Hoofdsponsor

Anders / onbekend Biollante... [!]

Jadefalconguard

Well-known member
Registered
Lid geworden
7 jul 2008
Berichten
832
What the ... is een Biollante hoor ik er al een aantal zeggen... Vrij simpel, Biollante is een genetisch gemuteerde roos met bewustzijn sdfkkjskng

OK,ok, even opnieuw beginnen..

In 1989 werd een vervolg gemaakt op de 'Return of Godzilla' film van 1984. Deze film noemde 'Godzilla vs Biollante'. Biollante is een genetisch gemuteerde roos met deeltjes van Godzilla in (stukjes huid van Godzilla van het epische gevecht uit Return of Godzilla). Het doel was om een roos te maken die in staat was in het desolate woestijnlandschap te overleven... Nu zonder veel spoilers te willen geven van de film de hoofdrolspeler (een professor) zijn dochter komt om het leven en beslist de goede professor de essentie van zijn dochter (haar geest) over te brengen in een roos die hij kruist met de Godzilla deeltjes... op die manier ontstaat Rose Biollante

ok, ben je nog mee :8

Dit is natuurlijk een 'recipe for disaster' en zoals iedere kaijufilm moet Godzilla het slechte monster verslaan... dat gebeurt vrij snel in de film, maar tot verbazing van iedereen lost Rose Biollante op in 'plantensporen' en verdwijnt in de ruimte....om enige tijd later terug te komen als Biollante...maar ipv van een roos heeft ze nu de kop van een krokodil en lianen met bekken op:ohmy:

Dat ziet er zo een beetje uit :

3409927-4722961767-29606.jpg

Het Vinyl modelletje zelf heb ik een tijd geleden op Evilbay gekocht voor weinig geld... letterlijk en figuurlijk een Chinese copy van een "action figure"...

Bon, waar beginnen we...

Accuraat ... nou NEE ... 4 "armen" ipv 6 bijv.
Pasvorm ... nou NEE ... tenzij je spleten van 3mm niet meetelt natuurlijk
Schaal ... euh... geen idee

MAAR.................................................................... dees zijn de leukste kitjes om te maken... ik ben er een echt funproject van aan het maken... straks meer foto's

Oh en BTW, dit is de action figure waar er een copy van getrokken is...

s.h.-monsterarts-biollante-hi-res-pics-6.jpg

Groeten

G
 
Gaaf, ben benieuwd naar je verbeteringen.

Fred
 
Weer een vreselijk mooi project.
Hier kom ik zeker mijn stoel bijzetten.
Veel succes er mee.
 
Fred... ik ook om eerlijk te zijn :):

Wim, wees welkom...maar let op voor rondvliegende kaken en doornen :):

Anyway... momenteel zijn er een 6tal delen aan elkaar gezet + de kop er op....

godzilla-facepalm.jpg

Even de schade overzien...let op, niet voor gevoelige kijkertjes :

P1010492.jpg

P1010497.jpg

P1010493.jpg

Ok,ok, het is vinyl, dus je kan het wat opwarmen met een haardroger of warm water en plooien... maar dan nog....

Bon, dan maar het eerste stukje van de verbeteringen aangebracht... het uitsnijden van de "zak" op de buikstreek (wat die lichtgevende puslerende bal is is nooit verklaard)

P1010490.jpg

En opgevuld met papieren neusdoekje (enkel vel) gedrenkt in superglue

P1010501.jpg

Waarom hoor ik je vragen....

omdat een lampje erin niet misstaat :):

P1010500.jpg

Vanavond misschien nog wat verder werken aan de armen...
CU

G.
 
Dit lijkt me een te gek project te gaan worden.
Je gaat er nog wel flink wat werk aan hebben zo te zien, jongens door die kieren en spleten kan je nog met een vrachtwagen rijden... :P:D
Deze ga ik mee van op de eerste rij volgen G.

Mark
 
LOL word een leuk projectje met veel putty werk
 
Klinkt vrij geschift :wacko: Je bent dus een niet-bestaand beest aan het maken vanuit een model dat er niet echt op trekt. Het beest komt voor in een geflopte film waarvan het scenario nogal bizar is. En je kunt er niet alleen gepassioneerd over schrijven, je gaat er ook nog veel tijd en energie in steken... :wow:

Ik volg dit met grote interesse! :yumyum: Kom maar op met dat verslag.
 
Hey,

Dit is nu modelbouw se, niet gehouden aan achtergronden en andere 'verplichtingen' maar volledig uit de bol kunnen gaan met je fantasie, in een woord, schitterend..... :)
Jade, ik volg jongen..... ;)

PS, zou niet misstaan als nachtlampje, als je je ogen opent, ben opeens volledig wakker want dat 'ding' ligt naar jouw te lachen.... :)
 
Thx Guys...

@ Peter : hmmm buik chakra... might be, maar wat zou dan de gele/rode/oranje kleur willen zeggen ?! Mare plezier heb ik er zeker me :)

@ Swaken : merci, maar ik hoop ze tegen 14/2 klaar te hebben en geef ik ze aan mijn schoonmoeder... ze lijken op elkaar :)

@ Ron : Yup heb al aandelen gekochtbij de puttyleverancier :):

@ Eugene : Euuuh ... jaaah die samenvatting is vrij accuraat... enkel is het de japanse uitvoering en was die een grandioos succes in Japan (en eerlijk gezegd, ik zag de Gojira's ook liever dan het Amerikaanse gedrocht, ben benieuwd naar de uitvoering die midden 2014 komt)

@ Mark : zelfs met oplegger man !!

Anyway, we hebben wat verder gespeeld met deze roos...

Ik heb de "armen" opgevuld met papieren neusdoekjes gedrenkt in verdunde witte houtlijm om de vinyl te verstevigen. De reden is vrij duidelijk, vinyl heft de slechte gewoonte om relatief snel te vervormen onder invloed van warmte (zonlicht, omgevingstemperatur,..).

P1010503.jpg

Idem met de binnenkant van de "kop" en nek van Biollante :

P1010506.jpg

En dan ook maar begonnen een aantal van de spleten van binnenuit dicht te werken met dezelfde papier/houtlijm putty :

P1010505.jpg

Nadat alles was opgedroogd een begin gemaakt van de armen er aan te zetten....

facepalm_implied.jpg

... of toch niet ?!

P1010504.jpg

Wat blijkt.... de pasvorm is ronduit ontbrekend en de uitgebreide handleiding is ook geen hulp (pun intended..)

P1010507.jpg

Maar na een half uurtje ploeteren, passen en snijden hebben we toch al een en ander kunnen aan elkaar zetten

P1010508.jpg

Tot de volgende

G.
 
Pffff dat is wel een hele slechte recast zeg, ik weet uit ervaring dat het het allemaal niet echt best is maar deze wint het wel lijkt me wat slechte pasvorm betreft.

Wat die kleur van de buik chakra betreft... brandend maagzuur misschien :)
 
Kom in net helemaal lamgeslagen uit het topic van Peter's diorama gestrompeld, krijg ik hier ook nog een pandoering van jewelste ! Hier is veel werk aan maar zoooo spectaculair Jade !!! Ga ik volgen met grote interesse !
 
Wow, serieuze tochtgaten in dat ding :O Misschien is dit de pose na het gevecht met Gojira :laugh:
 
OK... hier zijn we nog eens met de les van vandaag :

1262556061234001.jpeg


De tochtgaten waren met iets te diep en te groot om met putty op te vullen + ik kon niet het gewenste relief leggen dan... dus maar mijn goeie groene vriend Milliput aangesproken :

P1010509.jpg

Eigenlijk veel is er niet aan, milliput kneden en uitsmeren over de tochtgaten.. Het leuke van milliput is dat je met water heel wat kan bereiken. De nek bijv. is opgevuld met milliput (teveel) en dan goed nat gemaakt en in vorm 'gestreken' met de vingers.

P1010511.jpg

De houtachtige plaatsen zijn ook in vorm gestreken, maar dan afgedept met een droog papiertje, evenals de bek :

P1010513.jpg

Op sommige plaatsen ben ik verder gegaan dan de eigenlijke kier en heb ik freehand wat sculpting gedaan om de overgang beter te laten lukken en omdat het er gewoon beter uitzag :

P1010515.jpg

P1010517.jpg

P1010519.jpg

en de aderen die op de romp en benen lopen zijn hersteld of doorgetrokken met papier dat in superglue werd gedrenkt :

P1010521.jpg

Momenteel ben ik de armen opnieuw aan het maken uit ijzerdraad. Wat blijkt de aanwezige stompjes zijn veeeeeel te kort en zorgt voor een idioot zicht. Vervangen dus die handel en naar hartelust armen maken...

Tot de volgende mannen !

G.
 
Persoonlijk vind ik dit een veel beter resultaat hebben dan hiervoor G.
De vulling van de openingen is meer geslaagd.
Mooie vorderingen ondanks het vele vulwerk. Ben benieuwd naar het vervolg.

Mark
 
Hey Jade, fantastische project dat je opnieuw bezig bent.
Q: zou het niet wenselijk zijn om die Milliput voegen te overplakken met die papieren zakdoekjes? Steekt de voeg weg, kan je wat detail op aanbrengen en maakt waarschijnlijk ook het verven makkelijker op vinyl. Is maar een idee zenne....
 
Mooi werk aan deze "draak" van een kit. Maak je dan ook de armen die te kort zijn erbij, of doe je een poging hiertoe?
 
silenoz, er zijn niet alleen armen te kort in aantal, maar diegene die wel aanwezig zijn, zijn nog eens te kort in lengte ook.... Eigenlijk hilarisch :): mare, alle armen worden gescratched mbt UTP kabeltjes, papier maché en kitonderdelen...

Erwin, thx, dat idee zat ook al in mijn hoofd te spelen... Maar eenmaal alles opgevuld en uitgedroogd ga ik een eerste keer een grondlaagje leggen en zien wat het geeft qua structuur...

Interceptor, dat was wel en de bedoeling :) om eerlijk te zijn de eerste papiervulling was van binnenuit met als bedoeling wat 'grond' te hebben voor de eigenlijke opvulling.

Ik zet vanavond wat foto's van de eerste versie van de nieuwe armen.... Was precies terug in de peutertuin dit weekeinde :)

Groeten

G.
 
Hier zijn we dan met de foto's...

Gezien er te weinig armen zijn en de armen te kort zijn moeten we die zelf maar gaan maken. We nemen een standaard UTP kabel, knippen die op lengte en brengen die in de juiste vorm. De stukken van de kit die we kunnen herbruiken (zoals begin en eindstukken) worden gebruikt op de UTP kabels :

P1010526.jpg

Aangezien de UTP vrij flexibel blijft helpen we hier en daar een handje met een stukje tissue die weer met superglue wordt gefixeerd.

P1010522.jpg

Daarna is het tijd om papier maché te maken... voor die mensen die het niet kennen, neem krantenpapier en scheur het in stukjes. Overgiet gul met ordinair water en kook even (nuja, koken hoeft niet echt, maar het werkt iets sneller dan gewoon te wachten). Laat daarna rustig afkoelen en knijp al het water uit de pulp. Als dat gedaan is, neem een ander bakje, gooi de droog gedrukte pulp erin en voeg vloeibare behanglijm toe... en mengen maar met die handjes :)

P1010525.jpg

Dees is nog wel heel vochtig, dus nog wat pulp toegevoegd daarna en dan komt het leukste met het kliederen... de armen bekleden met deze smurrie

P1010528.jpg

P1010527.jpg

Eenmaal opgedroogd is dit een zeer lichte arm, nog te bewerken om structuur ed aan te brengen en toch een 'houtachtige' structuur die nodig is voor de Biollante..

Je ziet, modelbouw kan ook ecologisch zijn :)

Groeten

G
 
Recyclen ten top... zeg nu nog eens dat wij modelbouwers geen groene jongens zijn:D :D :D
Knappe vorderingen en toffe uitleg erbij G.

Mark
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan