bent:D

Heel mooie Corsair geworden.

Grtz.

Luc8)
 
Ja heel mooi geworden! Geen problemen gehad met het verwijderen van de blu tack in de wielkasten? Ik vreesde ervoor dat je er stukken mee zou maken of lossende verf...
 
Blikvanger en heb de indruk dat je weet hoe foto's te trekken want dat krijg ik niet klaar zo mooi.
 
Bedankt voor de feedback!

Ja heel mooi geworden! Geen problemen gehad met het verwijderen van de blu tack in de wielkasten? Ik vreesde ervoor dat je er stukken mee zou maken of lossende verf...

In de wielkasten had ik eerst keukenrol gestoken, op aanraden van Erwin. De blu tac was eigenlijk enkel het bovenste laagje. Nu het achterste gedeelte van de coil, dat was wel enkel blu tac. Er is niets uitgekomen. Nu die onderdelen waren echt weken daarvoor geschilderd. Ik denk dat verf toch echt wel een aantal dagen nodig heeft om echt uit te harden. Ik dacht iets gelezen te hebben van 72 uur. Misschien daarme?

Blikvanger en heb de indruk dat je weet hoe foto's te trekken want dat krijg ik niet klaar zo mooi.

Fotograferen is wel iets dat ik al langer doe, zie website in m'n handtekening :)
Foto is genomen in een productstudiootje en via focus stacking. Dus meerdere foto's genomen waar de focus altijd iets naar achter wordt genomen. Daarna wordt in Photoshop alles samengevoegd tot één foto met een groot scherptegebied.

Als ik iemand kan helpen met foto's te nemen van zijn model, graag eh ... 'k woon rond het Gentse. Laat me maar iets weten.
 
Ah ok, ik dacht dat het helemaal gevuld was met blu tack. Ga ik proberen te onthouden want lijkt me wel nuttig.
 
Heel mooi toestel geworden en heel mooie foto's. proficiat.
 
Van dat vliegtuig kan ik genieten in de volle glorie,echt mooi gemaakt en geheel mijn smaak,al heb ik niks met vliegende dingen in het algemeen.
 
Hey,

Da's inderdaad een zeer geslaagd model geworden.
Op naar de volgende met zulke kwaliteit en je gaat hier groeien..., prachtig man... ;)
 
Een hele mooie verflaag op deze prachtige kist. En de verwering ziet er heel realistisch uit. Als je nog wil zoeken naar tips, zoals je in het begin aangaf, dan zou je op het vooraanzicht de leading edges kunnen bekijken. Hier zou geen naad zichtbaar mogen zijn, dat wordt door een wash allemaal uitvergroot. Wat wordt de volgende?
 
Allen bedankt voor de feedback!

Een hele mooie verflaag op deze prachtige kist. En de verwering ziet er heel realistisch uit. Als je nog wil zoeken naar tips, zoals je in het begin aangaf, dan zou je op het vooraanzicht de leading edges kunnen bekijken. Hier zou geen naad zichtbaar mogen zijn, dat wordt door een wash allemaal uitvergroot. Wat wordt de volgende?

Ik moet gewoon meer tijd spenderen aan het wegwerken van seamlines, correct! Maar ik vind het lastig. En veel moeilijker dan een barst in een muur plamuren. ;)

De volgende goh?

M'n Italeri Saab JAS39A Gripen. Die had ik eigenlijk eerst gekocht om mee te starten. Voor de P-400 wil ik nog wat meer ervaring. Ik zou ook nog graag een Douglas Skyraider in elkaar willen zetten. 'k zie nog wel. Eerst de KV-7. Als je me nu vraagt wat te bouwen, wil ik volgende week alweer iets anders bouwen. Ik ben erg wispelturig op dat vlak. :)
 
Ik kan mij ook moeilijk inbeelden dat dit beginnerskunsten zijn. Swat het is allesins een mooi vliegtuig geworden

Buiten een paar misbaksels als 15 jarige, is dit m'n eerste echte model. Daar ga ik zeker niet over liegen. Ik ben wel iemand die redelijk analytisch is aangelegd (part of my job) en ik denk dat ik meer tutorials online heb gezien, dan dat ik effectief gebouwd heb. Ik geef ook eerlijk toe dat ik met m'n laatste foto's ook niet ga in zoomen op de gebreken. En dat foto's in een mooie studio, veel mooier presenteren dan snapshots van de GSM. :)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan