Hoofdsponsor

1/43 baumronne [DONE]

soetkin

Well-known member
Registered
Lid geworden
30 aug 2012
Berichten
1.198
zoals er al een paar leden zijn die het wetten dat ik gestart was met de bouw van de baumronne zal ik dan toch maar beginnen met een bouwverslag .jammer ik had wel geen plan er van enkel een paar foto's
gr dirk d
 
succes er mee, ik ben al nieuwsgierig naar meer.
vgr Marc
 
en nu het gemakkelijkste deel foto van bestaande romp nemen .
attachment.jpg attachment.jpg
 
Ziet er een mooie uit..........maar zonder plannen...sdfkkjskngsdfkkjskng dit wordt een heeeele uitdaging...veel sukses en ga dit zeker volgen:8:8:8
 
Is dit de romp die je mee had op de ledendag?
Wordt nog een uitdaging om zonder plannen verder te werken..
Suk6
 
inderdaad dat is de romp van de leden dag .
gr dirk d
 
attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

nu de twee tunnels er onder de schroefas er in motor er in en alles uit lijnen en vast zetten en voorlopig de twee roeren er ook al op gezet
gr dirk d
 
en nu de voorbereiding van het dek.
attachment.jpg
gr dirk d
 
en nu dan het dek geplaatst wel nog niet vast gemaakt en dan ben ik begonnen aan een geraamte voor de op bouw iets wat ik normaal niet doe ik zal later wel zien of ik er voordeel mee gedaan heb .en toch al een paar zij wanden geplaatst . attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
gr dirk d
 
ziet er al een prachtige start uit?
ik blijf alvast volgen vanaf de eerste rij
vgr Marc
 
nog een paar foto's van de vordering.
attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

gr dirk d
 
Dat begint er al helemaal anders uitzien dan op de ledendag :)
 
Hier doe ik mijn hoed voor af, knap hoe je de opbouw zo realiteitsgetrouw aan het verwezenlijken bent zonder plannen.
 
Soetkin, dat is dan toch dat je niet lang gezocht hebt, ik heb hier plannen binnen de vijf minuten zoeken.

http://www.harhaus.de/hmhh12439.PDF

Maar ook zonder doe je het prima hoor!
toch wel steven maar toch bedankt hoor zal ook nog eens verder kijken maar op zo getekende plannen die niet van de werf zijn moet je toch op passen hoor voorbeeld de ankers zijn recht vooraan op de boeg en niet aan de zijkant zoals op de tekening .en er zijn nog veel verschillen hoor .
gr dirk d
 
Het hangt er van af hoe getrouw je wil bouwen, misschien wilde je voor RC-gebruik wel dingen vereenvoudigen. Maar er zijn vast ook heel wat schepen waar je niet eens foute plannen van kan vinden...
 
dat is juist maar de schepen veranderen zo veel in de loop van hun levens jaren delen verdwijnen en andere stuken kommen er bij dat een mens soms niet meer weet wat hij er van wil maken . en geen enkel schip komt van de werf zoals het plan is er veranderd altijd iets .
gr dirk d
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan