Hoofdsponsor

1/59 Battletech Vulture MkII 1/60th resin kit [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jadefalconguard

Well-known member
Registered
Lid geworden
7 jul 2008
Berichten
832
En ja hoor, ik laat nog eens iets van me horen.... Ik lig niet dood en geloof het of niet, ik doe zelfs af en toe nog eens wat modelbouw:wow:

Eentje die ik op de kop getikt heb via de Battlemech Club nog maar eens een mechje. Deze maal de Vulture MKII (of in Clan temren de Mad Dog MkII). Deze is niet echt canon aan het bordspel maar speler van Mechwarrior 4 zullen deze missile boat wel gezien hebben.

Anyway, de kit zelf komt van de Battlemech club (schaamteloze reclame : http://battlemechclub.blogspot.be/) en is vrij degelijk. De casting is echter niet onder druk gedaan wat resulteert in een aantal foutjes in de kit. Niks dat niet kan rechtgezet worden, maar vraagt vrij veel werk.

Eigenlijk een vrij eenvoudig kitje, voetjes bestaan uit 4 delen (en een toevoeging van tie downs die ik er wel leuk bij vond) :

P1010386.jpg

Onderbeen uit een stuk waar ik de "holds" voor Armored Infantry heb bijgemaakt ahv een schakel van een rupsketting voor een 1/35ste tank :

P1010387.jpg

Bovenbeen een beetje uit elkaar gehaald om een dynamischer pose te bekomen :

P1010390.jpg

En een paar uur (nuja een anderhalf uur) bekom je dus dit :

P1010392.jpg

Even dryfit van de torso en lachen naar het vogeltje :

P1010393.jpg

Ondertussen staat de verf er op en is de weathering volop aan de gang. Deze is los gebaseerd op de kleuren van de Israëlische Luchtmacht :

P1010445.jpg

P1010447.jpg

P1010469.jpg

Momenteel staat de laatste wash en matte vernis te drogen. Dan nog een beetje drybrush en pastels erop en het beestje kan afgewerkt worden. Wel eens leuk vakantie :)

mvg

G.
 
Wow, super gedaan !!
Mooie build
 
Ziet er weer goed Jade
 
Ziet er goed uit en leuk om je hier weer eens te zien!

Fred
 
Proper! allé, niet proper maar ge weet wat ik bedoel hé :laugh:
 
Je beschrijft het of het allemaal hapsnap makkelijk werk is. De foto's die je laat zien zijn imposant, dat wordt een mooi model. Ben benieuwd naar meer foto's!
 
Bedankt jongens... het doed deugd nog eens wat modelbouw te doen... blij dat ik het nog niet verleerd ben :)

Ik ben er gisteren tamelijk snel overgegaan, maar om de 'trukendoos' even toe te lichten voor de geïnteresseerden op welke manier de weathering werd gedaan :

Eerst uiteraard de gewone verflaag gelegd en de aanzet gegeven van verwering door met German Grey te drybrushen, dit brengt de opliggende details al wat naar voor

P1010430.jpg

Daarna tijd voor het betere Sponge Bob Squarepants stempelwerk :) Je neemt een ordinaire huisspons, scheurt er een klein stukje af en dopt die in de German Grey en stempelt dan op het model. Dit geeft je heel onregelmatige 'stipjes'. Door de hoeveelheid te variëren bekom je licht of zwaar beschadigde plaatsen. Een gouden raad, don't overdo !!! Je gaat snel door de bocht hiermee.

Resultaat voor een 'voetje' :

P1010475.jpg

Daarna neem je terug de verfborstel en kan dan de plaatsen waar nodig verder verweren door grotere stukken verf "af te bladeren" zoals hier op het dijbeen :

P1010484.jpg

Daarna een neutrale wash erover, matte vernis en klaar is klara voor de verfverwering

Ondertussen ben ik begonnen om met pigmenten de LRM 20's (raketbakken zeg maar) te verdonkeren van het verschrikkelijk veel afschieten van ongeleide projectielen :

P1010470.jpg

P1010471.jpg

P1010472.jpg

Ik zie trouwens dat er verdorie nog wat haar van een wattestaafje opligt nu..snel even afhalen voor de volgende fotosessies.

Pigmenten ben ik ook geen echte held in, maar voorlopig ziet het er goed uit - al zeg ik het zelf !

Bedankt voor de ontvangst mannen en commentaar altijd welkom :)

G
 
Het ziet er pico bello uit Jade ! Blij je terug te zien met een topic !
 
Schitterend gedaan al!
Doet me weer terugdenken aan de Mechwarrior :)
 
Awel awel,:)

we zijn terug van weggeweest, mooi, en dan terugkomen met zulke resultaten, schitterend werk, maar dat ben ik gewoon van je.
Knappe verwering man ;)
 
Swaken !!!! Hoe gaat ie ?! Thx mate

Wim... ook een mechwarrior speler geweest ?

G.
 
Fraaie oorlogsmachine Jade... i like plenty :D

Ga je 'm nog op een bijpassend ondergrondje zetten ?
 
@ Wim : hmm... jammer dat ik geen XP machine meer heb.. eventueel eens een VM-wareke draaien. Ideaal om de Mechcommanders ook nog eens te spelen :)

@ Peter : thx ! Dat is uiteindelijk wel de bedoeling, samen met een "Toad" (Armored Infantry) voor een schaal te bekomen... helaas tijd is de uitdaging :(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan