Hoofdsponsor

1/43 Carrera racebaan ( slot racing )

ERVARING
gevorderd vroeger aan echte slot racing gedaan
BOUWWIJZE
verbeteringen aan brengen
BOUWBUDGET
enkele kleine aankopen ( autotjes stuuken baan enz )
BOUWSTATUS
Work in progres
COMMENTAREN
muggezift maar raak ( heb een brede rug )
dat is praktisch onmogelijk zeer moeilijk uit te snijden met sec lijm tegen elkaar kleven zou ik het doen
 
Alle hulp is altijd graag meegenomen , ik wil nog van alles maken om me ermee bezig te houden ben ook nog op zoek naar een oude auto 1/43 een slechte carrosserie als achtergelaten wrak
 
dat is praktisch onmogelijk zeer moeilijk uit te snijden met sec lijm tegen elkaar kleven zou ik het doen
Je kann ook beide delen eerst verlijmen en daarna de stenen erin krassen, naadje misschien nog even dicht zetten met iets.
Optie twee gewoon een stuk klimop op de hoek plaatsen en de naad zie je dan ook niet meer.
Optie drie geen schuur dan heb je dat probleem niet :ROFLMAO: :LOL:
 
inderdaad Ron laatste de gemakkelijkste he
die andere zijn het overwegen waard bedankt
 
Ziet er goed uit. Ik heb ook nog een carrera racebaan liggen ergens.
Maar nu de kinderen groot zijn zit die opgeborgen natuurlijk.
Wie weet als er straks kleinkinderen aankomen, kunnen we deze nog eens vanonder het stof halen.

Echt wel een leuk project wat je er van maakt. Combi diorama-racebaan, echt leuk.
 
Dank u
Veel zal er niet op gereden worden maar voor mij eerder om het aankleden wat bij te schaven voor diorama's heb ik geen plaats meer
Tweede argument is ik doe al die zaken in de living ( de baan staat in onze derde kleine slaapkamer word bijna niet gebruikt ) om mijn vrouwke niet alleen te laten met haar miserie dan voelt ze zich niet zo alleen he , ze heeft mij in deze moeilijke tijd hard nodig en zo ben ik bij haar he
 
Met ca lijm smelt de foam normaal Marc tenzij je bescherming tussen foam en c.a lijm gebruikt.
Beter is nog lijm speciaal voor foam en is niet zo duur.
UHU por styropor kleber is er een bv.
Vind uw werk zeer tof en goed al en kijk al uit naar vervolg.
 
Je hebt ook foam safe CA lijm. Wordt vaak gebruikt voor RC vliegtuigen uit schuim.
 
Alle hulp is altijd graag meegenomen , ik wil nog van alles maken om me ermee bezig te houden ben ook nog op zoek naar een oude auto 1/43 een slechte carrosserie als achtergelaten wrak
Gelukkig dat je dat laat weten, zo bedacht ik me dat ik nog ergens een auto in stukken heb liggen, deze ligt nu bij de andere onderdelen ;)

IMG_20230524_152550846.jpg
IMG_20230524_152702643.jpg
 
tof , kan ik wel wat van gebruiken zeg me maar wat ik er voor moet dan regel ik het
bedankt
 
tof , kan ik wel wat van gebruiken zeg me maar wat ik er voor moet dan regel ik het
bedankt
Momenteel niets, ik bekijk even wat de verzendkosten zullen zijn en dan zien we verder ;)
Kan wel nog even duren eer ik kan verzenden, maar het komt eraan.... 📦
 
Beste collega bouwers , vele onder jullie zullen mij stilaan wel al een beetje kennen , ik heb iets in mijn hoofd zitten en zonder echt na te denken begin ik eraan
Zo ook deze ruïne zonder echt bij na te denken iets in elkaar geflanst een toren en muren maar toen ik gisteren avond nog eens goed alles bekeek nam ik er een auto bij ( de Mini ) en wat bleek omgerekend in werkelijke maten zou de toren maar 2,15m hoog zijn terwijl de Mini 1.50 m hoog is dus klopt niet
Nu ben ik er niet kwaad of slechtgezind over ik beschouw het als een proefje m.a.w. opnieuw beginnen he
Zal foto's tonen straks moet ze nog uploaden
groetjes
Marc
p.s. ben jullie niet vergeten hoor kijk wel alle dagen en probeer zoveel mogelijk te reageren
 
IMG_8749.JPGIMG_8744.JPG
 

Bijlagen

  • IMG_8741.JPG
    IMG_8741.JPG
    337,2 KB · Weergaven: 1
Mocht je dit ergens op de achtergrond op een heuvel/berg plaatsen zou het toch mooi uitkomen en diepte creëren...
 
Ik ga hetzelfde bouwen maar ietsje groter want het komt vooraan in de laatste baan voor het rechte stuk dus moet het een beetje kloppen toch ?
 
Het moet inderdaad een beetje kloppen Marc :winking: . Met de mini als referentie heb je nu wel een goed beeld van de verhoudingen. Succes met volgende poging.
 
geen probleem ben al druk bezig met de bruikbare tijd die ik heb
 
Dag Marc, dat is wel heel mooi gemaakt die ruïne, maar als dat zoals eerder gezegd een boerderijruïne is, is zo'n klein torentje helemaal niet onrealistisch.
Ten eerste ; het is een ruïne... dus een groot deel van het torentje is al verdwenen,
Ten tweede ; het is geen kasteeltoren, dus wellicht een duiventorentje, die zijn sowieso al veel kleiner dan de toren van een kasteel,
dus, kleiner dan wat kijkers verwachten, maar zeker niet onmogelijk.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan