Hoofdsponsor

Bouwverslag Top Flite P-51D Mustang .60 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo trobwal,

Merci voor de feedback.
Is 't nu in orde ? Ik zag ze namelijk wel ... toch een beetje verwarrend !

Greetz,

DDV
 
Een kleine update:

De reparatie werken vallen eigenlijk reuze mee ...
Ik heb daar nul ervaring mee, maar ben blij verrast dat dit eigenlijk niet zo moeilijk is.
Je moet alleen veel geduld hebben hé !

Hier een fotootje van de herstelde vleugel. Er ligt nog gewicht op om het laatste stukje balsa aan te drukken en in de juiste vorm te houden:

attachment.jpg

Ondertussen zijn de E-Flite retracts ook al binnen gekomen, en dat ziet er prima stuff uit !
Volledig in aluminium, en het openen / sluiten werkt aan een mooie snelheid van ong. 3s.

attachment.jpg

Voordat de retracts geplaatst worden moet eerst de vleugel opnieuw bekleed worden met de Monokote.
Ik hoop dat de bestaande er terug kan op gekleefd worden, want anders heb ik een ander probleem.
Probeer maar eens Monokote vast te krijgen. Oracover vind je in elke winkel, maar die hebben niet dezelfde kleuren ...
Ik heb uiteindelijk wel een winkel die Monokote kan leveren gevonden, maar aan wat voor prijs !!!! 't is precies goud !!

Misschien dat iemand enige tips heeft ?

Groeten,

DDV
 
Hier zijn we met het vervolg:

De vleugel is hersteld en terug voorzien van de originele coating.
Dit verliep niet van een leien dakje, want die folie krimpt ...
't is eigenlijk niet om aan te zien, maar voorlopig moet het hiermee maar verder.
Ik wacht nog hoopvol op enige tips rond die Monokote ...

Een beeldje van de herstelde vleugel :unsure::

attachment.jpg

Een foto van de ingebouwde retracts:

attachment.jpg

En in het volgende filmpje kunnen jullie de werking bewonderen: 8)



Wat je niet ziet, maar wat toch een tijdrovende bezigheid was:
ik heb de hoek van de motor tov de romp met 2 graden naar rechts laten kantelen. Hierdoor zou de neiging om extreem naar links te trekken bij het opstijgen moeten verholpen zijn. We zullen zien ...

Wat rest er nu nog:
- de draden van het landingsgestel wegwerken
- opnieuw uitbalanceren van het toestel. Door de nieuwe retracts moet dit zeker gebeuren.
- motor opnieuw afstellen voor de nieuwe brandstof (4-takt met 12% nitro nu ipv de 5% voordien).
Dit zou het loopgedrag toch moeten verbeteren

Ik hou jullie op de hoogte !

Groeten,

DDV
 
Hoi DDV,

Het is de eerste keer dat ik hier een bezoekje kom brengen.
Ik wou die warbird van jou toch eens bekijken en ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast ben.

Man, dit is een pracht van een toestel (m'n Tiger-bemanning vind die Duitse zegetekens op z'n romp minder geslaagd, hahahahaha :laugh::laugh:)!!

Vanaf nu zal ik hier regelmatig eens een kijkje komen nemen. ^^

Keep up the good work!!!



Droop
 
Thanks Droop !
Hij is er met de scale-retracts alleen maar fermer op geworden, hé.

De Mustang staat nu helemaal klaar voor een nieuwe testvlucht. En ik was van plan er dit weekend mee te vliegen, maar dan toch maar niet gedaan ... :8
... eerst nog een beetje genieten

Groeten,

DDV
 
'k Ben benieuwd naar de resultaten van de nieuwe testvlucht. ;)

Hopelijk gaat alles goed.



Droop
 
Hallo Evel-Knievel,

Neen, hij staat niet in de kast. Deze P51 staat onder een laken verstopt in de kelder,
op een koele temperatuur naast de wijnflessen :laugh:

Ik heb gemerkt dat mijn vliegskills nog aangescherpt dienen te worden.
Daarom heb ik besloten eerst daaraan te werken, voor ik de Mustang nog eens de lucht in stuur.
Vliegen is niks, maar 't is dat landen en 't zou zonde zijn om hem vroegtijdig bijeen te plooien, hé:P

Vandaar... ik vlieg voorlopig enkel met de Pilatus Porter PC-6 (zie andere thread in dit forum).
Die is ook al eens deftig moeten gerepareerd worden, maar heeft er sindsdien weer héél wat vluchtjes op zitten.
Pas als ik 100% tevreden ben met de landingen, ga ik weer met de P51 aan de slag.

Groeten,

DDV
 
hallo ddv mooi vliegtuig ik zie dat je nog met een verbrandigs motor vliegt bij ons mag het niet meer maar ik moet wel zegen op el is het toch veel properder hoor maar ja je mist wel het geluid hoor.
soetkin
 
Yep, een zààààlige lokatie. En bovendien op 1 km van mijn deur ... dus da's zeker TOP :P
Ik ben lid van de club AMCE Enghien (Edingen), net over de "taalgrens" in Henegouwen.

Jammer genoeg heeft de club onlangs te horen gekregen dat we ons terrein binnenkort kwijt zijn ...
De Golfclub wil van een 9 holes naar een 18 holes uitbreiden ! :tongue:
Kan je dit geloven ... moeten wij op zoek naar een nieuwe lokatie.

Groeten,

DDV
 
dat in normaal hoor €€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€
meer moet ik niet zegen geloof ik
 
Yep, een zààààlige lokatie. En bovendien op 1 km van mijn deur ... dus da's zeker TOP :P
Ik ben lid van de club AMCE Enghien (Edingen), net over de "taalgrens" in Henegouwen.

Jammer genoeg heeft de club onlangs te horen gekregen dat we ons terrein binnenkort kwijt zijn ...
De Golfclub wil van een 9 holes naar een 18 holes uitbreiden ! :tongue:
Kan je dit geloven ... moeten wij op zoek naar een nieuwe lokatie.

Groeten,

DDV

Als ze een beetje westwaards opschuiven, richting Lessines of zo, dan wordt het ook interessant voor mij.... 8)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan