Hoofdsponsor

1/24 BMW E-30 M3 rally

Schaal 1/24 - 1/25
Ok beste vrienden hier nog een update van de gedane zaken , ben op dit moment zeer rustig aan het bouwen heb nog een paar andere katjes te geselen , o.a. mijne maat krijgt zijne Porsche 928 S niet in gang hij moet iets verkeerd gedaan hebben ondertussen heb ik de benzine pomp al aan de klap gekregen , aar op dit moment heeft de auto geen ontsteking dus dat word zoeken he , daarom dat ik tussendoor wat bouw en dan ben ik nog een vriend aan het helpen met zijn modelbouw maar dat is met alle plezier gedaan
Ok hier gaan we terug bij onze hobby , ik heb ondertussen de ophanging verder in elkaar gestoken





nu volgens het bouwplan moesten de schijfnaven voor en achter een andere kleur hebben waarom dat weet ik u niet , heb wel geweten bij racewagens dat links en rechts een andere kleur of teken had om onderling te verwisselen te vermijden






de onderzijde plus ophanging is nu af tijd om de wielen te monteren











de kas er even op gezet maar heb ondervonden dat de banden toch ietsje te groot zijn , maar ik ga het zo wel laten het is mooi zo















de laagjes vernis zijn fantastisch gelukt ( voor mij )









polijsten ga ik hier nu niet doen ben er zo tevreden over en heb ook schrik om de decals te beschadigen tijdens het polijsten
Marc
 
Tja nog een paar laagjes vernis en je kan gewoon polijsten zonder je decals te beschadigen, als het mijn model was zal ik het zo niet laten. Maar jouw model jou keuze en het model ziet er toch wel leuk uit.
 
Tja nog een paar laagjes vernis en je kan gewoon polijsten zonder je decals te beschadigen, als het mijn model was zal ik het zo niet laten. Maar jouw model jou keuze en het model ziet er toch wel leuk uit.
Vind ik ook , maar zoals je zegt ,elk zijn goesting hè
 
Top wagen en build!!! en is die motorkit de moeite? Ik ben aan het twijfelen voor een volgende build... Of wel deze versie ofwel de warsteiner circuit versie.
 
Ik vind het een mooi geslaagd model maar moest hij gepolijst zijn zou ik hem mooier vinden.Maar meningen verschillen natuurlijk en tenslotte bouw je voor jezelf.
Marc S.
 
beste Kulgan het is het meer dan waard je gelooft je ogen niet hoe precies en gedetailleerd het is echt ge gaat er geen spijt van hebben en past enorm zelfs de uitlaat want op de bodemplaat zit er een stuk gegoten en daar moet je een stuk afzagen en als je het goed zaagt of snijd past de uitlaat van het kitje perfect

heren bedankt voor jullie reacties
 
Ziet er heel goed uit Marc.
Ben niet vertrouwd met dergelijke bouw maar denk dat polijsten toch een meerwaarde zou kunnen hebben.
 
ik vraag me dat steeds altijd af waarom het een meerwaarde zou hebben ten eerste is de vernis laag in jullie ogen dan zo slecht ?Ten tweede als deze onder een stoflaag komt waarom moet ik dan polijsten ? en als ik polijst krijg ik nooit de mooie glans terug dat blinkt mooi maar pas gespoten vernis is toch altijd blinkerder
 
Marc, al spuit je de clear nog zo goed en glad , schuren en polijsten zal altijd een meerwaarde geven. Bij jouw model zie je op de koffer achteraan dat de clear niet volledig egaal is , er zijn hoogtes en laagtes , daardoor zie je de sinaasappelhuid. Wanneer je nu gaat schuren haal je materiaal weg van de hoogtes en maak je krassen in de laagtes , voordeel is wel dat je de oneffenheden wegwerkt maar het neveneffect is dat alles vol krassen is en dof , wanneer je nu verder schuurt met fijner en fijner schuurpapier gaan al die krassen weer weg en komt de glans weer terug , door te polijsten ( die pasta is eigenlijk vloeibaar schuurpapier ) krijg je zelfs de fijnste krasjes weg , wanneer je dit correct doet blinkt het egaler en mooier dan voordien , het uitzicht van de laklaag is veel fijner en ook realistischer , ik heb dat ook zelf moeten ondervinden , hier op het forum staat ook een how to van mij over dit onderwerp.
Het is natuurlijk wat werk hè , de Citroën waar ik aan bezig ben heeft 5 !!! uur in twee sessies gekost om volledig te schuren en te polijsten, maar voor mij is dat het dubbel en dik waard , het ziet er gewoon veel beter uit , maar tis jouw model hè , dus jouw keuze

Greetzzz Modest.
 
dank u Anthony ik ben op de hoogte van het polijsten heb carrosserie werk gedaan heb altijd in de garage gewerkt met eigen carrosserie bedrijf aan
maar deze beemer komt onder het stof te liggen van een rally geen slijk maar stof van zanderige wegen dus je zal er niet veel van zien he
 
Mijn kennis in deze is beperkt maar vind het wel knap werk al.
 
Ok beste vrienden hier nog een update van de gedane zaken , ben op dit moment zeer rustig aan het bouwen heb nog een paar andere katjes te geselen , o.a. mijne maat krijgt zijne Porsche 928 S niet in gang hij moet iets verkeerd gedaan hebben ondertussen heb ik de benzine pomp al aan de klap gekregen , aar op dit moment heeft de auto geen ontsteking dus dat word zoeken he , daarom dat ik tussendoor wat bouw en dan ben ik nog een vriend aan het helpen met zijn modelbouw maar dat is met alle plezier gedaan
Ok hier gaan we terug bij onze hobby , ik heb ondertussen de ophanging verder in elkaar gestoken





nu volgens het bouwplan moesten de schijfnaven voor en achter een andere kleur hebben waarom dat weet ik u niet , heb wel geweten bij racewagens dat links en rechts een andere kleur of teken had om onderling te verwisselen te vermijden






de onderzijde plus ophanging is nu af tijd om de wielen te monteren











de kas er even op gezet maar heb ondervonden dat de banden toch ietsje te groot zijn , maar ik ga het zo wel laten het is mooi zo












de laagjes vernis zijn fantastisch gelukt ( voor mij )









polijsten ga ik hier nu niet doen ben er zo tevreden over en heb ook schrik om de decals te beschadigen tijdens het polijsten
Marc
Zeer realistisch en mooie details vooral de motor en de onderkant van de bodemplaat. Succes. Willy.
 
Dank U Willy , ik heb jaren onder zulke auto's gestaan in de jaren dat ik bij BMW werkte dus weet ik genoeg om te weten hoe ze er onderaan eruit zien
Normaal is zo een auto grijs bruin onderaan van een soort rubberlaag die er in de fabriek word opgespoten maar bij een rally of race wagen beginnen ze met een naakte kas die dan helemaal in kleur gezet word om roest toch wat tegen te gaan en vooral het gewicht zo een rubber laag gaat al snel naar de kg
Marc
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan