Hoofdsponsor

Buste Napoleon [wip]

Pascal

Administrator/V.I.P.
Administrator
Lid geworden
20 feb 2015
Berichten
8.677
Nu het diorama af is ga ik oefenen met het schilderen .
Heb veel opgestoken van Jan wat kleuren betreft en dat variatie belangrijk is door het mengen van de juiste kleuren .
Gemakkelijk schrijven maar nu de daden;)

Ben begonnen met het schilderen v/d ogen

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Lijkt mij reeds een goed begin.
Op welke schaal (grootte in cm) is deze buste ?

Napoleon is wel een heel bekende figuur die al talloze malen is afgebeeld. Hou je rekening met de exacte kleur van de ogen ?
 
Geen spek voor mijne bek qua kleuren , maar ik ga toch nauwgezet volgen misschien kan ik een kleinigheidje leren die ik normaal niet kan of ken
Suc6 maat
Marc
 
Bedankt alvast mannen.
Ik ga voort op de schilderijen van Jacques Louis David die in dienst schilderde voor Napoleon van 1799 tot 1815.
De afmeting is 8 cm op 6 cm.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Succes met Nap Pascal. Alibaba buste?
 
succes met de schilderwerken
 
Trouwe volger bij Pascal, veel succes hiermee.
 
succes, start ziet er al veel belovend uit in mijn ogen.
 
Dank u wel ,en al een tussenstandje .
Tracht macro foto's met en zonder flash te laten zien zodat jullie het recht toe rechtaan kan bekijken en de nodige opmerkingen kunnen geven zodat ik mijn werk kan verbeteren.
Bedankt alvast.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

De buste heb ik gekocht op een beurs aan een zacht prijsje dus weet niet van waar het komt want zat in een doosje met foto en zonder merk.
 
Laatst bewerkt:
Amai Pascal als je dat al kan .....

PS: je moet eens de titel aanpassen naar Napoleon i.p.v. Naoleon.
 
Amai ,weer een flater die ik nog niet gezien had.
:wall:JordiC.......
Bedankt Erwin.
 
Hallo Pascal. Je bent blijkbaar van alle markten thuis. De ogen vind ik altijd het moeilijkste. Ga je alleszins volgen. Gebruik je hier olieverf? Succes! Willy.
 
Bedankt Willy
Voor de ogen ben ik wat gaan lezen in boeken en kijk eens op deze site(https://miekerobben.nl/?p=1261) wat ook heeft geholpen.
Gebruik in deze alleen acrylverf zeer verdund en de tips van Jan in zijn en andere topics.
 
ziet er weeral goed he , als ons Pascalleke zich op iets smijt dan gaat hij voor de volle 100% en dat zie je hier in dit topic
Marc
 
Bedankt Marc.
Het haar van Napoleon aan de achterzijde zal een beetje bijgewerkt worden maar door de hoge kraag frak niet te zien zijn.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Amaai even proberen te schilderen ? Heel goed zou ik zeggen.
 
Dank u en bij deze is hij af voor mij.
Geef gerust jullie ongezouten mening zodat ik er wat van leer.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg



attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Laatst bewerkt:
Awell ...die mag direct tussen mijn medaille verzameling komen staan..als het u eerste keer is...dan verwacht ik nog wat in de toekomst van u te zien...heel mooi om te zien en eigenlijk een betere voorstelling van de man zelf dan in de boeken die ik heb gelezen. doe zo gerust verder.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan