Hoofdsponsor

1/35 Austin Utility HP10 "RAF"

Mooie kleur en netjes aangebracht.
 
eindelijk en toch nog goed gekomen , ik zit met ongeveer hetzelfde probleem met mijn Porsche na weken drogen moest ik de deurpanelen op de deuren kleven en ook hier paste het niet 100% dus stukjes papier genomen en deze als beschermeling tussen de knijpers gestoken ja salut na enkele uren drogen de knijpers weggedaan en in de deurtjes stonden twee groeven van die knijpers dus opnieuw beginnen
En het rare is dat er 2k clear op stond verf met verharder
Nu islles ok na ettelijke uurtjes schuren spuiten en polijsten
Marc
 
De Tilly blijft tegenspartelen.
Bij het passen van de wielen vastgesteld dat deze buiten de carrosserie kwamen en dat mag dus niet.
Drie mogelijkheden: 1) of de as inkorten, 2) of de wielen uitboren en 3) zowel de wielen uitboren als de assen inkorten en het is deze laatste optie welke ik noodgedwongen diende toe te passen om reden dat ik de wielen niet te ver kon inboren zonder het risico te lopen deze te beschadigen.

Verder waren de voorste witmetalen wielsteunen zo vriendelijk om nog maar eens af te breken. Grrrr.....

Maar we zijn er geraakt en de vier wielen raken mooi de grond.

Wielen1.jpg

Wielen2.jpg

Volgend probleem is de bache die op haar beurt vervelend begint te doen.

Deze volledig resin bache had ik enkele weken geleden ontvet en in de primer gezet met een droogtijd van meer dan 24 uur. Vervolgens was deze gespoten in Vallejo Olive Green en opnieuw met 24 uur droogtijd opzij gezet. Alles prima tot ik verleden week opmerkte dat de verf opeens begon barsten te vertonen. Deze bache heeft geen contact gehad met de remolie die ik eerder op het voertuig gebruikt had.

Bache1.jpg

Bache2.jpg

Het zal dus herbeginnen worden, we zijn nog niet van deze bouw verlost....
 
Mooi kleurtje. Ik heb dat ook wel eens voor dat verf niet wil drogen. Hoe dat komt is me ook een raadsel.
Ik heb nog nooit met resin gewerkt dus heb geen idee waarom de verf barst. Is wel balen zoiets.

Komt er een reservewiel op het dak?
 
Mooi kleurtje. Ik heb dat ook wel eens voor dat verf niet wil drogen. Hoe dat komt is me ook een raadsel.
Ik heb nog nooit met resin gewerkt dus heb geen idee waarom de verf barst. Is wel balen zoiets.

Komt er een reservewiel op het dak?
Ja Michel, een reservewiel en een schop.
 
Dat is echt wel een probleembouw zo te lezen, maar ik weet wel zeker dat je er zal in slagen.
 
Het is natuurlijk niet tof als het geheel aan alle kanten wat tegen sparteld, maar de voldoening gaat straks ook groter zijn met al die extra werken.
De wagen is alvast goed geslaagd, de rest volgt ook wel.....
 
Vind hem zeer geslaagd en de verwering is zeer knap gedaan.
De werking van verf is soms een raadsel en lastig na alle werk.
 
Gisteren er toch in geslaagd om enkele extra zaken aan te brengen alsook de decals.
Azimuth levert geen decals bij de kit, t.t.z. er staken er geen bij in mijn 2de hand aangekochte kit en er is nergens melding op de instructies van het aanbrengen van decals.

Dan maar decals gezocht bij een andere kit, de Austin Tilly van SKP Models welke decals van een RAF versie voorziet.

Almost1.jpg

Almost2.jpg

De decals zijn van prima kwaliteit, er mag al eens iets meezitten.

Zoals jullie zien heb ik ook enkele witte markeringen aangebracht aan de spatborden en de achterzijde. Dit werd veel toegepast op voertuigen in Engeland om hen bij nacht beter zichtbaar te maken bij het weinige licht dat de verduisterde lampen afgaven.

Het reservewiel werd voorzien van 2 linten, niet voorzien in de kit maar op alle foto's van Tilly's aan te treffen.
 
En dan mag ik eindelijk met veel plezier aankondigen dat ik deze Tilly als afgewerkt beschouw.
De resin bache werd aangebracht doch, gezien hetgeen er eerder gebeurd is tijdens deze bouw, heb ik deze niet verlijmd. Ik ga (bang) afwachten of de nieuwe verf op de bache het deze maal uithoudt. In negatief geval kan ik deze er dan gemakkelijk afhalen.
Om deze reden zijn er dan ook geen touwen aangebracht aan de zijkanten en werd de bache niet bijgewerkt aan de voorzijde want normaal gezien moet deze aansluiten op het dak van de wagen.

De eindfoto's:

Fin 1.jpg

Fin 2.jpg

Fin 3.jpg

Fin 4.jpg

Fin 5.jpg

Fin 6.jpg

Fin 7.jpg

Blij dat deze bouw voorbij is.
Het was er één met meer downs dan ups maar uiteindelijk is er toch een redelijk model te voorschijn gekomen.
Het kunnen toepassen van RAF kleuren maakt deze eens een leuke afwisseling tussen de andere "green machines".
Maar als iemand een Tilly zou willen bouwen dan zou ik toch deze Azimuth versie niet aanraden. De Tilly's van SKP en Tamiya zien er veel gemakkelijker uit om bouwen dan deze resin / wit metaal kit zonder ruiten en decals.

Op naar de volgende bouw...
 
en toch ziet hij er goed uit...., blijkbaar miserie die u achtervolgt....
Die doek aan de radiator is wel wijs....
 
Die mag zo in de kast staan bij mij want is echt wel geslaagd.
 
En dan mag ik eindelijk met veel plezier aankondigen dat ik deze Tilly als afgewerkt beschouw.
De resin bache werd aangebracht doch, gezien hetgeen er eerder gebeurd is tijdens deze bouw, heb ik deze niet verlijmd. Ik ga (bang) afwachten of de nieuwe verf op de bache het deze maal uithoudt. In negatief geval kan ik deze er dan gemakkelijk afhalen.
Om deze reden zijn er dan ook geen touwen aangebracht aan de zijkanten en werd de bache niet bijgewerkt aan de voorzijde want normaal gezien moet deze aansluiten op het dak van de wagen.

De eindfoto's:

Bekijk bijlage 423540

Bekijk bijlage 423541

Bekijk bijlage 423542

Bekijk bijlage 423543

Bekijk bijlage 423544

Bekijk bijlage 423545

Bekijk bijlage 423546

Blij dat deze bouw voorbij is.
Het was er één met meer downs dan ups maar uiteindelijk is er toch een redelijk model te voorschijn gekomen.
Het kunnen toepassen van RAF kleuren maakt deze eens een leuke afwisseling tussen de andere "green machines".
Maar als iemand een Tilly zou willen bouwen dan zou ik toch deze Azimuth versie niet aanraden. De Tilly's van SKP en Tamiya zien er veel gemakkelijker uit om bouwen dan deze resin / wit metaal kit zonder ruiten en decals.

Op naar de volgende bouw...
Hallo Erwin. Was wel een kruisweg maar toch een mooi einde. De verwering is subtiel. Willy.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan