Hoofdsponsor

1/48 Bandai Star Wars AT-ST 1/48 [wip]

HansThomas

Well-known member
Registered
Lid geworden
28 jul 2017
Berichten
173
Hi gasten,

Ik ga eens iets anders proberen :)

Als grote Star-Wars fan vond ik dat ik me toch eens aan zoiets moest wagen, en ik heb het me nog niet beklaagd. De Bandai kit is echt fantastisch, het beste dat ik al ooit gebouwd heb. Het is een snap-kit, maar vergis je niet, alles past zo goed en quasi naadloos dat je het nauwelijks terug uit elkaar zou krijgen. En het detail is fantastisch, echt wow. Alleen de figuurtjes zijn echt zwak, maar ach, als het dat maar is. Ik ga zeker nog Bandai dingen bouwen.

Het begin.

IMG-20200415-213008797.jpg

More to come :-)
 
Ziet er veelbelovend uit als ge zo enthousiast bent en het ziet er ook smakelijk uit op de achtergrond " schol " en geniet er van al goed dat we dat nog mogen en kunnen he , voor mij is dat verboden terrein geworden vanwege mijne suiker maar och er zijn ergere dingen in het leven , ik zal wel een zerotje drinken
Marc
 
Merci, het heeft gesmaakt :-) en spijtig dat je zo een pleziertjes moet missen, maar er zijn idd belangrijkere zaken!
 
Cool, ik ben de mijne aan 't schilderen.

Nice, waar zijn de foto's!


Ondertussen is het hier al goed opgeschoten, klaar om te primen. Ik heb behoorlijk wat details toegevoegd en zitten prutsen, als ik dat niet had gedaan was ik waarschijnlijk al klaar, maar ik heb veel plezier gehad met de sparesbox te plunderen :-)

Ik heb dit bouwverslag als inspiratie genomen, vooral de vorm van de schilden van de wapens heb ik simpelweg (bijna) gekopieerd.
http://www.rebelscale.com/models/build-logs/bandai-at-st-review/ Fantastische site trouwens, als je star-wars of scifi fan bent zeker eens checken.

Foto's :

IMG-20200420-220058588.jpg

IMG-20200422-213920784.jpg

IMG-20200422-213929211.jpg

IMG-20200426-160702534.jpg

IMG-20200426-202437938.jpg

IMG-20200426-202509682.jpg
 
Ondertussen al heel wat verder kunnen werken. De basislaagjes en camo zitten erop (tamiya spray cans), en ik ben gestart met de eerste verwering. Ik had al verschillende keren gelezen dat het plastic niet tegen white spirit kan, maar iemand zei ook dat MiG filters wel ok waren. Na 1 filter bleek dit niet te kloppen, op drie plaatsen is er een barstje gekomen, gelukkig maar op 1 plaats echt zichtbaar.

Dus voor de pinwashes is olieverf geen optie. Ik heb ergens gelezen dat je pastelkrijtjes kan gebruiken, wat afschrapen, mengen met water en wat detergent voor een betere 'flow', en tot mijn grote verbazing gaat dit een pak beter dan ik had verwacht!!! Ik kan het iedereen aanraden eens me te experimenteren, het werkt natuurlijk anders, maar na een uurtje of zo heb ik me wel aangepast, en ik heb het gevoel dat je op deze manier ook fantastisch kan verweren!

Een paar foto's, de poten hebben al grotendeels een pinwash en wat basic weathering.

Gegroet, en may the force be with you.


IMG-20200502-222423854.jpg

IMG-20200502-222440405.jpg

IMG-20200510-160139344.jpg

IMG-20200510-160217412.jpg
 
Very nice. Ik gebruik pastels al een tijdje, maar dan droog. Veel meer controle en minder gevaar voor 'overdone' effect.
attachment.jpg
 
Wow, ziet er goed uit! Ga ik zeker ook proberen, het is gewoon niet in me opgekomen om het droog te proberen :-D
 
Hallo,

Ik ben onlangs aquarelpotloden tegengekomen maar dan specifiek voor op schaalmodellen, en dit is ook op water basis dus geen chemicaliën die alles en nog wat kunnen aantasten op je model. Hier kan je ook hele mooie nuances in je kleur mee verkrijgen.

https://www.youtube.com/watch?v=SM4RvS3vVak
 
Speciaal alle zins maar mooi bezig .
 
Hallo,

Ik ben onlangs aquarelpotloden tegengekomen maar dan specifiek voor op schaalmodellen, en dit is ook op water basis dus geen chemicaliën die alles en nog wat kunnen aantasten op je model. Hier kan je ook hele mooie nuances in je kleur mee verkrijgen.

https://www.youtube.com/watch?v=SM4RvS3vVak

Inderdaad, die heb ik enkele maanden geleden aangeschaft, zowel de harde als de zachte versie. Goed spul.
 
Ziet er heel interessant uit, ga ik zeker eens proberen! Merci voor de tip!
 
Kleine update van deze walker. Ik heb een paar aquarel potloden van mijn dochter geleend om eens te proberen, en da's inderdaad goed spul! Ik heb op deze AT-ST MiG pigmenten met water (wist niet eens dat dat kon!!), aquarel-potloden en pastels gebruikt. En ik moet zeggen, ik denk niet dat ik het ooit nog anders ga doen. Ieder zijn ding natuurlijk, maar voor mij werkt het veel aangenamer en makkelijker dan olieverf en enamels!

Hier een paar foto's. De volgende foto's zullen eindfoto's zijn, enkel nog wat details, stof en modder, en een mooi ondergrondje. En met een camera ipv GSM :nowink:

Gegroet!

IMG-20200601-130802324.jpg

IMG-20200601-171111577.jpg

IMG-20200601-171120035.jpg
 
Leuk , kijk uit naar het vervolg
Ik heb die potloden ook maar kan er nog niet goed mee overweg , heb een filmpje gezien op YouTube indrukwekkend maar zover benik nog niet hoor
Suc6 verder
Marc
 
Best wel onder de indruk van het geleverde schilderwerk wat knap is.
 
mooie en realistische verwering!
Benieuwd naar je eindresultaat

Gr
Thiery
 
Dank iedereen voor de bemoedigende woorden!!

Ondertussen is hij helemaal klaar, enkel het kadertje mag nog wat donkerder gemaakt worden. Ik heb enorm genoten van dit projectje, het was mijn eerste, maar zeker niet mijn laatste Sci-Fi probeersel!!

IMG-7802.jpg

IMG-7807.jpg

IMG-7810.jpg

IMG-7812.jpg

IMG-7814.jpg

IMG-7815.jpg

IMG-7816.jpg

IMG-7820.jpg

IMG-7821-01.jpg

IMG-7823.jpg

IMG-7828.jpg

IMG-7830.jpg

IMG-7831.jpg

IMG-7832.jpg

IMG-7825.jpg
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan