Hoofdsponsor

1/7 Bouwstrip: "the Snake of Saale Valley". [wip]

Status
Niet open voor verdere reacties.
In de ontwerpafdeling zijn opnieuw enkele detailonderdelen ontworpen die op de vleugels en de binnenste weapon pylons komen.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

De ontworpen parts worden 3D-geprint en zijn reeds geleverd.
De kwaliteit is subliem en er is weinig of geen nabewerking nodig. Enkel een ontvettend sopje zal volstaan om ze schilderklaar te maken.

attachment.jpg

Heligroeten,

Nick
 
Dit is toch weer waanzinnig mooi en knap gedaan ik sta telkenmaal verstomd wat mensen toch allemaal kunnen
Knap werk
Marc
 
Hey,

Indd, wat een klasse, die 3D toestanden komen wel goed van pas blijkbaar, mooi😉
OK voor di 01/09, we verwachten je😉
 
De voorbije week stond het ontwerpen en uitwerken van de outer weapon pylons op de bouwplanning.
Geen computertekeningen deze keer, maar de oude tekentools zijn nog eens bovengehaald.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Zo, volgende week wordt Inventor er opnieuw bijgehaald om nog enkele detailonderdelen te ontwerpen. Als ik rap ben zien jullie vrijdag de resultaten.

Heligroeten,

Nick
 
Laatst bewerkt door een moderator:
freest dat balsa hout makkelijk nick ? heb het nog nooit geprobeert

ziet er weer knap uit hoor
 
Wow dat is toch waanzinnig knap he ik kijk mijn ogen uit mijn kop
Marc
 
At Amazone...

Balsa freest heel gemakkelijk. Het moeilijkste is het opspannen en in positie houden van het werkstuk. Balsa is heel zacht en het spangereedschap drukt er zo door. Zelfs bij gebruik van materiaalbeschermers.
De truc is om net hard genoeg te spannen (= tot je er net niet indrukt) en vervolgens millimeter per millimeter weg te frezen zodat er niet teveel krachten op het werkstuk komen.
Na het frezen zijn de buitenkanten van de pylon schelpen ingespoten met de super primer van Kemtex om een keiharde huid te verkrijgen rond de bijna organische vormen.


At Coachke...

ik doe mijn best om er een waanzinnige heli van te maken...
 
Al die extra's zijn een echte meerwaarde, het ziet er allemaal goed uit.

Ik veronderstel dat al die extra's niet te zwaar zijn zodat de heli nog omhoog kan gaan? Het is bijna te jammer om er mee te gaan vliegen, je mag er niet aan denken dat er een crash komt.
 
At MrArtex...

De vleugels + pylons en alle ge3D-printe detailonderdelen + verlichting en kabels zijn ondertussen geassembleerd, ingekleurd en afgewerkt. Alles samen weegt elke wing 200 gram. Superlicht dus. Ik hoop deze machine met alles erop en eraan onder de 12 kg te kunnen houden.
Deze Cobra wordt gebouwd om mee te vliegen. Er kan heel veel fout gaan... mechanische en elektronische failures. Maar ik ga deze Snake heel voorzichtig leren vliegen...
 
De tijd raast voorbij en als er tijd is voor modelbouw wordt er naarstig verder gebouwd.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Volgende keer komen de kleurkes er op, alsook andere detailelementen.

Heligroeten,

Nick
 
Hey,

Joepie, we zijn terug met een update.... :) ;)
Knappe werken Nick. Uiteraard zijn we benieuwd naar het afgewerkte gedeelte ervan.... kan niet wachten, kan niet wachten.....:) ;)
 
Jaaa Swaken, soms is het eventjes wachten op een volgende posting, maar dat ligt aan mijn bouwstijl: langzaam maar consequent...
 
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Volgende keer, de finale montage en afwerking van het wings-hoofdstuk.

Heligroeten,

Nick
 
Prachtig gewerkt Blue Bird.
Ik kan mij voorstellen dat je al begint te dromen van de maidenvlucht... ;)
 
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Tot zover het 'Cobra-wing-zomerproject'.
Opnieuw een karwei dat is afgewerkt, maar ik ben er nog niet... er moet nog heel wat gebeuren vooraleer er aan dit bouwverhaal een 'the end' komt.

De bouwklok staat momenteel op dik 1500 effectieve bouwuren.
Een algemeen overzicht van de bouwhoofdstukken die nog wat aandacht vragen:

- het huwelijk tussen de fuselage en de staart
- definitief inbouwen van de aandrijving
- inbouwen en aansluiten van alle electronics en de verlichting
- opbouwen van de vliegmechanics
- de Gatling gun
- uitwerken cockpit.

Nog een dikke winter flink doorwerken en als alles mee zit kan ik volgend seizoen deze Snake leren vliegen.

Heligroeten,

Nick
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan