Hoofdsponsor

Anders / onbekend Ceke's koets (Ugears)

Pascal

Administrator/V.I.P.
Administrator
Lid geworden
20 feb 2015
Berichten
8.676
Dag allemaal,
Hopelijk stellen jullie het goed !
Voordien had ik van UGear een kleine vleugelpiano ineen gestoken, daarna een Victoriaanse klok.
Mijn pogingen om deze laatste aan de praat (lees: aan het tikken) te krijgen waren echter niet succesvol, al was de klok op zich wel geslaagd. Na dit euveltje, ben ik met volle moed en "goesting" opnieuw begonnen aan een project: een postkoets. Het mechanisme om de koets te laten rijden werkt alvast :winking:. Er zijn heel veel onderdelen die één voor één met zorg worden geschuurd en afgevijld. Nu nog de wielen (vandaar dat de koets onderst boven staat) en de paarden. Sowieso, nog behoorlijk wat uren plezier in 't verschiet dus ! Wordt vervolgd...
Groetjes,
Ceke

DSC02853.JPGDSC02852.JPGDSC02844.JPGDSC02846.JPGDSC02847.JPGDSC02849.JPGDSC02850.JPG
 
Leuke bouwpakketten, dat is echt Uw ding hé Ceke. Steekt al mooi in elkaar.
 
Dank jullie wel Jan en Erwin voor de reactie. De wielen staan (zie foto). Mijn wilde droom is om een geschilderd exemplaar neer te zetten. Dat vergt extra talent dat er nog niet is. Mogelijks probeer ik het binnenkort met een minder complexe constructie om het in de vingers te krijgen.
Succes ook met jullie werken, ik volg van op een afstand hoor :winking:.
Groetjes,
Ceke

DSC02931.JPGDSC02932.JPGDSC02933.JPG
 
Nu nog de paardjes er voor en laat hem dan maar rijden…
 
Een speciale kit..
Ziet er mooi gebouwd uit.
 
Heel erg mooi hoor. En inderdaad niet gemakkelijk om die Ugears modellen te laten werken, zo heb ik ook een locomotief staan die wel mooi gelukt is maar die voor geen cm beweegt... maar modellen hoeven voor mij niet te bewegen (tenzij het RC modellen zijn natuurlijk).
 
ik blijf ook steeds aan de kraampjes hangen op de kerstmarkten waar ze dit verkopen.
Prachtige spullen zitten er tussen.
Je krijgt het ook mooi gemonteerd, dit nog eens schilderen zou volgens mij wel wat de charmes verlagen van deze bouwpakketten.
Maar ik hou je niet tegen, wie weet toont het helemaal anders dan ik in gedachten heb.
 
Dank jullie wel Jan en Erwin voor de reactie. De wielen staan (zie foto). Mijn wilde droom is om een geschilderd exemplaar neer te zetten. Dat vergt extra talent dat er nog niet is. Mogelijks probeer ik het binnenkort met een minder complexe constructie om het in de vingers te krijgen.
Succes ook met jullie werken, ik volg van op een afstand hoor :winking:.
Groetjes,
Ceke

Bekijk bijlage 424051Bekijk bijlage 424052Bekijk bijlage 424053
Echt heel mooi , ik zou het niet schilderen, misschien een bruine wash . Welke schaal is dit model? Willy.
 
Dag allemaal,
Eerst en vooral, even laten weten dat ik het heel fijn vind dat jullie reageren op mijn bouwwerkje ! En inderdaad Marc, "less is more" ook in dit geval. De hint, Willy, voor een bruine wash, onthou ik ook. Het zal sowieso experimenteren worden op wat restjes en desgevallend een proof-of-concept op een kleiner dingetje, dit hout is immers zeer poreus ...
De schaal is hier 1:18.
Het is weekend, lege momentjes zijn er om op te vullen met de verdere afwerking. Fotootjes volgen uiteraard nog.
Groetjes,
Ceke
 
Beetje vergeten bij te houden maar koets is intussen af en werkt.

DSC00463.JPG

DSC00465.JPG

DSC00466.JPG
 
Speciaal om te zien, ook al is dit iets wat ik niet vlug op mijn werkbank zou leggen.
Toch respect voor je werk.
 
Knap houtwerkje.
Blijft dit zo in elkaar?
Of moet je hier lijm voor gebruiken?
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan