Hoofdsponsor

1/18 Audi A5 Coupé (Norev) [wip]

pantani

Well-known member
Registered
Lid geworden
3 dec 2007
Berichten
3.289
Dag heren Auto bouwers
Ik heb me laten inspireren op de ledendag, heb daar zeer mooie auto's gezien, en heb daarom deze auto in diecast aangeschaft, om dan ook te veranderen zoals mij eigen wagen.

AudiA5.png


Deze zou ik graag willen maken zoals mijn eigen wagen, dus interieur en velgen ( als dat kan ) en natuurlijk de kleur Zwart, maar ik heb daar geen kaas van gegeten, dus jullie hulp zal welkom zijn :)
 
Laatst bewerkt:
Schonen bak ;-)

Kan je zo'n diecast ook uiteen halen ?
 
Met hulp van de auto kraks denk ik het wel :)
Ik denk dat je alles uit elkaar kan krijgen, maar terug deftig in elkaar steken is andere vraag.
 
Ja, over het algemeen is een diecast wel uit elkaar te halen: schroeven, klinknagels (al dan niet verstopt) zijn meestal de bevestigingsmiddelen. Sommige zijn gewoon met penverbinding in elkaar gedrukt ....met het risico van afbreken van pennetjes. Heel voorzichtig aan het werk Dirk en dan kom je er vanzelf wel uit. Maak ook foto's van de diverse fasen van sloop, nu weet je het nog maar over een paar maanden niet meer. Velgen kan een probleem worden....als het "fabrieks-af" velgen zijn is de kans aanwezig dat je ze bij een ander diecast leverancier wel kan vinden. Ik heb zelf voor mijn eigen auto drie verschillende versies gekocht om op die manier alle onderdelen te verkrijgen. Succes!
 
Oei, Dirk, aangestoken door een bepaald virus?? Ik wist niet dat het besmettelijk was, sorry!! ;)

Maarre..., hoe deze Duitse gebakjes in elkaar steken weet ik niet, maar dat zal niet veel anders zijn dan die van HW.
Draai het model om en je ziet waarschijnlijk een aantal schroefjes zitten waar de bodem mee vast zit.
Let op: Kijk goed wat voor schroefjes waar zitten, ze willen nog wel eens verschillende gebruiken.
Soms zitten ze ook nog wel eens verscholen onder de wielen. (Kyosho)
Ga dan eens voorzichtig proberen om de bodem te verwijderen.
Vaak is het een kwestie van logisch nadenken en kijken hoe alles is bevestigt.
Een dremel met slijpschijfje kan vaak een handige hulp zijn om geklonken onderdelen los te krijgen.
En zoals Ton al vertelde, maak foto's wanneer je geen haast hebt om het model weer in elkaar te zetten.
Ik zie dat zelf nu met mijn 430, die heeft een jaar uit elkaar gelegen, dan is het echt puzzelen geblazen.
Bewaar de losse onderdelen van bepaalde komponenten altijd bij elkaar. (met de schroefjes e.d. erbij)
Voor de rest: Succes toegewenst en vragen kan altijd!!
 
Oja, Dirk, andere velgen kan je misschien wel vinden op de onderdelen markt voor duitse auto's.
Die zal je waarschijnlijk vooral op duitse websites vinden, helaas ken ik die niet wegens een voorliefde van italiaanse schoonheden!! ;)^^
 
Hehe, bedankt, zal zeker foto's nemen en hier posten als ik er mee begin, ik zal voorzichtig zijn :)
 
Leuk dat je aangestoken bent Dirk. :P
Succes met dit mooie project.

Fred
 
Rysc97 schreef:

helaas ken ik die niet wegens een voorliefde van italiaanse schoonheden!!

Echt? Nooit iets van gemerkt ;)

Wel een knappe wagen Dirk, ben zeer benieuwt naar je bouw!!

De sloop meesters hebben de kneepjes al opgeschreven, en daar valt weinig aan toe te voegen, gewoon voorzichtig zijn met de kwetsbare delen, en vooral ruitjes, die kun je niet zo snel namaken.
En voor het kaal maken van de body afbijt gebruiken, niet de milieu vriendelijke versie, maar de versie waar methyleenchloride in zit, als dat niet achter op de pot staat is het troep, alabastyne verkoopt ze nog!
Veel succes met de bouw, en we helpen je graag!
 
Bedankt mannen, hij zou eind deze week hier moeten zijn :)
 
Ik heb vandaag al gezocht achter een bulldozer oid in diecast, gewoon om maanden van bouwen te vermijden en me heerlijk toe te leggen op het schilderen en weatheren. Veel plezier ermee Dirk.
 
Voila, is vandaag bij me thuis afgeleverd, mooi materiaal moet ik zeggen, hier de foto's:

De doos
Naamloos-1.png


Dan de mooie verpakking waar hij in is vervoerd, is knap gedaan moet ik zeggen, kan niet veel aankomen zo, dus ben er nu al tevreden mee eigenlijk, hehe.
IMG_8723.png


Dan nog een paar foto's bij mij op de tekentafel genomen.

IMG_8728.png


IMG_8727.png


IMG_8725.png


IMG_8724.png


En zo moet hij dus worden he, de echte :)

A5_5.png

A5_4.png
 
Das een mooie Dirk.

Je weet toch dat het verboden is om je nummerplaten zwart te spuiten?:laugh::P
 
Mooie auto hoor! Succes met de verbouwing.

Fred
 
Mooi model Dirk. Nu voorzichtig demonteren, en voldoende foto's nemen zodat ge weet waar en hoe alles vast zat.
 
nice ride you have dirk daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam
 
Uiteraard wil ik je niet ontmoedigen, het tegenovergestelde is waar.
Maar dit gezegd hebbende voel ik mij verplicht je de vraag te stellen, weet je wel zeker dat je met dit model aan de slag gaat?

Het is een namelijk een wel héél mooi model, eerst met een tweede hands model oefenen kan vruchten afwerpen.

Maar veel plezier en volg je met interesse, Ronald
 
Persoonlijk geloof ik dat de beste oefening ......gewoon beginnen is :laugh: In het slechtste geval moet je het model opnieuw bestellen .....en dan moet je wel heel erge "pech "gehad hebben. Dus wat kan er mis gaan...?

:laugh::laugh:
 
dit wordt handschoenen werk , neem je tijd er voor .
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan