Hoofdsponsor

BMW 507 Cabrio [DONE]

Beste Willy ik weet ook niet wat er gebeurd was op dat moment een vettige vinger wie zal het zeggen , maar na een tweede poging lukte het perfect
Ik heb wel dat deel ontchroomd om zeker te zijn dat het hecht en dat lukte perfect
Marc
 
Marc dank u voor je reactie
Marc ( nen andere Marc :dry: )
 
Knap opgelost en vind het zeer gelaagd allemaal.
Ook hier vind ik de motor geweldig gedaan.
 
beste modellers de BMW is af voor mij , jullie zullen wel iets heel anders in jullie hoofd hebben gehad maar mijn idee was altijd dit geweest , ik wilde dat eens voor mezelf maken , nu hoop ik alleen dat het jullie ook goed vinden , ik heb er enorm plezier aan beleefd , ik weet dat er reacties op zullen komen maar ben toch tevreden zeker met mijn kleur handicap ben louter voortgegaan op wat ik weet van kleuren in mijn hoofd
Hier gaan











51040936556_8156826d00_c.jpg


51040205918_a865f8cbe6_c.jpg

51041027682_24245027e1_c.jpg

51040205633_04f3d5e165_c.jpg


hier mocht hij even poseren in mijne kameraad zijn garageke


51041027147_f41c17cf93_c.jpg

51041026952_3c9419c599_c.jpg


51041026817_c62da2e6db_c.jpg


51040935241_1f2dc6a253_c.jpg

Dat is het mannen
Marc
 
ge kunt opnieuw beginnen met schuren en spuiten :) :)
Knap gedaan en het lijkt me vrij realistisch.
 
De setting is geweldig gedaan en ben er weg van.
De roest is geweldig en gedurfd maar zijn sommige plaatsen niet wat te proper tegenover de ver gevorderde roest die te zien is.
Kan blijven kijken naar de setting.
 
Knap gedaan, nog een geluk dat er zo op het eerste zicht nog geen gaten doorgeroest zijn :)
 
Mooi,ik vind het goed gedaan.Leuk om te zien.
Marc S.
 
beste collega bouwers bedankt voor jullie positieve reacties
Ik zou dat wel willen hoor een schuurtje of zo maar het is de plaats he mannen ik heb twee glazen kasten (Ikea ) die staan op dit moment bijna vol
Maar ik heb wel iets in mijne kop ronddwalen
 
Hallo Marc. Dat roesteffect vind ik heel realistisch gebracht maar waar ik een probleem met heb is het feit dat deze wagens een carrosserie hadden volledig uit dun aluminium gemaakt. Als aluminium oxydeert dan wordt dat korrelig mat wit, precies of er zout opgestrooid is. Nog iets over dat dun aluminium, indertijd had de Duitse zanger/akteur Peter Kraus ook een BMW 507. Ter gelegenheid van het filmfestival in Venetië was hij in gezelschap van de Duitse aktrice Senta Berger naar het festival gereden. Daar aangekomen werden ze omringd door een massa fans van Senta Berger die allen een handtekening wilden en op de BMW kropen op de motorkap, kofferdeksel, spatborden. Toen Peter Kraus eindelijk kon wegrijden was zijn wagen overdekt met deuken. Terug in Duitsland en naar zijn garage om de prijs te vragen voor de herstelling van de carrosserie. De som die BMW vroeg was echter astronomisch hoog wat Peter Kraus toen niet kon betalen, hij heeft de wagen dan maar verkocht.Willy.
 
Beste Willy gisteren avond heb ik dat voor het eerst gehoord van Roy onze collega hier op het forum ,ik wist dat totaal niet alhoewel , ik technieker ben geweest 18 jaar lang in twee BMW garages en wel een enorme fan van dit merk
Dan had ik dat natuurlijk nooit gedaan , maar ja het is te laat he ( laat ons de dichterlijke modelbouwheid noemen )
Marc
 
Had nooit gedacht dat je de wagen zo zou behandeld hebben Marc maar het heeft zijn charmes.
Persoonlijk vind ik dat je hier en daar wel wat overdreven hebt maar dat is een persoonlijke mening. Wat mij wel opvalt dat is dat de carrosserie, die je trouwens heel mooi herspoten had, niet verweerd is en dat steekt wat af met de hoeveelheid roest. Als een wagen zo slijt dan moeten bepaalde delen van de carrosserie mat geworden zijn, al dan niet plaatselijk.
Ik schrijf dit maar omdat ik dagelijks dergelijke voertuigen zie passeren op Barnfinds.
Het voertuig plaatsen in die garage laat hem wel beter uitkomen dan als losstaand model.
 
Ik was aan het denken om er nog een bruine wash over te zetten maar ik heb schrik dat het roest gaat eraf komen met het aanbrengen van de wash versta je
Marc
 
Marc,

Heel knap man, alleen dat je te laat geweten heb dat het aluminium is van beplating..., geen erg, dichterlijk modelbouwvrijheid lijkt me op zijn plaats... ;)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan