Hoofdsponsor

1/35 Bison I (Alan )

Willy

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
3 feb 2020
Berichten
773
De officiële titel is 15cm sIG(sf) auf Panzerkampfwagen I Ausf B.
Men heeft hier feitelijk 2 kits in een. De Panzer I Ausfürung B en het schwere Infanterie Geschutz 33.
Ik had dat model al jaren geleden grotendeels gebouwd maar omwille van de rupsen met volledig individuele schakels opzijgezet.
Eindelijk toch de moed gevonden en begonnen met die verschrikkelijke schakels. Al bij het separeren van de sprue braken er verschillende in twee , gelukkig waren er voldoende voorradig. Ik ben dan begonnen met er elke dag een tiental op te kuisen en er 2 aaneen te kleven en dan de dag erna 2 van die dubbele aaneen te kleven enz en ze dan tussen twee latjes te leggen zodat ze toch recht blijven.
Voor het kleven heb ik 3 verschillende lijmen geprobeerd , maar veel verschil maakte dat niet uit want de oppervlakte die kan gelijmd worden is zeer miniem. Enfin na 3 weken waren die rupsen uiteindelijk na veel loskomen en gevloek uiteindelijk af.
Het kanon valt nog goed mee om te bouwen en de tank ook maar het samenvoegen heeft toch nog wat chirurgische ingrepen gevraagd.
Op het einde ben ik toch nog de koplamp die vooraan in het midden staat kwijtgeraakt na een ruimtesprong en nog niet teruggevonden.
Al bij al is het toch een speciaal voertuig en ben ik blij dat die kruisweg voorbij is.20211223_103506_resize_17.jpg

20220130_162106_resize_84.jpg

20220130_162146_resize_74.jpg

20220130_162123_resize_77.jpg

20220225_150452_resize_3.jpg

20220225_150224_resize_68.jpg

20220225_150242_resize_6.jpg

20220225_150359_resize_87.jpg

20220225_150325_resize_55.jpg

20220225_150305_resize_24.jpg
 
indrukwekkend tuig nog nooit gezien
Knap gedaan alhoewel het veel moeite gekost beeft toch goed gekomen
Marc
 
Ziet er knap uit Willy, morgen meebrengen naar de club?
 
Zeer apart.
Heel mooi en geloofwaardig geschilderd en verweerd.
 
De kleur en de verwering vind ik heel goed en het ondergrondje is prima geschikt. De decals moet je op een glossy ondergrond zetten om silvering te voorkomen, al is er kans dat ze al te oud waren. Om ze te vervangen moet je wel goed naar de boxart kijken, want dit is het meest opvallende detail bij die kleur... Ik vrees dat je die "C" er niet meer tussen krijgt.
 
De kleur en de verwering vind ik heel goed en het ondergrondje is prima geschikt. De decals moet je op een glossy ondergrond zetten om silvering te voorkomen, al is er kans dat ze al te oud waren. Om ze te vervangen moet je wel goed naar de boxart kijken, want dit is het meest opvallende detail bij die kleur... Ik vrees dat je die "C" er niet meer tussen krijgt.
Hallo Steven VD .Bedankt voor je opmerkzaamheid. Ik had er nog niet op gelet dat er een fout was in de decal . Willy.
 
Oh, ik dacht dat je dit zelf geschilderd had na een beschadigde decal. Dit is nog straffer, dat ze bij Alan hun eigen boxart niet kunnen naprinten...
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan