Hoofdsponsor

1/72 B 57 g ningt Hawk (Revell)

Krutje

Well-known member
Registered
Lid geworden
14 feb 2015
Berichten
162
Dít was het laatste vliegtuig dat ik gemaakt heb

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Blij te zien dat je verder doet Krutje.
Bij de volgende bouw een paar tips vragen aan je pa en toepassen op je volgende model.
 
De raad van pa worden niet altijd ter harte genomen -nono-
Maar hij heeft bij zijn huidig project toch al de landingsgestellen eens gelijmd :)
En ik heb hem nog enkele tips gegeven dat hij beloofd te zullen gebruiken...
We zien wel of ze toegepast zullen worden?

Maar het belangrijkste is dat hij er nog steeds vreugde in heeft om te bouwen...
Doe zo verder Krutje ;)
 
Dag Krutje, het resultaat ziet er goed uit.

Probeer de volgende keer eens met de airbrush te werken, dan krijg je een strakker geheel. Je vader kan je uitleggen hoe je de cockpitkap het beste kunt afplakken, zodat je ook de stijlen van de kap kunt schilderen. Dan kun je ook de verschillende kapdelen wat gestroomlijnder maken (met een schuurstick). Ten slotte, vraag ik me af of de decals in de juiste schaal zijn. Vooral die op de vleugels en op de romp lijken mij wat klein. Maar dat is niet jouw schuld.

Goed gedaan vind ik de plaatsing van de overige decals, de nette manier waarop je gewerkt hebt, de goeie camouflagelijnen en de overtuiging van het geheel. Het uiteindelijke resultaat is een sieraad voor in je slaapkamer. Probeer je de volgende keer de lat nog iets hoger te leggen, dan geeft dat motivatie voor weer een volgend model. Als je dan steeds de lat een tikje hoger legt, kom je steeds dichter bij het niveau van je vader. En dan wordt het een wedstrijdje. Ben daar erg benieuwd naar!
 
Hier mag je best trots op zijn,je hebt hier al veel en zeer mooie tips verder gekregen voor je volgend project. ..😉
 
Gezien je leeftijd vind ik dit toch zeker en vast een mooie prestatie!! zoals ze al zeggen, elk model zal beter en beter worden. Met de tips van je vader zal dit zeker en vast lukken. Kijk ook al uit naar een wedstrijdje tussen jullie over enkele jaren.
Het belangrijkste is dat je er plezier in blijft hebben.

Succes met je volgende project.
 
Leuk modelletje. Als je vijf foto's neemt, dan zou je er van elke kant eentje en dan nog van de onderkant een kunnen nemen, dat toont het toestel het duidelijkste. De achtergrond is wel goed gekozen voor een vliegend model. Mijn schildertip is dat je de lichtste kleur eerst schildert en dat je die over het hele toestel aanbrengt. Daarna kan je de donkere kleuren daarover doen en heb je veel minder kans dat er iets ongeschilderd blijft. Komt er van dat nieuwe toestel met het landingsgestel ook een fotoverslag?
 
Je bent goed bezig makker... je vliegtuig mag zeker best gezien worden!

Jij hebt een héél leuke hobby te pakken waar je véél uit kan leren, en plezier aan zal beleven :)
En in pa z'n atelier, kan het niet anders zijn dan leuk werken.


:You_Rock_Emoticon:
 
Hey, Indd mooie prestatie en mooi model.. Luisteren naar vaders gaat soms moeilijk, ik kan er hier ook van meespreken, maar het komt goed als je dit wel volgt op modelvlak, op het andere vlak moei ik me niet😉
Goed bezig maat😉
 
Hoi Krutje sorry dat ik wat laat reageer ik heb juist een computercrash overleefd en ben nu maar juist terug op het forum , man wat ik hier nu zie is toch gewoon geweldig als ik zo oud was als jij dan stond ik bij lange nog niet zo ver hoor
Ik vind het gewoon fantastisch op een paar kleine zaken die je zelf wel zal weten maar daar ga ik nu niet over zeveren het totale beeld is knap en inderdaad enkele foto's van de andere kanten van het vliegtuig zouden beter zijn maar dat is voor een volgende keer he makker
Als gij zo verder blijft werken gaat ge een top-bouwer worden dat is zeker en vast waar
Allez amuseer je maar verder en laat snel uw nieuw project zien dat we weer kunnen genieten
En geniet nu maar verder van je vakantie en het goede weer
groetjes
Coachke ( Marc)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan