Hoofdsponsor

1/72 Antonov An-14

Het rood werd 2x gespoten en groot geluk gehad dat ik de verfinstructies nog eens goed doorgenomen heb want waar ik dat dat het toestel volledig wit was blijkt dit niet juist te zijn. De onderzijde van de romp, de staartvlakken en de vleugels moeten zilver gespoten worden.
Dus opnieuw intapen en zilver gespoten op de onderzijde van de romp.

Bekijk bijlage 423661

Tevens dienden er kleine correcties aangebracht te worden alvorens we een poging konden ondernemen de fijne blauwe strepen aan te brengen.
Het was bang afwachten of de decals nog goed zouden zijn.

Bekijk bijlage 423662

Maar het is gelukten enkel de laatste decal leverde enkele breuken op maar deze konden gecorrigeerd worden.
Deze mag opnieuw een nachtje drogen.
Weer eens wat anders Erwin. Deze keer geen foto-etch gedoe . Mooi. Willy.
 
Het vlak schuren van de naad bracht natuurlijk schade mee aan de verf. Tevens was er een verdikking ter hoogte van de achterzijde van de vleugel welke niet mooi aansloot met de romp. Schuren en plamuren dus maar na wat gevloek kwam dit wel in orde.

Repair painted.jpg

Ondertussen ook begonnen aan de verticale staartdelen die onder een hoek moeten geplaatst worden. Ga ze eerst schilderen en de kleine stukken monteren vooraleer ik ze definitief ga plaatsen.
 
Erwin ge zijt uw werk er nogal van aan het maken , ik zal duimen dat het allemaal goed en knap zal worden
Marc
 
Kleine update.
Begonnen met het schilderen van de uiteinden der horizontale staartvlakken in het rood. De kit voorziet hiervoor wel decals maar die gebruik ik liever niet. Tevens nog enkele kleine stukken geplaatst aan de onderzijde van de vleugels en aan de roeren.
Na de rode uiteinden dienden ook nog eens fijne blauwe lijnen geplaatst te worden en hiervoor heb ik dan wel weer de decals gebruikt.

Wing decals.jpg

Ook de grote registratie letters en nummers op boven en onderzijde van de vleugels werden geplaatst.
Morgen doen we verder met de registraties die nog op de romp moeten aangebracht worden.
 
Tx G, it really comes along.

De registraties op de romp zijn aangebracht alsook deze op de neus. Tevens deze avond de wielen geplaatst die nu moeten uitdrogen alvorens we kunnen zien of we hier alsnog met een staartzitter te doen hebben.

Body decals.jpg

DSC_0002 (51).JPG

Het logo van Antonov en dat van Aeroflot, de Russische vliegtuigmaatschappij.
Er moet hier en daar nog wat bijgewerkt worden maar het moet eerst drogen.

Wheels.jpg

De staartdelen moeten nog verlijmd worden maar het ziet er toch een leuk toestel in wording uit.
 
Een interessant toestelletje, en de vorm van de staart geeft het duidelijk de stempel "Antonov" mee.
 
Het is gelukt, de staart staat er op én het toestel blijft op zijn wielen staan .

Tail 1.jpg

Tail 2.jpg

Het einde van deze bouw komt in zicht.
Nu nog enkele van de blauwe lijnen bijwerken, de uitlaatpijpen schilderen en de schroeven installeren.

Wordt vervolgd...
 
Wat een apart ding!
Knap werk hoor zeker op deze schaal. Nog een klein stukje tot de eindstreep.
 
Ik beschouw de Antonov als afgewerkt.
Op het einde jammer genoeg nog wat miserie met gehad maar deze zal ik jullie onthouden. Ik heb mijn dikke buik vol van dit toestel, het is genoeg geweest.
De eindfoto's:

Fin 1.jpg

Fin 2.jpg

Fin 3.jpg

Fin 4.jpg

Fin 5.jpg

Fin 6.jpg

De Pchelka verdwijnt naar het museum waar hij een plaats zal vinden bij de burgerluchtvaart.
 
Tjah, een mens kan soms blij zijn wanneer een project beëindigd wordt, ik ken dat helaas maar al te goed. Vandaag bijvoorbeeld heb ik een voor zowat 80% afgewerkte T-28 tank bij het PMD afval mogen gooien omdat mijn madam ontdekt had dat het een RUSSISCHE tank was... Russisch mag niet meer hier na de perikelen met onze ex buurvrouwtje :(
 
Ziet er niet slecht uit..., en toch weer eentje voor de collectie die bijna niemand heeft... ;)
 
Vind het ook een mooi toestel geworden en eens wat anders.
 
Knap werk! Een aparte aanvulling voor de collectie.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan