Hoofdsponsor

1/72 Austin "Tilly" (ACE)

Erwin

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
5 feb 2009
Berichten
10.400
3 projecten in de running en ze moeten elk op hun beurt drogen.
Zon, een beschikbaar terras thuis en een pijnlijke knie die tuinwerk tot het strikte minimum herleid.
Daarom maar een nieuw doosje open getrokken waar we buiten kunnen aan werken.

Ik had nog een "Tilly" liggen op 1/72 van ACE en dus was het nu het moment om deze te bouwen.
ACE noemt zijn modellen "short run" wat neerkomt op te dikke, zachte plastiek maar met een beetje zorg kan er toch iets moois uitkomen.

Boxart.jpg

Dit is de boxart maar ik zal jullie enthousiasme al temperen door te melden dat deze niet in dit kleurenschema zal gebouwd worden.

Instructions1.jpg

Instructions2.jpg

De instructies zijn simpel en duidelijk, ruiten moet je zelf maken volgens hun sjabloon.
De Tilly zal uitgevoerd worden in het middelste kleurenschema van de ATS waar de huidige Queen Elisabeth ook nog heeft dienst gedaan.

Parts.jpg

Onderdelen op 2 sprues en een kleintje met de veerbladen.

Decals.jpg

Een piepklein decal vel.

Step 1.jpg

en we waren vertrokken waarbij we na een goed uur stap 1 bijna afgewerkt hadden. De meeste tijd gaat verloren in het opkuisen van de onderdelen. Vooral de bladveren zijn een ramp om proper te maken.

Step 2.jpg

Voorlopig staan we aan stap 2 en gaan we dit eerst goed laten drogen.

Wordt vervolgd...
 

Bijlagen

  • DSC_0007 (3).JPG
    DSC_0007 (3).JPG
    190,5 KB · Weergaven: 0
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zie dat ik vergeten ben om tussentijdse foto's te nemen van deze bouw maar we zijn toch redelijk opgeschoten.
De wagen werd geschilderd en de scratch ruiten geplaatst.

Paint1.jpg

ACE stelt voor deze Tilly te schilderen in Khaki Green n°3 maar heb geen flauw idee van welk merk want dat staat er niet bij.
Heb de body maar gespoten in Tamiya TS-28 Olive Drab 2 en het canvas in Humbrol 155 wat toch een mooi verschil in kleur geeft.

Paint2.jpg

Heel leuk detail is de typische richtingsaanwijzer aan de linkerzijde die van binnen uit kon bediend worden met een hendel. Het rood moet nog eens bijgewerkt worden.

Paint3.jpg

De achterkant werd open gelaten.
De bumper moet nog geschilderd worden evenals kleinere details en de schop op het dak moet ook nog aangebracht worden.
Hopelijk kan ik morgen ook de decals plaatsen.
 
Mooie auto geworden en dat in die schaal.
 
Mooi wagentje Erwin! :cool:
Misschien de ramen ook nog eens een laagje sols+ geven. Ze lijken hier en daar wat mat/stoffig, ik denk door schuurwerk? De sols+ zal de kieren opvullen en de ramen doen glanzen, ook de witte snijrand zal minder opvallen :winking:
 
Dank voor de commentaren.

@ Beyond: heb de ramen een laag Humbrol Gloss Coat gegeven.

Ik beschouw deze als afgewerkt en dus de eindfoto's:

Fin 1.jpg

Fin 2.jpg

Fin 3.jpg

Fin 4.jpg

Als laatste in het gezelschap van zijn 2 broertjes, de Tourer en de Sedan.

Fin 5.jpg

De Tilly zal ook op het vliegveldmuseum een plaatsje krijgen.
 
Mooi afgewerkt Erwin, alweer een voertuig voor het personeel op je vliegveld :-)
 
Origineel en niet alledaags... maar wel "schattig" en mooi afgewerkt, in die schaal zou ik het wellicht niet zien zitten en bewonder de kunst van diegenen die wel (nog) op braille-schaal dit soort resultaten kunnen behalen.
 
Hehe, ik heb dat hier ook nog ergens liggen...., wat niet eigenlijk.
Knap uitgevoerd mini-tje....
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan