Hoofdsponsor

1/24 BMW 635 Alpina B7

Schaal 1/24 - 1/25

coachke

Well-known member
Reporter
Lid geworden
14 apr 2014
Berichten
10.832
Beste Bouwers ik ga snel aan een nieuw ( oud ) project beginnen deze was zeker niet goed voor de groepsbouw omdat de kit al voor 40% gebouwd was of is Het gaat om een kit van Revell een Premium Edition wat wel een zeer mooi afgewerkte en goed gedetailleerde kit is van 1987
Het gaat om de wondermooie BMW 635 Alpina ( is een getunede versie van het merk Alpina die standaard voertuigen ombouwt en voorziet van krachtige motors )

De boxart



De body in zijn kleur





Het chassis toen gebruikte ik nog het tradionele matt zwart , de brede Alpina velgen en het reservewiel en de mooie motor dit laat ik zo omdat de ophanging er al onder zit





De nog te bouwen onderdelen , een ding de decals zijn vergeeld ze hangen nu tegen het raam in de hoop dat ze terug verbleken
Nu wat zou ik doen ? de kleur namaken of een andere kleur spuiten ben er nog niet uit ? Graag een reactie ( dank u )
De kleur is nog met Humbrol verfjes gespoten maar ligt zeer dunnetjes en ook wat stofjes in schuren om te polijsten is hier geen optie
 
Misschien alle verf verwijderen en terug opnieuw beginnen met de verf die je nu gewoon bent alhoewel het spuitwerk er zeker niet slecht uitziet.Succes verder met deze prachtige BMW.
 
In de remolie gooien Marc ! 😬
Dan een nieuw kleurtje er op bvb Mica Bleu van Tamiya uit de LP reeks
zou wel een kleur kiezen met niet zo’n grove metallic schilfers
in ieder geval een van de mooiere BMW’s ooit gemaakt.

Greetzzzz Modest.
 
Beste Anthony met die metaal kleuren tja zoals mijne Golf die kleur is identiek van mijn auto want ik heb verleden jaar er een haaievin met DAB+ ontvanger op gezet en gespoten met zero paint dat kan nu eenmaal niet veranderd worden en metaal kleuren dat zijn nu eenmaal mijn ding he misschien in mica spuiten daar zit zo goed als geen metaal in en ze hebben wel dezelfde look ( ongeveer ) als metalieke verven
Ben nog aan het zoeken maar de dealers waar ge zero koopt hebben niet veel in huis
De decals die horen nu eenmaal bij een Alpina dat is hun standaard uitvoering ( ik zal zien als ze terug goed komen he )
Marc
 
Veel werk plezier Marc.
 
Als je overweegt om deze te herschilderen dan zou ik opteren voor een originele BMW Alpina kleur.
Geen idee of deze bij ZP of zo beschikbaar is maar desnoods laten aanmaken als spuitbus bij een handel in auto-onderdelen welke ook verf mengt.
 
probleem beste Erwin is dat je bijna nergens kleurkaart of codes vind ik kijk en zoek verder
Marc
 
Er is toch een BMW museum in Duitsland? Zouden zij U niet kunnen helpen?
 
Ik weet het Erwin ik heb er al eens iets aan gevraagd voor foto's van een oldtimer en als gij foto's hebt gezien heb ik ze ook gezien dus nadas
Ik ben nu gestart met nieuwe ( voor mij toch ) verf Grafity uit Spanje is goedkoper en ook verkrijgbaar op code nu heb ik daar een BMW kleur besteld die dicht in de buurt komt
We wachten af
Marc
 
Ik weet het Erwin ik heb er al eens iets aan gevraagd voor foto's van een oldtimer en als gij foto's hebt gezien heb ik ze ook gezien dus nadas
Ik ben nu gestart met nieuwe ( voor mij toch ) verf Grafity uit Spanje is goedkoper en ook verkrijgbaar op code nu heb ik daar een BMW kleur besteld die dicht in de buurt komt
We wachten af
Marc
Als ik mij niet vergis heeft GraemeB ook al met die verf gewerkt op zijn Porsche modellen en hij is er heel tevreden over.
Er schijnt wel een verschil te zijn tussen de Spaanse verf en deze uit de US: de Spaanse zou beter zijn.
 
hoi makkers ondertussen na een badje van remvloeistof om daarna even in de Dasty te hebben gezwommen was de carrosserie zo blank als ........
Even daarna in de zwarte primer filler gezet van Alclad




18/5 verf besteld bij Gravity vandaag 20/5 in de morgen al toegekomen



Nu kan ik verder he
Marc
 
Ben benieuwd naar het lakresultaat.
Marc S.
 
Wel beste vrienden gisteren mijn nieuwe verf geprobeerd en ik moet zeggen ( heu schrijven ) dat ze goed spuit sterke vergelijkenis met Zero paint Snelle levering puike service dus is de keuze snel gemaakt voor de toekomst als er moeilijkheden moesten komen bij de Engelse verf producent met leveren
Nu om verder te gaan ik heb dus de BMW in kleur gezet en een eerste laag vernis gezet en tot groot ergernis van sommige niet nader te vernoemen bouwers heb ik toch de decals gezet en ik moet zeggen dat ze na 34 jaar nog in prima conditie zijn
Om terug te komen ik persoonlijk vind dat dat type van BMW ( Alpina ) deze striping toch verdiende in die jaren waren die wel indrukwekkend en kijk op Google je vind die auto's nog terug met die striping vandaar




Ik vind het mooi
Marc
 
Wel beste vrienden gisteren mijn nieuwe verf geprobeerd en ik moet zeggen ( heu schrijven ) dat ze goed spuit sterke vergelijkenis met Zero paint Snelle levering puike service dus is de keuze snel gemaakt voor de toekomst als er moeilijkheden moesten komen bij de Engelse verf producent met leveren
Nu om verder te gaan ik heb dus de BMW in kleur gezet en een eerste laag vernis gezet en tot groot ergernis van sommige niet nader te vernoemen bouwers heb ik toch de decals gezet en ik moet zeggen dat ze na 34 jaar nog in prima conditie zijn
Om terug te komen ik persoonlijk vind dat dat type van BMW ( Alpina ) deze striping toch verdiende in die jaren waren die wel indrukwekkend en kijk op Google je vind die auto's nog terug met die striping vandaar




Ik vind het mooi
Marc
Hallo Marc. Die pinstriping is tamelijk sober ,valt goed mee en is toch een eyecatcher. Ook het kleur past goed bij dit model. Willy.
 
Mooi en vind de striping ook zeer geslaagd.
Dan nog niet over de strak in de lak gesproken (top).
Kleurkeuze is ook gekozen.
 
Een Alpina zonder striping is volgens mij geen Alpina. Goed gedaan Marc!
 
Maar beste vrienden het noodlot heeft nog eens toegeslagen bij Coachke vanaf de eerste mist vernis op de auto kwam begonnen de decals te verschroeien en ik was zo fier dat ze goed gebleven waren en goed gekleefd waren dus terug beginnen vanaf zero





Erg he
 
Spijtig dit te zien Marc ! Terug naar af ?




Greetzzzz Modest.
 
Amai Marc ,
Dit is wel heel erg.
Is er een mogelijke verklaring voor want lijkt me interessant om oorzaak te leren kennen.
Op deze foto is ook te zien hoe mooi de lak is gespoten.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan