Hoofdsponsor

1/35 Capt'n Jack Sparrow's Black Pearl [wip]

Word echt knap, vind het gebruikte/verweerde uiterlijk zeer geslaagd.
 
Jazeker is dit vakmanschap apart en hoop hem terug in het echt te zien als hij helemaal af is.
 
Meer en meer details, zal niet weten waar ik ga moeten beginnen kijken als ik hem ooit live zal zien.
 
Ondertussen waren we afgelopen weekend weeral een stapje verder gevorderd maar was de tijd om enkele foto's te nemen helaas onbestaand.
Vanaf heden dus officieel al het touwwerk beëindigd, als afsluiter hiervan enkele foto's van de laatste werken en een totaal overzichtje.
om de lijnen een beetje evenwijdig met het want te laten lopen een kleine ingreep net onder het ... ( platform) naam ontgaat me even
97 (3).jpg

97 (8).JPG
uiteindelijk het laatste zeil van alle lijnen voorzien en eveneens bevestigd.
97 (6).jpg

97 (5).JPG

hierna het uiteindelijke zicht als we wat van verder af kijken :)
97 (1).jpg
97 (2).jpg

dit weekend beginnen we alvast met de lantaarn terug te monteren en de figuren die er tussen moeten komen verder af te werken en te plaatsen.
Daarna hopelijk nog wat tijd om alles nog een na te lopen tot aan de voorsteven om daar het boegbeeld ook eens definitief vast te zetten.
97 (4).JPG

97 (7).JPG

tot later, Marc
 
Wel marc,ik blijf verbaast kijken en als er nu één model is dat ik wel in het echt wil zien...is het dit wel ik vermoed dat er een paar uurtjes gaan inkruipen om alles te bekijken...heel fijn en mooi project.
 
Prachtig.
Vooral die 4 foto spreekt over de kwaliteit in zijn geheel.
Past in een scheepvaart museum .
 
Dag boegbeeld lijkt me geweldig, kan je daar nog eens een detailfoto van nemen?
 
Ja man,

Ik heb hier eens doorgescrold en dit is toch vakwerk hoor.

Grtz.

Luc o_O
 
Bedankt jongens voor de reactie's,
maar ik moet de bemanning eens aan het schrobben zetten want het dek ziet er niet al te proper uit merk ik op de foto's
 
Na enkele avonden fijn boetseerwerk staat de god van de zee in tweevoud op het hakkebord.

ooit was ik eens zover geraakt , tijd om figuur 2 een beentje korter te maken.

98 (1).jpg

Hierna helaas ook nog even ont-armen en opnieuw de ledematen plooien en voorzien van zijn gevaarlijk wapen

98 (2).jpg98 (2).jpg
98 (3).jpg

nadien terug wat biceps toevoegen. De golfjes onderaan de figuren leken me uiteindelijk niet geslaagd en werden opnieuw verwijderd.
Wel niet 100% gelijk met het origineel, maar beter gaat me niet lukken vrees ik.

98 (4).jpg

Bij het monteren op het hakkebord begon plots 1 lantaarn uit en aan te gaan wat wees op een los contact.
Gelukkig was het dek te verwijderen zonder te moeten breken en kon het los contactje terug hersteld worden.

98 (6).jpg

98 (5).jpg

tot zover ben ik tevreden , nu de golfjes nog eens opnieuw trachten te boetseren en dan nog een laagje verf.
Tot later , Marc
 
Wow, .... ik weet niet wat ik nog meer kan zeggen, zo is het dus om sprakeloos te zijn...
 
Goed bedacht en uitgevoerd Marc.
Weer mooie details rijker.
 
Het weekend is alweer gepasseerd en het zonnetje kwam even bij ons piepen zodat ik de gelegenheid kwam om enkel buiten foto's te nemen.
Veel valt er niet te vertellen, ik moest nog wat golfjes een een oester met zwarte parel maken om de figuren op de achtersteven te vervolledigen. Daarna moest alles nog op kleur gebracht worden.
Laat ik beginnen met de ketting aan het roer dat ik tussen de verschillende verf lagen door nog gemonteerd heb gevolgd door Neptunus en de Pearl
99 (3).jpg99 (1).jpg99 (2).jpg
99 (4).jpg
kleur, komt op de foto niet helemaal overeen met de rest maar ik kreeg de juiste kleur niet meer gemengd en in het echt zie je het niet zo goed, vanwege de grootte valt het niet echt op.
Ondertussen nog enkele kleine te doen dingetjes ontdekt, we blijven dus nog even verder bouwen aan de laatste items.
tot later, Marc
 
Prachtig, die patina is ook heel erg overtuigend.
 
Knap vervolg en mooi gedaan weer.
 
Marc, heeft deze Black Pearl al water gezien?
Met al die masten en ander gerief zou hij wel eens uit balans kunnen geraken en dat wil niemand meemaken.

Mooie details weerom bij de afwerking, prachtig om volgen.
 
bedankt allen voor de reactie,
Erwin, ik weet dat het alweer een poos ( jaartje) geleden is maar op pagina 14 vind je de eerste vaartest en nog wat meer info.
of je klikt gewoon HIER om er snel heen te gaan
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan